Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "BÁRTA, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Antonín Dvořák a jeho cyklus Večerní písněHradecký, Patrik(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce pojednává o českém hudebním skladateli Antonínu Dvořákovi a jeho známém písňovém cyklu s názvem Večerní písně. Hlavním cílem a posláním této bakalářské práce je přiblížit čtenáři tuto známou českou osobnost hudební scény, hudebního skladatele, který je spjat s českou romantickou hudbou 19. století. V práci se dále zabývám vznikem písňového cyklu, obsahem a porovnáním se stejnojmenným cyklem v tvorbě Bedřicha Smetany. Další kapitoly tvoří informace o životě a tvorbě autora textu tohoto písňového cyklu, kterým byl Vítězslav Hálek. Ve výzkumné části bakalářské práce jsem oslovil respondenty formou kvalitativní metody – rozhovoru a získal tak potřebné informace k danému tématu. Sběr dat probíhal individuálním rozhovorem s respondenty, kteří odpovídali na předem připravené otázky. Jelikož chci dosáhnout kvalitativního výzkumu, oslovil jsem pět respondentů. Jeden student z 1. ročníku, tři studenti ze 2. ročníku a jeden student ze 3. ročníku bakalářského studia. Bakalářská práce by mohla být nápomocná studentům vysokoškolského studia se zaměřením na zpěv a operu, kteří si ve svém studiu vyberou právě cyklus Večerních písní od Antonína Dvořáka. Dozví se zde, které písně byly pro interprety náročné, jak na ně působily, ale práce může také posloužit všem čtenářům, kteří by se chtěli blíže seznámit s cyklem Večerních písní od Antonína Dvořáka a se skladatelem samotným.
- Efektivní studium díla - rozdíl v přístupu dirigenta a zpěvákaRůžičková, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Tato bakalářská práce je zaměřena na rady,jak se co nejefektivněji zhostit studia hudebního díla. Speciálně se zaměřuji na práci operního zpěváka, autorka však využívá také znalostí po dobu svého studia dalších dvou oborů - klavíru a dirigování. Kombinací zkušeností z těchto tří oborů se snaží najít co nejrychlejší a zároveň nejkvalitnější cestu, jak precizně nastudovat hudební dílo. Práce se zároveň věnuje problematice veřejného vystupování , otázce trémy a jejího řešení.
- G. Verdi - Aida: role Amneris - interpretační studieVomáčková, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce seznamuje čtenáře s mezzosopránovou rolí Amneris z opery Aida od skladatele Giuseppe Verdi. Nejprve se zabývá životem skladatele, obsahem a vznikem opery Aida. Dále se zaměřuje na podrobnější charakteristiku samotné role a porovnání dvou inscenací z Jihočeského divadla a Divadla F . X . Šaldy v Liberci. Poté se podrobněji zabývá duetem Aidy a Amneris z 2 . jednání a porovnává jeho režijní zpracování v obou zmíněných inscenacích. Závěrem práce je individuální názor na interpretaci této role od současných představitelek Amneris.
- Josef Zedník: Bakalářský koncertZedník, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Kouzelná flétna se zaměřením na PapagenaMazár, Matúš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Anotace: Cílem této bakalářské práce je představení opery Kouzelná flétna Wolfganga Amadea Mozarta se zaměřením na roli Papagena, její vývoj a popis. Pro uvedení do problematiky se v první části práce seznámíme s operou jako hudebním žánrem a jejím historickým vývojem. Dále zmíním osobu skladatele W. A. Mozarta a jeho další významná díla. V další části se budu věnovat samotné opeře Kouzelná flétna a postavě Papagena. V neposlední řadě se budu zabývat vlastním pohledem na tuto roli, přičemž budu vycházet z vlastní zkušenosti jejího ztvárnění.
- Nářky proroka Jeremiáše pro bas od Jana Dismase ZelenkyNosek, Jaromír(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Bakalářská práce Nářky proroka Jeremiáše pro bas od Jana Dismase Zelenky zpracovává podrobný interpretační rozbor vybraných zvukových záznamů tohoto díla.Hledá rozdíly i společné znaky, kterými se jednotlivé nahrávky vyznačují a zamýšlí se nad důvody, které za vznikem těchto interpretačních specifik stály. Tuto studii dále doplňují informace, které se týkají nejen okolnostmi vzniku nahrávek, ale i skladeb samotných. Práce rovněž zprostředkovává vhled do života Jana Dismase Zelenky a do obecných historických souvislostí.Jejím úkolem je přinést svým čtenářům nejen komplexní materiál k hlubšímu porozumnění Nářkům i jejich autorovi Janu Dismasi Zelenkovi, ale také inspiraci k zamyšlení nad obecnými principy interpretace,a to nejen pěvecké, ale i hudební.
- Opera R.U.R.Uramová, Nikola(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na operu Jana Jiráska R. U. R. aneb Roboti podle Čapka. Cílem práce je zkompletovat všechny dostupné informace o tomto díle. Práce pojednává o literární předloze k opeře, jejím ději, hlavních i vedlejších postavách a interpretech, vybraných k jejich realizaci. Zabývat se budu i volbou a výběrem realizačního týmu, který připravoval premiéru v roce 2015. Na základě těchto informací bych chtěla vytvořit představu o rozsahu připravovaného projektu. Budu zkoumat, zda některé ze zjištěných skutečností nemohly přispět k tomu, že nedošlo k uskutečnění celého projektu. Bakalářská práce obsahuje interview se skladatelem Janem Jiráskem.
- Philip Glass - minimalismus v operní tvorběHellerová, Alena(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato bakalářská práce se v úvodu zabývá vývojem minimalistické hudby. Dále se věnuje dílu Philip Glasse, jeho kompozičnímu růstu a nakonec popisuje i cestu Philipa Glasse k divadlu. Poslední část je věnovaná první Glassově opeře Einstein on the Beach. Nachází se zde souhrn užitých hudebních prostředků, celé libreto, český překlad, popis jednotlivých scén a nakonec i harmonický a formální plán celého díla.
- Píseň jako poselství - duchovní odkaz Antonína DvořákaNováková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Bakalářská práce se zaměřuje na poselství písňové tvorby Antonína Dvořáka. Cílem práce je dokázat, že v každém jeho cyklu najdeme duchovní odkaz. Uvedením interpretací vybraných písní z výrazných Dvořákových cyklů dokazujeme, že jejich úspěch nespočívá pouze v nádherné kompozici a lidské stránce jeho osobnosti, ale také v jeho rozvážnosti a citlivosti při výběru textů. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které zasazují Dvořákovu píseň do kontextu, charakterizují osobnost autora a zvolené cykly. V příloze předkládáme notový materiál vybraných písní. Bakalářská práce obsahuje rozhovor s pěvcem Romanem Janálem.
- Písňová tvorba Sergeje RachmaninovaHasymau, Raman(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Diplomová práce se zabývá písňovou tvorbou Sergeje Rachmaninova. V první části této práce se popisuje specifičnost lyricko-dramatických písní Rachmaninova, a jeho skladatelského stylu. Druhá část se zaměřuje zéjmena na rozbor posledního cyklusu písní - op. č.38. V této části se probírá specifičnost písňové formy, melodický a harmonický styl skladatele. Tato bakalářská práce je určena především pro operní pěvce, režiséry a odborníky, kteří se zajímají o vokální tvorbu, zejména komorní.