Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "OTAVA, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- G. F. Händel - Operní tvorba, rozbor opery AlcinaHinterholzinger, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-05-29Zde představuji osobnost G.F.Händela a jeho tvorbu. V následující kapitole pak analyzuji příběh, který se stal předlohou libreta k opeře Alcina. Autorem příběhu pocházejícího z eposu " Orlando Furioso" je Ludovico Ariosto, jehož životopis a dílou jsou předmětem poslední kapitoly. Rozbor opery Alcina přibližuje skladatelův přístup k dílu a je rozšířen o charakteristiku postav . Závěrem následuje část uvádějící osoby a obsah opery. Praktická část je koncipována z pohledu inscenátora a obsahuje scénář a režijní plán.
- Režijní koncepce opera W. A. Mosarta Così fan tutteLoulová, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-03Práce zabývající se režijní koncepcí opery Così fan tutte nejdříve přiblíží spolupráci tvůrců této opery Wolfganga Amadea Mozarta a Lorenza Da Ponteho a dále definuje specifika jejich spolupráce ve všech třech společných operách. Ve druhé části se práce zaměřuje již jen na jejich poslední společné dílo - Così fan tutte. Postupně i skrze rozbor doby a okolností vzniku díla práce definuje stylové zařazení opery Così fan tutte. Součástí práce je dramaturgický rozbor díla i psychologie postav. Po uvedení nezbytných informací k definování hlavní problematiky inscenování opery Così fan tutte bude popsáno konkrétní řešení autorky, které je součástí bakalářské práce.
- Režijní přístup k jednoaktovým operámBořkovec, Vilma(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce se zaměřuje na režijní přístup k inscenování tří jednoaktových oper (The Telephone, Slzy nože a A Hand of Bridge) spojených do ucelené inscenace s názvem Zpráva o stavu neživém. První polovinu práce jsem věnovala jednotlivým autorům, a především historickému pozadí vzniku jednotlivých oper, abych mohla následně komplexně popsat svůj režijní záměr. V druhé polovině práce jsem se pokusila vysvětlit, jakým způsobem jsem jako režisérka přistoupila k inscenování tří jednoaktových oper spojených do celovečerní inscenace.