Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HUDEC, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 12 z 12
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák: Smyčcový kvintet Gdur op. 77 - rozbor skladbyBartoschová, Iva(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-04Tato práce je rozborem Smyčcového kvintetu G dur op. 77 od An- tonína Dvořáka. Součástí je i skladatelův životopis a kapitola o jeho komorním díle.
- Basové smyčcové nástroje používané v církevní (kůrové) a lidové hudbě v Praze a středních ČecháchŠpaček, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Práce se zaměřuje na shrnutí a porovnání nástrojů používaných v církevní a lidové hudbě v Praze a jejím okolí. Nejprve dochází ke jmenování jednotlivých typů nástrojů a popis jejich charakteristických rysů. Pokračuje výběrem houslařů, kteří měli vliv na vývoj a rozšíření kontrabasu u nás. Následuje výběr konkrétních nástrojů a jejich popis. V poslední části pojednává práce o Ondřejovi Horníkovi a jeho sbírce, která je neocenitelným zdrojem informací a hmotné dokumentace hudebního vývoje českých zemí. Součástí práce je soubor obrazových příloh umístěný na jejím konci.
- Česká kontrabasová škola .Koo, Bon Ryong(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-07Magisterská práce pojednává o historii české kontrabasové školy v osobnostech učitelů a profesorů od založení pražské konzervatoře 1811 po současnost , do roku 2011.
- Karl Ditters von Dittrsdorf - koncerty pro kontrabasGablas, Milan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Diplomová práce pojednává o kontrabasových koncertech vídeňského skladatele 18. století – Karla Ditterse von Dittersdorfa. V úvodních kapitolách se zabývá skladatelovým životem a jeho zařazením do uměleckého slohu. Hlavní část s hudební analýzou obsahuje dva koncerty pro kontrabas a orchestr a koncertantní symfonii pro kontrabas, violu a orchestr. V závěru kapitoly nechybí porovnání nahrávek. Kromě toho jsou v práci zmínky o Mezinárodním festivalu Karla Ditterse z Dittersdorfu, Mezinárodní kontrabasové soutěži Karla Ditterse z Dittersdorfu v Bánské Bystrici a Divadelní hře o životě Karla Ditterse „Muzikant z Jánského vrchu“.
- Koo Bon Ryong : Magisterský koncertKoo, Bon Ryong(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-06-07
- "Rožumberská basa" historie a organická analýzaAndrš, Rudolf(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Magisterská práce pojednává o hudebním životě na českokrumlovském panství od doby středověku po současnost. Soustřeďuje se na ?Rožmberskou kapelu?, založenou v 2. polovině 16. století Vilémem z Rožmberka, nejvýznamnější hudební soubor ve službách české šlechty v předbělohorské době. Popisuje dochované hudební nástroje, které jsou dnes součástí ?Rožmberské sbírky nástrojů? a zaměřuje se zejména na tzv. ?Rožmberskou basu?, které je věnována její hlavní část.
- Rudolf Andrš - koncertAndrš, Rudolf(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Sólová a komorní literatura pro kontrabas v pražských archivechOtevřel, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tématem diplomové práce je sólová a komorní literatura nalezená v pražských archivech. Cílem práce je probádání a zmapování literatury v sedmi vybraných archivech. Největší prostor je vyhrazen pro tabulky s výsledky bádání, jež tvoří v podstatě kostru celé práce. Pro snazší orientaci a případné dohledání materiálu, jsou díla uvedena i se signaturou. V jednotlivých kapitolách se dovídáme též o historii příslušného archivu, o postupu bádání a o nalezeném materiálu. V podstatě se jedná o ucelený výpis kontabasové literatury v městě Praze, který může sloužit ( nejen) kontrabasistům pro snazší dohledání potřebného titulu, a v neposlední řadě také k rozšíření jejich hudebně - historického rozhledu.
- Současné trendy užití klasických nástrojů v populární hudbě.Pech, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-06Tato práce se zabývá vztahem stylů populární hudby a klasických nástrojů. Pomocí databázového vyhledávání jsou nalezeny výčty hudební stylů, které využívají jednotlivé nástroje symfonického orchestru. Pro zpřehlednění vzájemných závislostí jsou styly příslušné každému nástroji zobrazeny v grafech. Grafické znázornění je pak provedeno i pro celé nástrojové skupiny. Vždy je provedena krátká analýza výsledů a styly, které představují některý charakteristický způsob využití nástroje jsou blíže popsány. Třetí kapitola shrnuje pódiové zkušenosti vč. přehledu dostupné techniky a problematiky začlenění akustického nástroje do polulárně orientované hudební produkce. V závěru hlavního textu je popsán i způsob, jakým lze rozšiřovat artificiální hudbu o prvky charakteristické pro populární styly.
- Tomáš Otevřel: Magisterský koncertOtevřel, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Vlivy východní tradice v soudobé kontrabasové literatuřeKellerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-07Tato diplomová práce pojednává o soudobé literatuře pro sólový kontrabas a pro komorní ansámbly s kontrabasem, ovlivněné východní kulturou. Zabývá se díly jak evropských, tak i asijských skladatelů, mezi nimi do větší hloubky rozebírá život a kontrabasové skladby italského komponisty Giacinta Scelsiho a duo pro housle a kontrabas Together od Isanga Yuna. Hledá vztahy mezi tradiční hudbou různých kultur a soudobou vážnou hudbou. Dále se zde píše o technikách hry používaných v soudobé hudbě a o inovátorech sólové kontrabasové hry. Informace jsou čerpány z dostupné literatury, dále z webových stránek a hudebních nahrávek. Jedním ze zdrojů je též rozhovor s kontrabasistkou Joëlle Léandre.
- Významní jihočeští kontrabasistéHeřman, Libor(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-03František Gregora - vynikající hráč na kontrabas, skladatel a teoretik. František Simandl - jeden z nejvýznamnějších profesorů na Vídeňské konzervatoři nebo George Mraz - světový jazzový kontrabasista. To jsou rodáci z jižních Čech a jim je věnována tato magisterská práce. Ale nejen jim, mezi jihočeské rodáky patří i Josef Houdek a členové České filharmonie Petr Ries nebo Karel Šejna, kteří byli a jsou také významnými představiteli české kontrabasové školy.