Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "DOLEŽAL, Vladimír"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Druhy tenorů, jejich hlasové vedení a výběr repertoáruJavorský, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku volby repertoáru pro hlasový obor tenor. Úvodní část se věnuje základním informacím o oboru včetně specifik vývoje hlasu tenoru. Druhá hlavní část je jakýmsi přehledem druhů tenoru a operního cizojazyčného repertoáru. Pro názornost je výklad doplněn o uvedení příkladů umělců v daném oboru, aby bylo možné posoudit/porovnat parametry např. barvy či pohyblivosti hlasu jako základního fyziologického materiálu a lépe tak pochopit vlastní možnosti studenta zpěvu.
- Komparace pěvecké techniky "bel canto" a klavírní "kantilény"Žigmundová, Adriana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Práce si klade za cíl přiblížit faktory ovlivňující způsob vzniku „zpívající či dýchající“ fráze v klavírním a pěveckém pojetí. Zaměřuje se na pěveckou techniku bel canto, kterou popisuje a dále pak umožňuje vykrystalizovat základním myšlenkám v kontextu s klavírní kantilénou, jež jsou všeobecně známé. Ty ale dále zpracovává v konkrétních souvislostech, aby za pomoci srovnání hmatatelnější klavírní terminologie konkrétněji vyobrazila abstraktní obrysy pěveckého světa. Protože práce pojednává o ryze praktickém tématu, zaobírá se konkrétními aspekty tvorby tónu v rámci hudební fráze a pracuje i s dogmaty, jež vznikly jednoduše mylným výkladem konkrétní technické problematiky či působením střídání dobových požadavků.
- Mé zkušenosti s interpretací děl Gustava MahleraVondrová, Petra(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na osobnost Gustava Mahlera z širší perspektivy. Značná část textu je proto věnována jeho životním osudům a tvorbě. Po rozboru důležitých dat z osobního života mapuji i Mahlerův profesní rozvoj. Závěrem se zabývám jeho písňovou sbírkou Kindertotenlieder - okolnostmi jejich vzniku, historií i formální stránkou. Za použití komparační metody popisuji jejich podání od slavného Dietricha Fischer-Dieskaua jako jistý “mustr“ pro svou vlastní interpretaci. Zároveň popisuji svoje osobní problémy, se kterými jsem se během jejich nastudování potýkala, a které mě posunuly dál.
- Opera Rudá Marie, vznik díla a příprava inscenaceKlánský, Daniel(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-19Opera Rudá Marie, strhující a naprosto originální projekt Jana Kučery, mladého skladatele a dirigenta. Tato práce vypráví nejen o ději a hudbě této opery, ale také o její přípravě a nastudování.
- Opera v AzerbajdžánuPashayev, Mikhail(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Tématem této bakalářské je práce Opera v Ázerbajdžánu. Práci rozděluji do tří kapitol. V první kapitole píši o jednom z nejdůležitěších představitelů operní tvorby v Ázerbajdžánu Uzeiru Hadžibejovi. Ve druhé kapitole představuji první aktivisty a příznivci tohoto velikého skladatele. Třetí kapitola je věnována historii Divadla opery a baletu bratrů Mailových. Jako přílohu přikládám CD s hudebními ukázkami ázerbajdžánské operní a lidové hudby a fotografiemi umělců.
- Operní pěvkyně Simona ŠaturováMalá, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Tato bakalářská práce se zabývá dosavadní uměleckou činností a praxí operní pěvkyně Simony Šaturové. Popisuje celou její kariéru, počínaje studiem na základní umělecké škole a navazujícím studiem na konzervatoři. Zmiňuje důležité osobnosti jejího uměleckého života. Zahrnuje působení v Národním divadle a blíže se zaměřuje na činnost v zahraničí. Vzdvihuje stěžejní ocenění a významné událost.
- Pěvecká pedagožka Margreet HonigSkalický, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce se zaměřuje na osobnost holandské pěvecké pedagožky Margreet Honig a její publikaci Skutečný zpěv. Úvodní část stručně představí některé další publikace o metodice zpěvu. Hlavní část práce je věnována publikaci Skutečný zpěv a základní problematice klasického zpěvu. Popisuje pěvecký dech, rezonanci, věnuje se otázkám jazyk a správné pěvecké výslovnosti. Závěrečná část obsahuje rozhovor se sopranistkou Simonou Houda Šaturovou a mezzosopranistkou Markétou Cukrovou, která přeložila do češtiny publikaci Skutečný zpěv.
- Porovnání inscenací Kouzelné flétnyŠimůnková, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12Bakalářská práce na téma Porovnání inscenací Kouzelné flétny s přihlédnutím na své účinkování se soustředí na komparativní analýzu dvou různých zpracování Kouzelné flétny v režii Davida Radoka a Vladimíra Morávka ve Stavovském divadle v Praze. Práce představuje skladatele Wolfganga Amadea Mozarta, jeho život a dílo, dále pak libretistu Emanuela Schikanedera a okolnosti vzniku opery, a nakonec vlastní komparaci inscenací. Nejprve je vedle sebe postaveno celkové pojetí inscenací, poté jednotlivé divadelní složky – scéna, kostýmy, hudební nastudování, jazyk, taneční soubor a práce s režiséry. Přínosem je v první řadě skutečnost, že analýza tohoto rozsahu dosud nebyla provedena, ale také osobní angažovanost autorky, která vystupovala v obou inscenacích a může tak nabídnout cenné zkušenosti obohacené o osobní výpověď dirigentů a ostatních účinkujících.
- Vilém Blodek " V studni" - práce na hlavní roli VojtěchaSup, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Tenorová postava Vojtěcha z jednoaktové opery " V studni " od Viléma Blodka, pro mě byla dlouhou dobu svým charakterem , pěveckou obtížností a technickou vypjatostí velkou význou. Rozhodl jsem se tedy po dvou letech, kdy jsem tuto roli studoval, napsat bakalářskou práci o Vojtěchovi, zamyslet se nad jeho postavou a jejím celkovým vystavěním od samého začátku, po nejtěžší pěvecké party v závěru opery.