Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "ELIÁŠOVÁ, Bohumíra"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dance for camera v ČR po roce 2000Jandová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-29Dance for camera je tanečně filmový žánr, jehož popularita ve světě neustále narůstá a je mu díky tomu věnována stále větší pozornost z oblasti odborné i širší veřejnosti. To, jaká je situace v České republice, však dosud nebylo nikým přesně zmapováno. Práce je náhledem, uskupením, analýzou a přehledem děl žánru dance for camera, která se po roce 2000 v zemi začala umělci více vytvářet a zároveň nabízí vhled do 80. a 90. let, ve kterých hledá počátky dnešních tanečních filmů.
- Dítě jako zdroj inspirace pro tanečního pedagogaPlachá, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-05-26Diplomové práce představuje osobnost dítěte jako stále se utvářející lidskou bytost. Práce poukazuje na důležitost citlivosti pedagoga vůči svěřenému dítěti v kreativním procesu. Teoretická část zmiňuje jednotlivé aspekty, jež na dítě ve společnosti působí, jeho potřeby a role, které ve společnosti zastává. Také obecně líčí vliv výchovy a taneční pohybové výchovy na utváření osobnosti dítěte. Připomíná, jak důležité je vytvářet dostatečně podnětné prostředí pro dítě. Praktická část obsahuje popis vlastního kreativního výstupu, kterým je krátký taneční film, v němž se přistupuje k tvorbě s dětmi s povědomím o zmíněných skutečnostech.
- Mapování prezentace studentských projektů v oblasti tanceMatysková, Natálie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-17Diplomová práce zkoumá procesy produkce veřejných prezentací studentských projektů na uměleckých vysokých a středních školách zaměřených na tanec v České republice s jedním příkladem ze Slovenska. Zabývá se především personálním zajištěním produkce, zapojením studentstva do této agendy, financováním a vztahy s veřejností. Výzkum kombinuje kvantitativní a kvalitativní přístup prostřednictvím odborné literatury a strukturovaných rozhovorů s pedagogy, pracovníky škol a přidružených spolků. Dále se práce věnuje analýze a návrhu strategie pro rozvoj a udržitelnost platformy Nová generace, která funguje na katedře tance HAMU. Tento návrh se opírá především o rozhovory se zainteresovanými stranami a osobní zkušenosti autorky s organizačními záležitostmi této platformy.
- Olga Ratajová: Pedagogický výstupRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07
- Pedagogická a choreografická činnost v chlapecké třídě v ZUŠCharouzová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-24Záměrem magisterské práce je prohloubení mých znalostí týkajících se psychologického vývoje dítěte od předškolního věku ve smíšené skupině až do mladšího školního věku tentokrát již z pohledu chlapecké skupiny, která má svá specifika, a spojit tyto obecné informace s vlastní pedagogickou praxí v TO ZUŠ. Dále díky dotazníkovému šetření budu zveřejňovat zkušenosti pedagogů TO ZUŠ, kteří mají rovněž ve své praxi chlapeckou třídu. V praktické části zrekapituluji tři roky mé práce s chlapeckou třídou v ZUŠ Libčice nad Vltavou. Hlavně se zaměřím na rozbor jednotlivých choreografických prací a průpravné části k jednotlivým obrazům. Tato práce si neklade za cíl zmapovat chlapeckou třídu jako fenomén dnešní doby, ale zjistit, kde všude se odehrává, a detailně popsat, jak se metodicky přistupuje k chlapcům v typicky dívčím prostředí tance. Cílem této práce je spíše otevřít prostor pro sdílení mezi pedagogy TO ZUŠ skrze konkrétní zkušenosti v pedagogickém procesu. Nejde o analýzu stavu, spíše o otevření tématu vůbec.
- Princip zobrazování v teorii umění a jeho aplikace na tanecRazima, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-08Tato práce se zabývá principem zobrazení ve výtvarné kultuře a jeho intepretací. Rozebírá jejich mechanismy a popisuje proces vidění jako nástroj jazyka umění. Tyto poznatky se snaží aplikovat na taneční umění. Zaměřuje se tak na principy výtvarné kultury, které jsou platné i v tanečním umění a mohou tak přispět k uchopení vizuality tanečního díla. Ohledáváním paralel mezi výtvarným a tanečním uměním předkládá tanečnímu oboru nástroje a principy, které mohou posloužit tanečním umělcům k efektivnějšímu zacházení s vizualitou, ale i k obecnému pochopení mnohých rysů umění. Práce vychází převážně z poznatků teorie umění a perspektivou výtvarného umění, psychologie vnímání a souvisejících oborů, mapuje proces tvorby, interpretace ale také komunikaci mezi umělcem a jeho publikem. Ukázalo se, že tato perspektiva může být pro tanec velmi přínosná.
- Studium choreografie na HAMUOrszulik, Eduard Adam(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-14Diplomová práce Studium choreografie na HAMU je sondou do problematiky studia choreografie na Hudební a taneční fakultě Akademie múzických umění v Praze. Hlavním záměrem je zpřítomnění a zkonkretizování abstraktní představy studia a výuky choreografie. Přiblížení specifických problémů a výhod spojených se studiem. Konkrétně se zabývá tématy, kterými jsou například přijímací řízení, rozdílné pojetí choreografie ze stran pedagogů, diferencemi výuky choreografie v zavedené třístupňové formě studia, hodnocením studentské tvorby, akademickým zázemím, nebo uplatněním absolventů v oboru. Ústřední pozornost je věnována především praktické výuce choreografie a s ní spojených souvislostí v kontextu historického vývoje oboru, s úmyslným zaměřením se na její současnou podobu. Stěžejní část této práce je založena na kvalitativním výzkumu s respondenty z řad současných i minulých pedagogů a absolventů oboru choreografie na taneční katedře HAMU, což vedlo k vytvoření prvního systematického pokusu o (sebe)reflexi tohoto vyučovaného uměleckého oboru s jeho veškerou komplexností.
- Tanec na zemi pro děti ve věku od 8 do 12 letOndrová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-30
- Tanec v základním školstvíRatajová, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-07Tato diplomová práce se zameruje na ruzné zpusoby zapojení tance do základního školství. Jednou z možností je integrace základních škol a základních umeleckých škol, kam děti mohou být přijaty na základě talentových zkoušek. Tanci se pak věnují po celých devět let i ve výuce ZŠ. Studium je tedy pouze pro vybrané. Druhou možností je projekt Tanec školám organizace Tanec Praha a Taneční a pohybová výchova, nový předmět, který je v nabídce Rámcového vzdělávacího programu. Jsou to způsoby výuky dětí od první do páté třídy základní školy, do kterých je zapojena vždy celá třída. S tancem se tak setkají i děti, které by se o něj jinak vůbec nezajímaly. Předmětem mého zkoumání je, jak oba způsoby vznikly, kdo za jejich vznikem stojí a kde se raalizují. S žádostí o rozhovor jsem se obracela nejen na pedagogy, ale také na ředitele škol. Zajímal mě způsob práce pedagogů i jejich dosavadní výsledky.