Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HOŠEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 19 z 19
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bachovy violoncellové suity a barokní tanecHolubcová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato práce se zabývá violoncellovými suitami J.S.Bacha a jejich souvislostí s barokním tancem. Začíná Bachovým životopisem s velkou kapitolou o pobytu v Köthenu, poté se krátce věnuje problematice neexistence originálu suit a věrohodnosti jejich opisů. Těžištěm práce je již zmíněný barokní tanec. Popisuji jeho historii, jeho pravděpodobnou podobu, charakterizuji jednotlivé tance a v závěru práce srovnávám jeho taneční podobu s hudebními stylizacemi, tedy s violoncelovými suitami. Tato část vychází z praktického výzkumu - z mého setkání s doc. Helenou Kazárovou, přičemž srovnává výsledky naší konzultace s výsledky bádání amerického violoncellisty Tima Janofa a anglické tanečnice Anne Mannsbridge. Práce se okrajově dotýká otázky autentické interpretace.
- Bohuš Heran - violoncellista, pedagog a člověkMatyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Cílem této práce je představit život, dílo a umělecký odkaz zasloužilého umělce Bohuše Herana ( 1907 - 1968 ) - českého violoncellisty, pedagoga, hudebně - literárního spisovatele, propagátora violoncellové hry a hudebního organizátora. Pojednává o Heranově životě od raného mládí přes období studií, první umělecké angažmá, bohatou koncertní činnost v Čechách i zahraničí, pedagogickou práci profesora konzervatoře v Praze a působení v akademické funkci prorektora Janáčkovy akademie múzických umění v Brně. V neposlední řadě se věnuje Heranově četné publikační činnosti a vydavatelské činnosti, jeho hudebně organizačním aktivitám a podpoře mladých hudebníků. B.Herana také po lidské stránce a dotýká se období jeho prázdninových pobytů v Polici nad Metují.
- Bořková Dagmar : Magisterský koncertBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Česká kontrabasová škola .Koo, Bon Ryong(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Magisterská práce pojednává o historii české kontrabasové školy v osobnostech učitelů a profesorů od založení pražské konzervatoře 1811 po současnost , do roku 2011.
- Edward Elgar a jeho violoncellový koncertLee, Moises(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-04Repertoár skladeb zkomponovaných pro sólové violoncello je v porovnání s ostatními koncertními nástroji velmi omezený.A všichni jistě dobře známe nejznámější díla klasického repertoáru, mezi nimi pak mimo jiné i koncert od Edwarda Elgara. Tak či onak, kromě samotného koncertu a několika dalších proslulých písní, variací či pochodů se obecně ví jen málo o životě a díle tohoto skladatele, o enormím vlivu, který měl na Jacqueline du Pré, jejíž osobitá a zanícená interpretace daného konceretu se vedle vlastních poznámek Elgara dnes považuje za výchozí bod při studiu díla tohoto skladatele. Cílem této práce je nabídnout náhled na život a dílo Edwarda Elgara v širší perspektivě a pokusit se o alternativní interpretaci díla skladatele po předchozím nastudování nahrávek skladeb a poznámek skladatele.Tato interpretace pak bude nísledně porovnávána a doplněna o názory dalších proslulých violoncellistů, jakými jsou například Han-Na Chang nebo Kazimierz Michalik.
- Historie mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaroKlika, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato magisterská diplomová práce pojednává o vzniku, historii a významu Mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaro. Popisuje nejzajímavější momenty jednotlivých ročníků a zahrnuje též životopisy laureátů.
