Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "DIATTA-REBCOVÁ, Monika"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Merce Cunningham a jeho technikaTurková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Magisterská práce přibližuje osobní život, uměleckou tvorbu a vlastní taneční techniku amerického tanečníka a choreografa Mercier Philip Cunninghama. První část se věnuje umělcovým životním mezníkům v jeho tanečním vývoji, počátkům choreografické tvorby a směřuje k založení vlastního tanečního souboru Merce Cunningham Dance Company. Součástí je chronologický přehled rozsáhlého repertoáru souboru. Druhá část se zabývá spoluprací, propojením a vzájemným ovlivňováním tanečního, hudebního, designového a filmového oboru při umělecké tvorbě Merce Cunninghama. Závěrečná část práce je směřována k pochopení taneční techniky, jejich principů, specifických prvků a využití v současném tanečním světě v návaznosti na autorčiny zkušenosti s Cunninghamovou technikou.
- New York City jako taneční fenoménSeidlerová, Nicole(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-13Diplomová práce mapuje vznik a vývoj tance v New Yorku, jeho kulturu a možnosti tanečního působení v jednom z nejlidnatějších uměleckých měst Spojených států. Cílem mé studie bylo zjistit, jaké formy tance se objevovaly v prostředí New Yorku a jakým způsobem ovlivňovaly vývoj tance na tomto území. Práce se zabývá historickými událostmi a osobnostmi, které se podíleli na vývoji tanečního umění. V obsahu práce je zahrnuta aktuální taneční scéna a možnosti studia tance v New Yorku. Podnětem ke vzniku této práce se stala skutečnost, že v Česku neexistuje žádná souhrná studie o této problematice.
- Pohybový systém CountertechniqueBenková, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-12Cílem této diplomové práce je přiblížit strukturu pohybového systému Countertechnique. Práce je rozdělená do tří kapitol. V první kapitole se zabývám osobností Anouk van Dijk, jejími interpretačními a zejména choreografickými zkušenostmi. Pohybový systém Countertechnique je totiž úzce spojen právě s její tvorbou a tak pro pochopení toho, co je to Countertechnique, nelze tyto skutečnosti opominout. Ve druhé kapitole se věnuji přímo metodě Countertechnique. Snažím se komplexně nahlížet na všechny okolnosti a vlivy při vzniku a formování této metody, stejně jako na samotnou metodiku a koncepci. Uvádím také vlastní zkušenosti a poznatky, které jsem během svého bádání získala. V poslední, třetí kapitole, mimo jiné porovnávám Countertechnique i s jinými metodami. Do samostatných příloh této práce přikládám rozhovory s lektorkami Countertechnique Ninou Wollny a Elitou Cannatou a českou tanečnicí Annou Jirmanovou, která se během svého zahraničního angažmá s touto metodou setkala.
- Street dance - battly, eventy, životní stylStejskalová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-05-31Ve své diplomové práci bych se chtěla zaměřit na na battly, eventy a životní styl street dance, jak je již v názvu práce uvedeno. Street dance je mi velmi blízký, protože jej sama tančím, pohybuji se v této sféře a mohu tak zprostředkovat dvojí pohled na tento taneční svět – pohled diváka i přímého účastníka dění. Mým záměrem bylo zmapovat, jak vypadají akce zaměřené na street dance, co se na nich odehrává, kdo tyto eventy navštěvuje, co přinášejí učínkujícím-tanečníkům, choreografům, dýdžejům, a celkově co se tam děje. Kde takové eventy a battly můžeme navštívit, jak dlouho trvají, jak často probíhají, a to nejen v České republice, ale také v zahraničí. Ukázat a přiblížit tento svět street dance lidem, kteří o něm nic neví a neměli možnost do něj proniknout a získat více informací o tomto životním stylu. Jako hlavní výzkumné metody jsem použila metodu zúčastněného pozorování a metodu rozhovorů. Mými informátory byly osobnosti street dance. Využila jsem záznamy z mého soukromého archivu, jako např. video dokumentaci, terénní deníky a záznamy svých vlastních zkušeností a zážitků. Sama osobně jsem se účastnila eventů, battlů, sessions a jamů, kde jsem buď byla jako zúčastněný pozorovatel nebo divák. Získávala jsem i různé poznatky a názory na události od dalších tanečníků nebo choreografů, či účastníků té dané akce, aby pohledy nebyly mnou ovlivněné. Bylo pak zajímavé srovnat odlišné názory na jeden event.