Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "FRIČOVÁ, Marie"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Kubátová Renata: Pedagogický výstupKubátová, Renata(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-01
- Lidová kultura ve vzpomínkách pamětníků narozených ve 20. a 30. letech 20. stoletíHorová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-05-26Tato práce se zaměřuje na to, jak lidé narození ve dvacátých a třicátých letech dvacátého století vzpomínají na tradiční lidovou kulturu. Soustředí se také na to, zda dodržovali původní tradice a slavili tradiční svátky. Dále se práce zabývá tím, jak tito lidé tradice vnímali a jaký pro ně měly význam. V první části práce se setkáme s vyprávěním životních příběhů narátorů narozených v první polovině dvacátého století. Druhá část je věnována vzpomínkám na tradiční obyčeje a zvyky, na to jak se měnil způsob jejich slavení v předválečném období, za války a za dob socialismu. V poslední části se dozvíme, jakým způsobem narátoři vnímali tanec, zda sami tančili, při jakých příležitostech tančili, které tance apod. Také se dozvíme, zda se setkali s tancem na jevišti.
- Práce uměleckého vedoucího ve folklorním souboruŠkubalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-05-31Moje diplomová práce je zaměřena na roli uměleckého vedoucího folklorního souboru. Vzhledem k obsažnosti tématu se práce dotýká především souborů z Moravského Slovácka a Valašska. Shrnuje poznatky o práci uměleckého vedoucího, které byly získány z dostupné literatury i z vlastní zkušenosti. Popisuje vznik folklorních souborů a jejich roli v moderní společnosti. Obsahuje rozbor práce uměleckého vedoucího z pohledu různých profesí a charakterizuje jeho osobnost. Dále se zabývá vzděláváním uměleckých vedoucích. Poslední část je věnována praktické ukázce nácviku nové choreografie
- Skupinové tance doby baroka a jejich využití v taneční výchověBrzková, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18V diplomové práci se věnuji tématu skupinových tanců doby baroka a jejich využití v taneční výchově. V úvodu se zmiňuji o významu a historii skupinových tanců jako takových, abych mohla dále proniknout k jejich konkrétním druhům těchto tanců. V následující kapitole věnuji pozornost anglickým country tancům. Rozepisuji se k jejich historickému vývoji, k hudebnímu doprovodu a prostorovým formacím. Součástí kapitoly je také popis jednotlivých tanečních figur a kroků, o kterých se zmiňuji dále v popisech konkrétních choreografií. Další část práce se věnuje francouzským kontratancům a jejich historii. V závěru kapitoly popisuji figury a kroky francouzských kontratanců. Poslední část práce patří popisu vybraných anglických country tanců a francouzských kontratanců. Na závěr přikládám zápisy melodií tanců, kterými se ve své práci zabývám.
- Taneční aktivity dětí školního věku 11 - 15 letKubátová, Renata(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-06Na základě zmíněných bodů obsahu se v této diplomové práci pokusím vytvořit náhled na nabídku současných pohybových aktivit pro děti staršího školního věku, které se nechtějí stát profesionálními tanečníky, ale chtějí se tanci věnovat.
- Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věkuLacková, Ivana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-13Tématem práce je Taneční výchova hyperaktivních dětí předškolního věku. Cílem výzkumu bylo popsat zvláštnosti výuky hyperaktivních dětí s ohledem na taneční výuku. V první části je popsán syndrom ADHD. Jsou zde popsány zvláštní potřeby dětí s tímto syndromem s ohledem na výchovu. Druhá část je zaměřena na praktickou taneční hodinu dětí s ADHD. Je zde popsána ukázková taneční hodina, která je založena na teoretických poznatcích a zkušenostech odborníků. Výsledek výzkumu přinesl zjištění, že nabídka speciálních hodin je velmi omezená a je to velká škoda. V diplomové práci bylo zjištěno, že výuka se speciálním programem může pomoci dětem s ADHD a může být dobrým doplňkem ke standardní lékařské terapii.