Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "JONÁŠOVÁ, Jana"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Anita Jirovská :interpretační výkonJirovská, Anita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Dame John Sutherland - 43 let pěvecké kariéryJelínková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato bakalářská práce pojednává o jedné z největších světových sopranistek 20. století Dame Joan Sutherland. Zaměřuje se na léta její aktivní pěvecké kariéry 1948 -1991.
- Gabriela Petirová: Bakalářský koncertPetirová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Hlasová hygiena - přírodní metodyKrčková, Annemari(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Tato bakalářská práce shrnuje aspekty hlasového zdraví pojatého jako zdravý životní styl s ohledem na potřeby zpěváků. Zaměřuje se na fyzickou i psychickou stránku věci a to v několika kapitolách. Zmiňuje vhodné životní a pěvecké prostředí. Vyzdvihuje výhody léčivých potravin dostupných v České republice označovaných jako přírodní antibiotika a okrajově se práce dotýká tématu celostní medicíny.
- Inscenace Monteverdiho Orfea v Plzni s přihlédnutím na roli OrfeaHliněnský, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Ve své bakalářské práci se zaměřuji na významné dílo Claudia Monteverdiho, operu L´Orfeo. Konkrétně na inscenaci této opery, která měla premiéru 2. června 2018 v plzeňském divadle Josefa Kajetána Tyla. Zásadní složkou této práce je život a operní tvorba Claudia Monteverdiho, navazuje obsah díla, popis inscenace a jejího průběhu z pohledu hlavní role Orfea. Práce si klade za cíl poukázat na tuto konkrétní inscenaci prostřednictvím její analýzy s přihlédnutím k přístupu režiséra, dirigenta, dramaturga a představitele titulní role.
- Kateřina Kněžíková - bakalářský koncertKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Olga Jelínková - sólový recitálJelínková, Olga(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Osobnost J. J. Ryby se zaměřením na vokální pastorální tvorbuŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Tato bakalářská práce pojednává o hlavní osobnosti české kantorské hudby 18.století, Jakuba Jana Ryby. Skládá se z části životopisné, skladatelův život a osobnost. Dále se zaměřuje na vokální pastorální tvorbu, zejména však na Rybovu "Missu pastoralis in A" , často nazývanou Českou mší vánoční "Hej mistře!".
- Osobnost Ludmily KotnauerovéKopecká, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09Tato práce zpracovává biografii významné plzeňské pedagožky Ludmily Kotnauerové, která se celý život věnuje výuce zpěvu a stála také při zakládání pěveckého oddělení na Konzervatoři v Plzni. Kromě přiblížení soukromého života Ludmily Kotnauerové se snaží stručně shrnout její celoživotní pedagogické postřehy a zkušenosti, včetně ukázek technických cvičení a samotné výuky zpěvu. Potřebné informace jsou získány formou osobních rozhovorů s Ludmilou Kotnauerovou a náslechů během její výuky.
- Písňová tvorba Komitase VardapetaMkrtchyan, Varine(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Ústředním tématem této práce je písňová tvorba arménského skladatele a intelektuála Komitase Vardapeta. Jeho nelehký životní úděl sehrál významnou roli v jeho tvůrčím životě, který líčím v první kapitole. Komitas Vardapet se proslavil především jako etnograf arménské lidové hudby, především písní. V této práci dochází k provedení paralel mezi jeho bytím a tvorbou skrze analýzu. Díky svým dokonalým znalostem arménského jazyka, jeho dialektů, spádu melodie, historie národa a vytříbenému citu dokázal Arménům navrátit jejich pravé hudební umění ne jen v oblasti hudby, ale i slov. Vykrystalizoval jedinečné písně, uchvacující posluchače svojí rozmanitostí alegorických textů a hlubokým prožitkem. Některé z těchto písní jsou v této práci podrobně analyzované.
- Porovnání interpretací role hraběte Almavivy z opery Figarova svatbaNosek, Vít(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce seznamuje s rolí hraběte Almavivy z opery Figarova svatba od skladatele Wolfganga Amadea Mozarta. V práci je stručně popsán život skladatele se zaměřením na operní tvorbu a zejména operu Figarova svatba. Stěžejní část této práce je věnována srovnání interpretačního přístupu oslovených profesionálních pěvců.
- Porovnání mluvního a zpěvního hlasu.Jirovská, Anita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Diplomová práce " Porovnání mluvního a zpěvního hlasu" je věnována převážně fysiologii hlasu. Celkově lze práci rozdělit na tři základní kapitoly. První kapitola, která se zabývá mluvním hlasem, se soustředí na hlas v řeči běžně užívaný, bez znalostí mluvní techniky. Druhá oblast se týká zpěvu - tentokrát jde o projev s technickým zázemím. Poslední část práce se soustředí na odlišnosti výše zmíněného, tedy mluvního a zpěvního hlasu. Uveden je zde ve zkratce také hlasový vývoj, a to jak z pohledu zpěvního, tak mluvního.
- R.Wagner - Wesendonck Lieder - pohled interpretaMorozová, Tamara(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Písňový cyklus Richarda Wagnera Wesendonck Lieder je v díle skladatele, tvořícího takřka výhradně opery, velkou raritou. Přesto má cyklus pěti písní čestné místo v jeho tvorbě a bývá často interpretován. Je zajímavý zejména tím, že stál na počátku hledání jeho vrcholné hudební řeči. Na mnohem menším prostoru, než jsme u Wagnera zvyklí, nalezneme veškeré prvky jeho stylu, jakoby se jednalo o jeho vrcholná operní díla. Účelem práce není popisovat životní eskapády skladatele či uvádět rejstřík jeho děl. Tato práce si klade za cíl přiblížit okolnosti vzniku písňového cyklu a nastínit jeho důležitost pro Wagnerův umělecký růst. Hlavní část práce je věnována mému vlastnímu interpretačnímu uchopení cyklu, který jsem připravila k provedení na svůj bakalářský koncert.