- Jan Klika - koncertKlika, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Koo Bon Ryong : Magisterský koncertKoo, Bon Ryong(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-07
- Matyášová Helena : Magisterský koncertMatyášová, Helena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Mieczyslaw Weinberg a jeho tvorba pro violoncello.Virglerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Moje diplomová práce se zabývá dílem skladatele Mieczyslawa Weinberga a zaměřuje se zejména na jeho tvorbu pro violoncello. V první kapitole jsem uvedla Weibergův životopis, aby bylo možno udělat si představu o době a podmínkách, ve kterých skladatel žil a tvořil. Druhou kapitolu tvoří Weibergovo dílo. Nejprve uvádím to nejdůležitější z jeho hudby pro celkovou představu o šíři jeho tvorby a poté představuji všechna jeho díla pro violoncello. Velmi důležitý vliv na uměleckou osobnost Weinberga měl Dmitrij Šostakovič, proto jednu část kapitoly věnuji i tomuto uměleckému dialogu. Ač je M. Weinberger u nás zatím ještě téměř neznámý, ve světě už vzniká mnoho nahrávek jeho hudby. Ty nejnovější zde pro informaci uvádím. Přikládám i odkazy na texty o jeho životě a díle. Člověkem , díky kterému můj zájem o Weinbergovu hudbu vůbec mohl vzniknout, je prof. Josef Fejgeson. Tento violoncellsta je velkým zastáncem a propagátorem Weibergovy hudby a proto bych ho ve své práci, alespoň ve zkratce, také ráda představila. Je mu věnována třetí kapitola. Abych o Weibergově hudbě nemluvila pouze teoreticky, přináším ve čtvrté kapitole jedno dílo z jeho tvorby pro violoncello, 24 Preludií pro violoncello solo, op.100. V této kapitole popisuji okolnosti vzniku díla a poté se věnuji jeho hudebnímu rozboru. Na závěr přikládám několik fotografií Weinberga a jeho přátel.
- Mucha Pavol : Magisterský koncertMucha, Pavol(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Orchestr Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonieRyska, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08Práce pojednává o orchestru Vídeňské státní opery a Vídeňské filharmonie. Krom historie tohoto význačného tělesa je zde charakterizován i jeho specifický a jedinečný zvuk spolu se systémem výběrových řízení pro muzikanty. Dále pak následuje pohled do každodenního života orchestru a jeho členů.
- Petr Soukup - koncertSoukup, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Petra Holubcová - koncertHolubcová, Petra(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Ryska Jan: Magisterský koncertRyska, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Světové osobnosti violoncellového umění 20. stoletíSoukup, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Snad každý violoncellista si při zmínce o největších interpretech svého nástroje 20. století vybaví jméno Pablo Casals či Mstislav Rostropovič. Zná ale také jméno Leonard Rose nebo Emanuel Feuermann? Povědomí o těchto i jiných hráčích bohužel není příliš široké, i když i oni bezesporu patří mezi hvězdy violoncellového nebe. Zčásti za to může nedostačující literatura. Měrkova kniha Violoncello, v současnosti jediná svého druhu u nás, se sice o těchto osobnostech zmiňuje, ale v mnoha případech se omezuje pouze na pár vět, neboť je přece jen více zaměřena na literaturu nástroje. Proto jsem se rozhodl, a to je vlastně i cílem práce, zpracovat širší pohled na životní osudy a profesní dráhu největších světových mistrů violoncella uvedeného období.
- Virglerová Zuzana : Magisterský koncertVirglerová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-08
- Voříškův Vamberk - snaha o znovuobjevení skladatelova významu v jeho rodném městěBořková, Dagmar(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Tato práce se věnuje skladatelské osobnosti J.V.H.Voříška v souvislosti s péčí o jeho skladatelský odkaz především v místě jeho rodiště ve východočeském Vamberku. Od roku 1991 do roku 2008 zde probíhal malý hudební festival nesoucí název " Voříškův Vamberk", který každoročně připomínal význam tohoto skladatele a věnoval jeho památce několik koncertů. V návaznosti na J.V.H.Voříška jako profesionálního varhaníka zde vznikla v rámci České republiky unikátní varhanní soutěž na historický mechanický nástroj, na který Voříšek v kostele sv. Prokopa hrál. Práce zachycuje vznik obou hudebních akcí, jejich vývoj a okolnosti jejich zániku. Každému hudebnímu pořadu je věnována samostatná kapitola. Vzhledem k tomu, že průběh jednotlivých ročníků není v městě archivován a jediné pro veřejnost dostupné zmínky lze najít v kronikách Jana Lakmayera uložených v Okresním archivu města Rychnov nad Kněžnou, klade si tato práce za cíl zpracování a utřídění materiálů z pozůstalosti Lubora Bořka, zakladatele a organizátora obou významných akcí.
- Zoltán Kodály - Sonáta pro violoncello sólo op. 8Žvak, Kamil(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato práce "Zoltán Kodády - Sonáta pro violoncello sólo op.8" je rozdělena do dvou částí. První z nich popisuje Kodályův život, úspěchy v komppozizi, muzikologii a pedagogice. Obsahuje kompletní výčet jeho skladeb pro violoncello. Druhá část pojednává o formální analýze tohoto zajímavého Kodályova díla pro sólové violoncello .Zahrnuje taky kapitolu, která je zaměřena na specifické problémy při studiu ( scordatura, rubata, atd.)