Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KUSNJER, Ivan"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 20
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideáluKotrbová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Bakalářská práce Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideálu byla napsána na základě osobního rozhovoru s paní Editou Gruberovou. Pojednává o jejím hlasovém a technickém vývoji od dětství po současnost. Cílem práce bylo zachytit osobní názory a pěvecké pocity pěvkyně, která působí na hudební scéně desítky let a udivuje publikum fenomenálním vokálním uměním.
- Doc. Zdeněk Vimr - pedagog a osobnost DJKT PlzeňFlorian, Rostislav(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Bakalářská práce se zaměřuje na sbormistra Doc. Zdeňka Vimra, který v letošním roce ukončuje svoji kariéru, a je pro plzeňské publikum vysoce ceněnou osobností. Velký důraz je kladen na životopisnou stránku tohoto sbormistra, jeho pedagogickou činnost a především činnost v oboru sbormistrovství. V tomto směru jsou zde zpracovány sbory, se kterými pan Vimr dlouhodobě spolupracoval. Je zde také shrnuta historie plzeňského divadla Josefa Kajetána Tyla, kde Zdeněk Vimr působí přes dvacet let. Práce je zakončena rozhovorem s touto osobností.
- Duchovní tvorba brněnského skladatele Františka Fialy (1966)Laubová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Moje diplomová práce pojednává o jednom ze soudobých českých skladatelů - Františku Fialovi. Jedná se o skladatele s velkým talentem a nadáním, které provází jeho početnou rodinu. Měla jsem možnost s ním spolupracovat na řadě koncertů a také interpretovat jeho skladby. Při prostudování jeho další tvorby mě tento kompoziční styl zaujal natolik, že jsem se rozhodla pro jeho blizší analýzu. V mé práci bych ráda představila skladatelovo dílo i jeho osobnost.
- Giuseppe Scarlatti - Dove é amore é gelosiaKukal, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zabývá životem italského hudebního skladatele druhé poloviny 18. století Giuseppe Scarlattiho a jeho operou Dove è amore è gelosia. Hlavním cílem tento práce je seznámit čtenáře s životem a dílem tohoto málo známého skladatele, konkrétně s jeho operou Dove è amore è gelosia a jejími novodobými inscenacemi. Bakalářská práce je rozdělena celkem na čtyři části. První část popisuje život a dosud známé operní dílo skladatele, v další části je popsán zrod a historický vývoj žánru komické opery, ve kterém je napsána i opera Dove è amore è gelosia. Ta je samostatně zanalyzována ve třetí části. Poslední část přibližuje čtenáři obě novodobá nastudování opery i s rozborem jedné z hlavních postav.
- Inscenace Orffovy Chytračky v sezóně 2016/2017 v České republiceKovačič, Josef(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-04Bakalářská práce se zaměřuje na významné operní dílo Carla Orffa, které vychází z pohádkové předlohy spisovatelů bratří Grimmů, a jeho uvedení v českých divadlech v sezóně 2016/2017. Velký důraz je kladen na autora samotného a následné pochopení jeho díla v kontextu skladatelova života, vývoje osobitého hudebního stylu i nelehké doby 2. světové války, ve které opera Chytračka vznikala. Práce si dává za cíl poukázat na dvě různá zpracování téhož titulu, jejich odlišnou dramatickou výstavbu i hudební složku a možná všeobecná pěvecká i herecká úskalí jednotlivých rolí. Závěrem jsou definovány podobnosti a rozdíly obou inscenací a nastínění možných motivací v přístupu jejich režisérů.
- Jóža Jelínek: Lyrické písničky op. 6Brindzák, Jozef(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29metodický text pre interpreta piesní. Hlavnou témou práce je rozbor piesní, životopis skladateľa, iných Jelínkov ( ktorí sa zaoberali hudbou), a básnikov A. Velhartického, Jar. Havlíčka, Jul. Skarlandta. Súčasťou práce je CD s autorovou nahrávkou týchto piesní.
- Juraj Nociar : bakalářský koncertNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Karolína Janů: Bakalářský koncertJanů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- Komické opery Gaetana Donizettiho pro PařížKrejčiřík, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce pojednává na jedné straně o životě a operním díle Gaetana Donizettiho a na druhé straně o jeho vztahu k francouzské opeře comique a komických operách, které pro francouzskou metropoli Paříž zkomponoval. Jedná se o opery La fille du régiment a Rita, ou Le mari battu, které složil ve stylu opery comique a o italskou operu Don Pasquale, která je jedním z jeho vrcholných děl, a proto ji nemůžeme opomenout. Na tyto opery se zaměřuji z několika hledisek. Z historického pohledu, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
- Kostelanský Ján : Bakalářský koncertKostelanský, Ján(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Martin Vodrážka - sólový recitálVodrážka, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28
- Mikuláš Schneider Trnavský - Život ,dielo a reflexie v dnešnej dobeNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Táto bakalárska práca prináša základné teoretické poznatky o významnom slovenskom skladateľovi, hudobníkovi, učiteľovi hudby Mikulášovi Schneidrovi - Trnavskom. V práci mapujem historicko - hudobný prehľad slovenskej hudby na prelome 19.-20. storočia. Prvá časť mojej práce je zameraná na život Schneidra - Trnavského, jeho študijne zážitky a umelecké cesty. V druhej časti práce som sa zameral na jeho vokálnu tvorbu: umelé piesne, úpravy ľudových piesní, hudobno- dramatická a zborová tvorba, cirkevná hudba. V poslednej kapitole poukazujem na reflexie vokálnej tvorby Mikuláša Schneidra - Trnavského v dnešnej dobe, využitie a prínos jeho celoživotného diela.
