Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KOPECKÝ, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Audiovizuální ztvárnění hudebního dílaKršáková, Leticia(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-09Abstrakt Tato práce se zabývá problematikou audiovizuálního ztvárnění hudebního díla. Jedná se o rozsáhlou problematiku, neboť audiovizualizace hudby v sobě akumuluje řadu uměleckých oborů a pracuje s jejich prostředky. Základní představu vývojové linie se snaží tato práce podchytit v obecné části, věnované hudbě a tanci a filmu jako jejím transformacím. V druhé části práce jsou představeny základní formy tohoto zpracování a některé hudebně filmové žánry s jejich specifickými rysy, a také jsou přiblíženy některé typické i netradiční postupy tvůrců a zhodnocena funkčnost jejich přístupů z hlediska diváka-posluchače. Teoretická opora pro v práci uvedené závěry je čerpána z dostupných pramenů a domácí i zahraniční odborné literatury. Závěry obecnějšího zhodnocení možností a úskalí ztvárňování hudby audiovizuální cestou staví především na analýze a srovnávání hudební a vizuální složky ve vybraných audiovizuálních dílech.
- Efektové úpravy zvuku v audiovizuální tvorběNovák, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07Diplomová práce se zabývá využitím zvukových procesorů a efektů v audiovizuální tvorbě.
- Hudební dramaturgie jako výrazový prostředek filmuNeubauer, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-08Ve své závěrečné magisterské teoretické práci se zaměřuji na úlohu filmové hudby jako jednoho ze základních výrazových prostředků filmu. Zabývám se problematikou hudební dramaturgie - koncepční i realizační činností skladatele, případně hudebního dramaturga - tedy tvůrčí prací s hudbou. Soustřeďuji se na hudbu v hraných filmech, snažím se postihnout základní funkce, které filmová hudba plní a uvést konkrétní názorné příklady využití této zvukové komponenty jako jedinečného a nenahraditelného prostředku filmové řeči. Práce se opírá převážně o vlastní empirické poznatky, vychází z rozborů filmů především americké produkce.
- Pojetí zvuku v českém sci-fi filmuBroum, Ivo(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-13Mnohá díla světové kinematografie s vědeckofantastickou tematikou vynikají novátorským a tvůrčím zpracováním zvukové a hudební složky. Témata jako život v budoucnosti, cesty do vesmíru, převratné vědecké objevy či střet s mimozemským životem poskytují nebývalý tvůrčí prostor. Tato práce se zabývá zvukovou složkou filmů se sci-fi námětem, natočenými na našem území. Analýza nejvýznamnějších děl podpořená ukázkami na přiloženém DVD má dokázat specifický přístup českých a československých tvůrců ke zvukové dramaturgii těchto filmů. Další prostor je věnován snaze o vysvětlení nejdůležitějších aspektů, které tento přístup ovlivnily: námět, technické podmínky, dobové nároky, ale i významné osobnosti.