Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KAUPOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 24
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Analýza inscenačních postupů se zaměřením na práci s operním sboremRůžičková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce se zaměřuje na inscenační práci operního sboru z pohledu interpreta. Pomocí analýzy tří konkrétních scén z inscenací Státní opery Praha se snaží porovnat různé projevy sboru a zjistit, jaká jsou jejich úskalí.
- Antonín Dvořák - Rusalka- Pohled na post avu RusalkyHořejšová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Práce se zabývá seznámením s dílem Antonína Dvořáka Rusalka, pojednává o životě skladatele, jeho vokálních skladbách, především pak operách. Podrobně se zaměřuje na Rusalku, Kvapilovo libreto a první provedení opery vůbec. Hlavní součástí práce je subjektivní posouzení pěti světových pěvkyň v árii Měsíčku na nebi hlubokém.
- Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodieZávodná, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce pojednává o hudebním skladateli Antonínovi Dvořákovi a jeho písňovém cyklu Cigánské melodie. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři významnou romantickou osobnost, která je spjata s českou hudbou 19. století. V bakalářské práci se autorka více zaměřuje na písňový cyklus Cigánské melodie. Zde se blíže zabývá jeho historií, vznikem a detailním rozborem. Za vlastní přínos v bakalářské práci se považuje rozhovor s vybranými studenty Akademie múzických umění v Praze, kteří studují operní zpěv na Hudební a taneční fakultě na Katedře zpěvu a operní režie. Bakalářská práce by měla sloužit všem čtenářům, které zajímá český hudební skladatel Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodie.
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- České lyrické sopranistky doma a v zahraničíMilotová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Moje bakalářská práce obsahuje několik českých nejslavnějších a nejznámějších pěvkyní narozených na konci 19. století a v prvních dvou desetiletích 20. století ve střední Evropě. Všechny z nich měly úžasný mezinárodní úspěch po celém světě, zejména v Evropě a USA. Práce popisuje druhy hlasů těchto pěvkyň - a jejich vlastní vývoj. Pěvkyně, které jsem vybrala v této práci, byly i členkami Národního divadla v Praze. Tato instituce měla významný vliv na jejich profesní kariéru. Národní divadlo bylo a je i v současné době důležitou institucí v české kultuře.
- Diagnostika hlasuHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Moje bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky lidského hlasu. Zaměřila jsem se především na jednotlivé metody vyšetření lidského hlasu, se kterými se může setkat každý z nás, a to bez ohledu na to, zda je nebo není hlasový profesionál. Nedílnou součástí práce je rovněž i popis jednotlivých poruch hlasu a jejich diagnostických znaků.
- Dvořákova VysokáGattringerová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Práce se zabývá vztahem světově uznávaného skladatele Antonína Dvořáka k vesnici Vysoká u Příbrami, kde na svém letním sídle velmi často pobýval a kde vznikla celá řada jeho významných děl, včetně opery Rusalka. Autorka se pokouší objasnit, v čem spočívá význam tohoto místa pro život a tvorbu skladatele. Využívá k tomu také skladatelovu korespondenci. Mapuje rovněž historii a současnost Památníku Antonína Dvořáka na Vysoké.
- Kouzelná flétna , W.A.MozartŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato bakalářská práce je zaměřena na Kouzelnou flétnu W. A.Mozarta a Emanuela Schikanedra jako umělecky svébytné dílo, vycházející z žánru německé lidové zpěvohry konce 18.století. Příběh Kouzelné flétny, k jejímuž premiérovému uvedení došlo ve Vídni dne 30.září 1791, je zde představen z hlediska obsahového a dramaticko-symbolického.
- Kux Martin : Bakalářský koncertKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Livia Obručník-Vénosová: Bakalářský koncertObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Luciano Pavarotti a jeho pedagogický přínosVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Práca prezentuje osobnosť Luciana Pavarottiho v pozícií pedagóga. Objektom skúmania je jeho pedagogický prínos pre mladú generáciu spevákov. Analyzuje majstrovské kurzy a didaktické projekty iniciované Lucianom Pavarottim. Zameriava sa na jeho prácu s mladými spevákmi, zachytáva prvé impulzy smerom k mladej generácii spevákov. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Pavarottiho ? počnúc detstvom až po ukončenie jeho medzinárodnej kariéry. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogickej činnosti Luciana Pavarottiho s osobnou skúsenosťou autora práce. Vypracováva štruktúru vyučovacieho procesu so zameraním na osobnú angažovanosť v oblasti vokálnej techniky, výberu repertoáru a ďalšieho smerovania. Záver prezentuje osobný pedagogický prínos Pavarottiho pre autora práce.
- Mesiáš Georga Friedricha Händela se zaměřením na tenorový partŠťovíček, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce se zabývá vrcholným dílem německého skladatele Georga Friedricha Händela – oratoriem Mesiáš HWV 56. První část práce obsahuje základní biografické údaje o skladateli a údaje o jeho tvorbě. Druhá část práce se zabývá přímo oratoriem Mesiáš, ve stručnosti popisuje okolnosti vzniku a dále popisuje jednotlivá hudební čísla. V rámci tohoto popisu zároveň uvádí kompletní libreto s překladem. Třetí část práce tvoří podrobný rozbor dvou tenorových árií s recitativy a následně komparaci dvou nahrávek prvního tenorového accompagnata, na jejichž základě zkoumá posun interpretace tohoto díla v průběhu dekád. Klade si za cíl zkoumat dílo pomocí poznatků vzešlých z barokní afektové teorie.