- Muzikoterapie. Hudba jako lék pro naši dušiVagenknechtová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce seznamuje čtenáře s oborem muzikoterapie. Nejprve se zabývá počátkem a potřebou vnímání hudby a jejím historickým vývojem. Dále se zaměřuje na muzikoterapii jako na vědní obor, jeho vznik a organizační strukturu v Čechách i zahraničí. Práce srovnává pohledy odborníků klasické i alternativní medicíny. Dále se podrobněji zabývá léčbou, pomocí hudby, v jednotlivých psychosomatických odvětvích. Závěrem poukazuje na vliv hudby na osobnost v pozitivním i negativním duchu.
- Popelka - pohádka jako téma operyMartinec, Radek(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Tato bakalářská práce se zabývá pohádkou O Popelce jako tématem opery a možnými odlišnostmi výkladu známé předlohy v operních dílech napříč staletími. Součástí práce je přehled autorů inspirující se Popelčiným příběhem ve své tvorbě a jejich pojetí známé předlohy. V první kapitole je objasněn pojem pohádka, vznik tohoto literárního žánru a příběh Popelky v literárních předlohách. Zbylé jednotlivé kapitoly jsou věnovány autorům, kteří zhudebnili stejný pohádkový námět v různých evropských jazycích. Cílem této práce je analýza různého pojetí stejného pohádkového tématu u několika autorů stejného titulu a napomoci tak čtenáři k lepší interpretaci či schopnost srovnání stejného titulu různých autorů.
- Porovnání inscenací opery Rigoletto v budově Státní opery od roku 1950 do současnostiKreuz, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Tato bakalářská práce se zaměřuje na pět inscenací opery Giuseppe Verdiho Rigoletto, které byly uvedeny po roce 1950 na scéně Státní opery respektive Smetanova divadla. Důraz je v textu kladen na srovnání přístupů jednotlivých inscenátorů, ale i zhodnocení výkonů obsazených umělců na základě dobových kritik. Konkrétně se věnuje inscenacím, které měly premiéru v letech 1954, 1963, 1973, 1988 a 2021. Patrně nejrozporuplnější reakce vyvolalo nejnovější zpracování v režii Barbory Horákové Joly. Informace v bakalářské práci jsou čerpané z internetových a knižních zdrojů, dobových periodik a z materiálů uložených v Archivu Národního divadla v Praze. Zde jsem dohledal recenze, programy, přehledy obsazení a fotografie ke zpracovávaným inscenacím
- Postava hraběnky ( Belaumarchais, Diapolite, Mozart)Janů, Karolína(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24Cílem celé práce je zmapovat vývoj postavy hraběnky, od jejího vzniku v předloze Pierra Augustina Caron de Beamarchais, přes vývoj představovaný transformací do operního libret Lorenza da Ponte, po výsledné hudební ztvárnění v opeře W.A.Mozarta.
- Práce na roli Tamina v Kouzelné flétněBragagnolo, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Bakalářská práce s názvem " Práce na roli Tamina v Kouzelné flétně" má za úkol přiblížit čtenáři autorovu práci na roli v inscenaci opery Kouzelná flétny a ukázat mu, jak by taková příprava měla vypadat. Autor se věnuje osobě W.A.Mozarta a okolnostem, které měli vliv na jeho dílo, především pak s důrazem na vlivy Svobodného zednářství. Poodhaluje symboliku Svobodného zenářství, jeho prvky použité v opeře Kouzelná flétna a spojuje je především s postavou Tamina. Dále popisuje samotný postup zkoušení role - pěvecké nastudování, režijní zkoušky a úskalí tohoto tvůrčíhi procesu.
- Samuel Barber - písňová tvorba se zaměřením na Three songs, op. 10Vodrážka, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-28Tato práce je věnována životu a dílu jednoho z nejvýznamnějších amerických skladatelů dvacátého století, Samueli Barberovi a jeho písňové tvorbě, která zaujímá v jeho odkazu přední postavení. Více prostoru je věnováno cyklu Three Songs to Poems From Chamber Music by James Joyce.
- Slovenský tenoristi v SND a ich úspech na svetových scénáchKostelanský, Ján(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06V mojej bakalárskej práci sa budem zaoberat´ úspechom a prínosom slovenských tenorových osobností na svetovej scéne, ktorý sa stali priekopníkmi slovenskej národnej hudby vo svete. Tému som zvolil na základe môjho možno profesionálneho pôsobenia v zahraničí ako tenorista, ale i z úcty k týmto vel´kým osobnostiam, ktorý svojim spôsobom ovplyvnili aj mňa, a to nie len po speváckej stránke, ale aj pedagogickej.
- Stanislav Krejčiřík - bakalářský koncertKrejčiřík, Stanislav(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08