- Rachmaninov a jeho opery.Viskotová, Edita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V této práci jsem se pokusila ve stručnosti shrnout život a práci Sergeje Vasiljeviče Rachmaninova. Byla to jedna z nejvýraznějších postav první poloviny 20. století. Dosáhl nejvyšší posty v oboru skladatelském , interpretačním i dirigentském. Důkazem, jaký výborný klavírista byl, jsou četné nahrávky. Zajímavostí však je, že ten kdo si dal práci s jejich renovací, bali Japonci. Díky nim máme dnes možnost slyšet a posoudit mistrovství, vyjímečnou muzikalitu a technickou dokonalost. Na poli skladatelském patří jeho klavírní skladby k vrcholům pianismu. Jeho III. klavírní koncert je považován za vrchol interpretačního umění. Všechny své čtyři klavírní koncerty i Rapsodii na Paganiniho téma, Rachmaninov natočil s dirigenty E. Ormandym a L. Stokowským. Jeho 2. klavírní koncert se stal , vedla Čajkovského, nejhranějším koncertem. Opery zůstaly trochu ve stínu těchto slavných skladeb, ale je otázkou, zda se dočkáme nových provedení, které by vyzdvihli jejich vysokou hodnotu.
- Viskotová Edita : Bakalářský koncertViskotová, Edita(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Vokálně - symfonické dílo Gustava Mahlera pohledem interpretaZedník, Josef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Tato práce podává přehled vokálně- symfonických děl Gustava Mahlera a je základem pro budoucí magisterskou práci. Pro pochopení hloubky mistrovy hudby, proniknutí do jeho díla a jeho adekvátní uchopení je potřeba, aby bylo zpracované téma pojato z širší perspektivy. Takového požadavku je možné dosáhnout pouze v případě, že se zohlední nejen Mahlerovo dílo samotné, avšak dozvíme-li se šířeji o skladatelově životě, rodinné situaci a dovbových reálií, které společně působily na jeho hudební řeč. Pouze díky takovému přehledu je možné podtrhnout mohutnost Mahlerova hudebního odkazu. Úkolem této práce je seznámit čtenáře s životem tohoto slavného génia, zpřehlednit provádění jeho děl Pražským filharmonickým sborem, uvést díla s důrazem na Píseň o zemi a pojednat o mé vlastní ,nejen sólové, zkušenosti s hudbbou Gustava Mahlera.
- Vokální tvorba Antonína DvořákaBílková, Ada(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Ve své bakalářské práci bych se ráda zaměřila na vokální tvorbu Antonína Dvořáka. Mým cílem je zpřehlednit jeho dílo a najít v jeho vokální tvorbě inspirační zdroj, ze kterého Dvořák čerpal. Z každé hudební formy vyberu dle tohoto inspiračního zdroje jednu skladbu, kterou přiblížím. Jedním ze skladatelových inspiračních zdrojů, který spojuje jeho tvorbu, je vycházení z lásky k české vlasti pramenící z Dvořákovy slovanské duše. Právě podle tohoto klíče vybírám díla ve své bakalářské práci
- Vznik a vývoj českého muzikáluBenešová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Stěžejním tématem mé bakalářské práce je vznik a vývoj muzikálu v České republice. V první části se zabývám žánry, ze kterých se tato hudebně dramatická forma vyvinula. Další díl je věnován prvním muzikálovým kusům zahraničních autorů prezentovaných na našich jevištích a jejich rozboru. Dále zmiňuji význačné divadelní scény, které napomohly rozvoji tohoto fenoménu. Popisuji jejich historii a vůdčí osobnosti. Na závěr přibližuji muzikál současnosti, konkrétně díla uvedená po roce 1989 a uvádím nejmodernější inscenace, které se těší přízni publika dnes.
- W.A.Mozart :Figarova svatba se zřetelem na interpretační pojetí role SusannyKněžíková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Ve své bakalářské práci jsem se rozhodla zaměřit na operu W.A.Mozarta Le nozze di Figaro ( Figarova svatba) se zřetelem na interpretační pojetí role Susanny v podání třech významných operních pěvkyň. Část textu je věnována Mozartovým operám a ve zbytku této práce se zaměřuji na operu Le nozze di Fagaro. Ke konkrétnější analýze jsem si vybrala svou nejoblíbenější scénu Susanny ze 4. jednání Giunse al fin momento ( Nastala konečně ta chvíle) a Deh, vieni, non tardar, o gioia bella ( Ah, pojď, nemeškěj, o´radosti krásná). Práci jsem rozdělila do čtyř kapitol. První kapitolu jsem nazvala Operní tvorba W.A.Mozarta , druhá kapitola má název Figarova svatba, třetí Susanna a čtvrtá porovnání interpretačního pojetí významných představitelek.
- W.A.Mozart, La clemenza di Tito - VitelliePetirová, Gabriela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Práce se zabývá životem W.A.Mozarta, s důrazem na čas strávený v Praze, a jeho operou La clemenza di Tito. Opera je rozebrána z pohledu historických souvislostí, frekvence nastudování i obsahu díla. Blíže se pak bakalářská práce zaměřuje na postavu Vitellie a její nelehkou árii " Non piú di fiori".