Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "LÁSZLOOVÁ, Zuzana"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Geneze operní inscenaceDolejš, Jakub(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Tato bakalářská práce pojednává o vzniku divadelní inscenace a jejích jednotlivých krocích, které jsou potřeba kvúspěšnému uvedení nově nastudovávaného operního díla. V první části mojí práce popisuji historický vývoj jednotlivých uměleckých složek divadla, které se na vzniku operního díla podílejí, společně s jejich stručnou charakteristikou. V další části se pak věnuji jednotlivým oddělením divadla jako například dramaturgie divadla či marketingové oddělení, které mají na starost propagaci a přípravu daného díla. V závěru své práce se pak pouším demonstrovat tvůrčí proces, který při přípravách probíhá, počínaje od vybrání konkrétního díla dramaturgem opery až po finálový večer označovaný jako premiéra, který je pro celý tvůrčí tým společně s uměleckými složkami považován za nejdůležitější část daného tvůrčího procesu kdy s napětím očekávají, jak bude jejich několika měsíční práce přijata publikem.
- Hlasová uvolňovací cvičeníFrošová, Alžběta(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Téma této bakalářské práce, Hlasová uvolňovací cvičení, je vybráno z důvodu vlastního pátrání po tom, co dělat, aby byl hlas co nejméně namáhaný a co nejdéle schopný pracovat. Teoretická část je zaměřena na to, proč a jak se hlasový aparát unavuje a na hlasovou hygienu. V praktické části práce se objeví nejen hlasová, ale i fyzická cvičení, která budou sbírána formou dotazníků nebo rozhovorů s hlasovými profesionály. K jednotlivým cvičením bude uvedeno, jak je správně používat a na jaké konkrétní problémy jsou dobrá. Cílem práce tedy bude sepsat co nejvíce uvolňovacích hlasových cvičení a názorů na konkrétní návyky hlasové hygieny, aby se dalo porovnat, jak moc je důležitá prevence pro dlouhodobé zatěžování hlasového aparátu.
- Ruská opera 19.století a počátku 20.stoletíUlasavets, Yanina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-12Diplomová práce se zabývá ruskou operou 19. a počátku 20. století. První kapitola je věnována vzniku ruské opery, kulturného života Ruska 19. století a operního divadla na přelomu 19. a 20. století. Druhá kapitola se zaměřuje na rozbor některých oper, jako "Chovanština" M.P. Musorgského, "Kníže Igor" A.P. Borodina, "Sněhurka" N.A. Rimského-Korsakova, "Jolanta" P.I. Čajkovského a "Bohatýři" A.P. Borodina. Tato bakalářská práce je určena především pro operní pěvce, režiséry a odborníky, kteří se zajímají o vokální tvorbu.
- Umění fioritury ve vokální literatuře italského belcantaPapoušková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-06-12V této bakalářské práci se budu zabývat jedním z nejstěžejnějších druhů pěvecké techniky v operní literatuře, a tím je italské belcanto. Pomocí odborné literatury přiblížím období, ve kterých se tato pěvecká technika vyvíjela, a jaké jsou její charakteristické znaky. Zaměřím se na jednotlivé typy ozdob, které jsou hlavními výrazovými prvky této hudby. Představím pěveckou literaturu, která je podkladem ke studiu belcantové techniky, včetně zmíněných fioritur, které jsou hlavním tématem mé bakalářské práce. Zabývat se budu taktéž představiteli daného období a zmíním, jak využívali fioritury ve svých skladbách. Zanalyzuji interpretaci jedné z nejznámějších belcantových árií v podání slavných zpěvaček a budu zkoumat, jaký byl interpretační i pěvecký vývoj této árie. Součástí práce budou notové materiály a obrázkové přílohy.