Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "MÁROVÁ, Libuše"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 25
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- A.Tučapský: "The Undertaker" problematika interpretace roleKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato práce je věnována jediné opeře Antonína Tučapského "The Undertaker" a zabývá se problematikou interpretace hlavní role Adriana Prochorova v konkrétní inscenaci.
- Antonín Dvořák - Kantáta Svatební košile op.69Prokopová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Tato práce si klade za cíl podrobně vysvětlit a objasnit vznik kantáty " Svatební košile", jejíž autorem je Antonín Dvořák. Práce je rozdělena do dvou hlavních kapitol , z nichž první obsahuje stručný popis uměleckých začátků skladatele, následně pak navazuje krátká synopse vzniku balady " Svatební košile" od Karla Jaromíra Erbena a závěr této kapitoly objasňuje vznik samotné kantáty " Svatební košile". Druhá kapitola je formálním a hudebním rozborem celé skladby.
- Arina Khidirová : interpretační výkonKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- G.F.Handel Kantata HWV 150- “Ero e Leandro“Dudikj, Stefani(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05In this thesis, I focused on George Frideric Handel's cantata "Ero e Leandro". At first, I define the opera, cantata and oratorio, as well as compare the works, the development of the cantata as a music form, also about composer's impacts on his life and making a music creation. And as the main part of my bachelor thesis, I outlined the content and the music analysis of the cantata that I have chosen. The aim of my work is to present and reflect the cantata which I had been singing.
- Houdková Nikola : Bakalářský koncertHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Hrabě Almaviva v Mozartově opeře Figarova svatbaBrückler, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Ve své absolventské práci se zaměřím na roli hraběta Almavivy z opery Wolfganga Amadea Mozarta Figarova svatba. Kromě zpochybnění nepřesných a matoucích informací, které se o Mozartově opeře objevují v populární literatuře, bych se chtěl zaměřit na charakterový vývoj postavy hraběte Almavivy.V další části vzpomenu jednoho z prvních představitelů této role, kterým byl Luigi Bassi, poté se zmíním o současném představiteli hraběte Almavivy Dmitrim Hvorostovském a dalších významných zahraničních i tuzemských umělcích a uvedu výčet nejznámějších nahrávek této opery. V závěru práce se zaměřím na osobní zkušenosti s jevištní interpretací Figarovy svatby.
- Kalhotkové role v opeře se zaměřením na role CherubínaKopáčová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Ve své práci popisuji pojem kalhotkové role. V úvodu se kalhotkovými rolemi zabývám z obecného hlediska, avšak většina mé práce je zaměřena na roli Cherubína opery Figarova svatba.
- "Konzervička" vokálně - instrumentální souborŠťastná, Dana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Práce Konzervička, vokálně-instrumentální soubor mapuje historii, uměleckou a tvůrčí činnost souboru od vzniku až po jeho současnost. Dále práce krátce představuje skladatele Miroslava Raichla, který soubor umělecky vedl a pedagogicky v něm působil. V práci je uveden soupis úprav skladeb Miroslava Raichla a Petra Hostinského, současného dirigenta, vytvořených přímo pro tento soubor. Uvedena je zde také i kompletní diskografie souboru.
- Ladislava Šindelková : bakalářský koncertŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)
- M.P.Musorgskij a jeho vokální tvorbaKhidirova, Arina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Moje práce pojednává o velikém ruském skladateli Modestu Musorgským, jenž se stal mým oblíbeným autorem. Zabývám se zde především kompletním přehledem jeho děl, do úplné hloubky se zaměřuji na jeho životopis, abych jsem co nejlépe mohla pochopit jeho originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jeho hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Můj spis se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu jeho tvůrčího génia. Je spíš schrnutím některých zásadních i dílčích otázek jeho života a tvůrčího snažení, které jsou pro nás dnes zvláště cenné a zajímavé. Musorgskij náleží k umělcům, jejichž dílo bylo již prověřeno dějinami. Celý svůj život Modest Musorgskij vřele miloval ruský národ, se vší sílou se mu snažil přiblížit a žít s ním zároveň. Na počest lidu skládá své největší doposud známá díla - opery Boris Godunov, Chovanština a jeho nesmrtelné vokální cykly, jež se staly pro mě největší zálibou a motivaci při výběru mého bakalářského pěveckého programu.
- Markéta Mátlová : bakalářský koncertMátlová, Markéta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Marta Hanfová :interpretační výkonHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09
- Moje zkušenosti ve Staatsoper HamburgHanfová, Marta(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09V této práci se zabývám hlavně svými zkušenostmi, které jsem získala v rámci hostování ve Staatsoper Hamburg. V práci uvádím můj studijní pobyt v zahraničí, konkurz na Janáčkovu Barenu z opery Její Pastorkyňa, následné nastudování celé opery, spolupráce se všemi složkami divadla a samozřejmě premiéru. V poslední rozsáhlé kapitole jsem se zaměřila na mimo hudební fakta, která mně napomohla ještě lépe poznat Janáčkovo dílo. Z estetického hlediska rozebírám scénu tohoto představení, v jedné podkapitole se zabývám námětem dramatu v souvislosti s libretem opery a také jsem se zaměřila na rodinné vztahy jednotlivých hrdinů. V poslední podkapitole uvádím složitou cestu Její pastorkyně na jevišti Národního divadla a následné proražení na světové scény jako je např. Staatsoper Hamburg.
