Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "ČERNÍČKOVÁ, Kateřina"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bílovská, Částkovská a Staroměstská sedlcká - tance moravského Slovácka a jejich současná podoba ve folklórních souborechBulantová, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-26Tato diplomová práce se zabývá porovnáním točivého tance zvaného sedlcká z obcí Bílovice, Částkova a Starého Města v souborech Dolina, Kalina a Rosénka. Komparace je provedena s tanci na VHS publikace Lidové tance z Čech, Moravy a Slezska. Zapsány jsou shody i rozdíly jednotlivých variant tanců. K tomuto záměru jsem použila metody zúčastněného a nezúčastněného pozorování a metodu rozhovoru. Diplomová práce obsahuje také pojednání o Slovácku, tanci a hudbě na jeho území a sumarizaci točivých tanců v tomto jihovýchodním regionu Moravy.
- Oblastní varianty lidových tanců Moravy a SlezskaDastychová, Barbora(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-06Cíl: Cílem magisterské práce je představit lidové tance na Moravě a ve Slezsku dle regionálního zařazení. Metoda: Srovnání tematické literatury, rozdělení oblastí a podoblastí Moravy a Slezska a popis vyskytujících se tanců v dané oblasti.
- Vojenský umělecký soubor OndrášKrejčiříková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-10Tato diplomová práce pojednává o Vojenském souboru písní a tanců Jánošík, dnes působící pod názvem Vojenský umělecký soubor Ondráš. Je zaměřena na sledování proměn taneční složky tohoto souboru v dobovém kontextu. Práce je rozdělena do pěti hlavních kapitol. První část se pozastavuje nad pojmy folklor a folklorismus, s nimiž vymezený předmět studia úzce souvisí. Další kapitola se zabývá organizační strukturou souboru v souvislosti s jeho historickým vývojem. Nedílnou součástí práce je také zachycení procesu utváření repertoárového profilu a způsobu fungování taneční složky tohoto uměleckého tělesa. Poslední část je věnována významným tvůrčím osobnostem, jejichž práce výrazně ovlivnila celkové formování souboru po umělecké stránce.