- Pavla Hamerníková - bakalářský koncertHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Pietro Mascagni, Sedlák Kavalír - interpretace SantuzzyObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Práce se zabývá životem a prací Pietra Mascagniho a především interpretací hlavní hrdinky (Santuzza) jeho nejslavnější opery Sedlák kavalír. Interpretace Santuzzy vychází jednak z osobních zkušeností autorky práce a dále se zaměřuje na vybrané české a slovenské zpěvačky, které autorka práce měla možnost zhlédnout na video záznamech českých divadel a Slovenského národního divadla.
- Písňová tvorba Roberta Schumanna se zaměřením na cyklus Láska básníkovaKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své práci rozebírám cyklus Roberta Schumanna Láska básníkova. Studie se zabývá cyklem z hudebního , textového i srovnávacího interpretačního hlediska. Práce se dotýká života i díla skladatele. Těžiště Schumannovy tvorby osobně spatřuji především v tvorbě klavírní, kterou zde připomínám a pochopitelně v tvorbě písňové, jejíž neúrodnější období nastalo v roce 1840. Práce rovněž zahrnuje pojednání o básníku Heinrichu Heinem, na jehož texty byl cyklus zkomponován. Také okrajově zmiňuji další uměleckou spolupráci obou tvůrců. Věčnou inspirací byla pro Roberta Schumanna jeho manželka Clara Schumannová. Mimo jiné i díky vřelé lásce, kterou Robert Schumann ke Claře choval, zrcadlí se v jeho hudebním odkazu průzračně čistý výraz a ona související nadčasovost, kterou máme možnost neustále objevovat. U textu jednotlivých písní vždy uvádím názvy v německém originále, dále potom české překlady, které vycházejí od různých českých autorů. V interpretačním srovnání na základě poslechu nahrávek spatřuji přínos především z hlediska různých pojetí a výrazového uchopení cyklu, což je pro zpěváky dle mého názoru velmi důležité.
- Raná vokální díla W.A.Mozarta se zaměřením na Bastiena a BastienkuVernerová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na ranou operní tvorbu W. A. Mozarta. Cíl, kterým je prokázat, že vkusné moderní pojetí této hudební formy je možné vytvořit za předpokladu dobré znalosti díla a jeho významu, dokládáme na kapitolách věnujících se singspielu Bastien a Bastienka. Uvedením komplexního pohledu na zvolené dílo dokazujeme, že úspěch Mozartovy hudby spočívá v její nadčasovosti, danou souladem kompozice s libretem. Teoretickým základem práce jsou kapitoly, které zasazují Mozartovu ranou operní tvorbu do kontextu, uvádí přehled konkrétních vokálních děl a vznik a vývoj singspielu. V příloze předkládáme klavírní výtah vybraného singspielu a dva české překlady libreta. Bakalářská práce obsahuje rozhovor s režisérkou Vilmou Bořkovec.
- Soubor Musica Florea se zřetelem na autentickou interpretaciMoriová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zaměřuje na soubor Musica Florea a její autentickou interpretaci. V úvodní části představí zakladatele souboru Marka Štryncla a jeho život, studia a cestu k autentické interpretaci. Dále okolnosti vzniku souboru a umělce, kteří jako členové souboru působí nebo v minulosti působili. Další část je věnována působení souboru a významným úspěchům, které má za třicet let své činnosti na kontě. Dále bohatému repertoáru, recenzím na některé významné počiny souboru, publikační činnosti a také dalším projektům, které pod hlavičkou tohoto souboru vznikají.
- Švingr Pavel : Bakalářský koncertŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Telesné a psychické faktory ovplyvňujúce tvorbu tónu v opernej technikeZmrhalová, Natália(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12Témou bakalárskej práce sú telesné a psychické faktory, ktoré ovplyvňujú telo a myseľ počas spievania. Práca bližšie opisuje dôležitosť vnímania vlastného tela a mysle pri spievaní a prácu s nimi. Prvá kapitola opisuje životosprávu speváka, spevácky postoj, prácu s telom pri spievaní a dôležitosť dýchania. Zoznamuje nás s technikou Respiro e movimento, ktorá sa zaoberá uvoľňovaním napätia v tele, zbavovania trémy a dobrého vystupovania na javisku. V druhej kapitole sa autorka práce zaoberá psychickými faktormi, ktoré negatívne ovplyvňujú spev. Bližšie približuje problematiku trémy, jej príčiny vzniku a prejavy. Tretia kapitola je venovaná uvoľňovacím technikám tela a mysle. Zoznamuje nás s rôznymi druhmi dýchania a relaxácie. Posledná, štvrtá kapitola je venovaná joge a jej benefitom, ktoré prináša pre spev.