Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HORA, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Hudební analýza sonáty "94.žalm" Julia ReubkaMarešová, Jiřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Tato práce se podrobně věnuje hudební analýze Sonáty "94. žalm" Julia Reubka. Hlavní důraz klade na práci s tématem i jednotlivými motivy a popisuje harmonický průběh skladby. Obsahuje také informace o biblickém mottu díla a o různých vydáních, které dílo prezentují. Kromě toho poskytuje základní údaje o životě autora a jeho rodinném zázemí.
- Notační zápis hudby pro varhany od nejstarších skladeb do roku 1700Pernet, Daniel Knut(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-06Tato práce se věnuje popisu všech důležitých způsobů zápisu hudby pro varhany. Popsány jsou nejstarší tabulatury do roku 1450, dále v oddělených kapitolách stará německá varhanní tabulatura, nová německá varhanní tabulatura, španělské tabulatury, italská tabulatura, zápis varhanní hudby ve Francii a nakonec na území České republiky. Práce není určena pro laiky, počítá se sice s tím, že čtenář není zasvěcen do způsobů zápisu hudby pro varhany do roku 1700, přesto by měl ovládat současnou notaci varhanní hudby a mít lehké povědomí o hudebním vývoji po roce 1300. Práce obsahuje velké množství praktických ukázek dobových rukopisů a tisků, na nichž je dobře vidět hudební vývoj zápisu varhanní hudby v celé Evropě.
- Petr Eben / Jan Amos Komenský: Labyrint světa a ráj srdceMichalovičová, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce se zabývá cyklem Labyrint světa a ráj srdce pro varhany a recitátora, skladatele Petra Ebena, který se inspiroval stejnojmennou knižní předlohou Jana Amose Komenského. Zmíněn je i Ebenův Smyčcový kvartet, komponovaný na totéž literární téma. Text práce obsahuje stručné životopisy obou autorů, Ebena i Komenského, pro lepší vhled do Komenského díla je rovněž připojen nástin soudobého politického vývoje a jeho filozoficko-náboženského pozadí. Podrobněji je zde přiblížen i obsah jednotlivých částí Komenského textu, které Petr Eben používal jako inspiraci k varhanním improvizacím, a rovněž je zde podán popis jednotlivých hudebních částí cyklu. Přiblíženy jsou dále inspirační zdroje Ebenova cyklu, zejména Komenského duchovní písně, uveřejněné v Amsterodamském kancionálu. Podává se zde také srovnání Ebenova rukopisu a dostupných tištěných verzí jeho cyklu, zmíněny jsou i dostupné nahrávky jeho provedení. V neposlední řadě jsou v této práci uvedeny příklady děl dalších českých skladatelů druhé poloviny 20. století (např. J. Krček, M. Raichl, A. Tučapský), kteří se inspirovali Komenského dílem (nejen Labyrintem).
- Postavení varhanní hudby na Slovensku v 17. a 18. stoletíKevická, Kamila(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-14Ve své diplomové práci se zabývám historií a vývojem slovenského varhanářství a skladatelskou varhanní tvorbou na Slovensku v 17. a 18. století.
- Pražská varhanická školaSteyer, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-07Tato práce zabývající se Pražskou varhanickou školou se snaží svému čtenáři předložit přehledný popis tohoto důležitého českého hudebního ústavu 19.století. Zároveň si klade za úkol alespoň částečně doplnit chybějící mezery v odborné hudební literatuře zabývající se tímto tématem. I přes snahu o ucelený obraz se tedy spíše zaměřuje na fakta méně známá, či obtížněji dohledatelná. Z těchto důvodů se tato práce úmyslně nevěnuje světově proslulým osobnostem českého hudebního života, jejichž jméno je sice s Varhanickou školou spojeno, ale o nichž bylo napsáno již mnoho jiné literatury a tudíž není problémem tyto informace vyhledat jinde. Vzhledem k omezenému rozsahu se tato práce také nedá označit za naprosto vyčerpávající a zájemcům o podrobnější znalosti stran této problematiky spíše nabízí jakýsi rámcový přehled vhodný k dalšímu bližšímu výzkumu.
- Srovnání českých a německých varhanních školDvořáková, Ludmila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Diplomová práce „Srovnání českých a německých varhanních škol“ sumarizuje přehled učebnic výuky hry na varhany (varhanních škol) sepsaných na českém a německém území v období od poloviny 19. století do současnosti a porovnává je mezi sebou, hodnotí různé přístupy jejich autorů k výuce. Zahrnuty jsou i takové varhanní školy, které u nás dosud nebyly známy.
- Steyer Jan: Magisterský koncertSteyer, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-06-07