- Ondřej Koplík - bakalářský koncertKoplík, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Poslední růže od Casanovy - rozbor hlavní postavyBeneš, Andrej(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-01V diplomovej práci som sa snažil zachytiť svoje postrehy z pohľadu interpreta. Predkladám tiež náčrt života Giacoma Casanovu ako dobrodruha, milovníka, literáta a mysliteľa. Sledoval som jeho pobyt v Čechách a stretnutie z libretistom Da Pontem a skladateľom W. A. Mozartom. Ďalej predkladám môj osobný umelecký pohľad na stvárnenú rolu, problematiku umeleckého spracovania, prácu s textom a áriami.
- Práce rešisérů při aranžování operních děl z pohledu členky sboru Národního divadlaŠindelková, Ladislava(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-06-09Tato bakalářská práce se zaobírá prací režisérů a scénografů při aranžování oper s operním sborem Národního divadla. Je zaměřena na sezóny 2005 ? 2007. V této sezóně byla uvedena spousta operních děl. V této práci jsou vybraná díla od českých autorů. Jsou to opery Fantom, čili Krvavá opera od autorů Petr Kofroň, Zdenek Plachý, Jiří Šimáček; Řecké pašije od Bohuslava Martinů; Její pastorkyňa od Leoše Janáčka; Tajemství a Hubička od Bedřicha Smetany. Jsou zde vloženy doložené recenze na tato představení, stručný obsah oper spolu s obsazením a kolektivem lidí, který na nich spolupracoval. Dále je zde vložen vlastní pohled a názor na aranžování operních režisérů od členky operního sboru Národního divadla Ladislavy Šindelkové.
- Slovenské sopranistky od minulosti až po súčastnosťMikšíková, Katarína(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06V tejto bakalárskej práci som sa zamerala na život, vývoj, umeleckú dráhu a karierny vrchol našich významných slovenských sopranistiek. Snažila som sa zachytiť a zaznamenať ich hudobné začiatky, štúdium spevu, prvé dosiahnute úspechy, začiatky v divadlách a na koncertných pódiách. Zamerala som sa na dohľadanie naštudovaného repertoáru počas ich kariéry a pokúsila sa zhrnúť všetky významné divadelné scény a koncertné pódia, na ktorých počas svojho profesného života účinkovali. Chcela som tiež priblížiť ich pohľad na významnú svetovú kariéru, ktorú každá z nich zažila a ich názor na divadelný a spevácky svet.
- Sonja Pochmanová - bakalářský koncertPochmanová, Sonja(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Současní dirigenti Národního divadla v PrazeHoudková, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Ve své bakalářské práci jsem se snažila představit jedenáct současných dirigentských osobností, které momentálně působí v Národním divadle v Praze. První kapitola práce pojednává o historii Národního divadla, okolnostech jeho vzniku a významných osobnostech, které se na vzniku podílely. V následujících jedenácti kapitolách jsem postupně představila jednotlivé dirigenty a poukázala tak na jejich hudební začátky, studia, úspěchy, zkušenosti, názory a umělecké ambice.Třináctá kapitola se věnuje současné situaci v Národním divadle. Píši zde o plánované reformě ministerstva kultury a představuji zde budoucího šéfa opery ND, Roka Rappla, který se má funkce ujmout 1.ledna 2012. V závěru vyzdvihuji nepopiratelnou důležitost kultury v životě člověka a vysvětluji přínos mé práce pro čtenáře.
- Švédsko očima zpěváka aneb Historický pohled na hudební vývoj ve Švédsku se zaměřením na vokální tvorbuKocourková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2008-06-09Práce se věnuje vývoji vokální hudby ve Švédsku. První kapitola je stručným historickým úvodem. Počínaje nástupem Vasovců na švédský trůn lze Švédsko považovat za samostatnou zemi - hospodářsky i kulturně.Píše se rok 1523. V kapitole Velmocenské období se zabývám především rodinným klanem Dubenových, který tu sehrál významnou roli na poli hudebním.V následujícím období, tzv. Období svobody, se věnuji dvěma okruhům. Jsou jimi život a dílo prvního švédského skladatele mezinárodní úrovně J.H.Romana, a dále vznik prvních švédských oper. Dominantou další kapitoly je jednoznačně Franz Berwald, všestranný a podnikavý člověk, který i jako skladatel dosáhl věhlasu po celé Evropě. V následujících 5 kapitolách se zabývám vývojem písně.Setkáváme se postupně s E.G.Geijerem, A.F.Lindbladem a dašími, na vrchol písňové tvorby nás vynesou W.Peterson-Berger, W.Stenhammar a H. Alfvén.Název poslední kapitoly, Opera 20.století, mluví sám za sebe. Shrnuje dění na švédských operních scénách od počátku 20.století až po současnost.