Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KALFUS, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Kompletní scénografické a dramaturgické řešení autorské inscenace Dojemná píseň o jednom poustewnikoviŠtolcpartová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Téma diplomové práce se zaměřuje na podoby vlastního putování za divadlem ve výtvarně-divadelně-sociální sféře autorské tvorby. Loutková inscenace Dojemná píseň O jednom poustewnikovi, komplexní autorský projekt, je zasvěcen životu a dílu českého umělce, solitéra a poutníka Josefa Váchala. Poodhaluje myšlenkové a výtvarné tendence umělcovy doby, které se promítly do výsledného díla. Věnuje se dramaturgickému pojetí a scénografickému zpracování tématu, rovněž úloze režírujícího výtvarníka a principála projektu.
- Kompletní výtvarné řešení autorské inscenace O panence a panáčkovi a prototyp nového loutkového divadélkaŠpalová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, )V této práci se věnuji sledování vývoje dvou unikátních fenoménů. V první části práce se zabývám lidovou dřevěnou soustruženou hračku a jejím možným divadelním využitím a ve druhé části přichází na řadu rodinné loutkové divadlo jakožto scénografická výzva. V textu se snažím objasnit některé historické a technické souvislosti těchto mých zdrojů inspirace. Také se zajímám o to, jak se tato dvě témata vzájemně doplňují a hledám mezi nimi určité spojnice. Jednou z nich je i používaná technika soustružení dřeva, kterou využívali výtvarníci stolních divadélek stejně jako tvůrci hraček. Závěrečná část práce je pak věnována popisu tvůrčího procesu při vzniku autorské pohádky O Panence a Panáčkovi a prototypu Nového rodinného loutkového divadélka.
- Kompletní výtvarné a technologické řešení inscenace Skrz tenkou tětivu snůNováková Hilská, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03písemná práce, obrazová příloha a DVD
- Lidová dřevěná hračka a její avantgardní obdoby z 1.pooviny 20.století jako zdroj inspiraceŠpalová, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-15V této práci se věnuji sledování vývoje dvou unikátních fenoménů. V první části práce se zabývám lidovou dřevěnou soustruženou hračku a jejím možným divadelním využitím a ve druhé části přichází na řadu rodinné loutkové divadlo jakožto scénografická výzva. V textu se snažím objasnit některé historické a technické souvislosti těchto mých zdrojů inspirace. Také se zajímám o to, jak se tato dvě témata vzájemně doplňují a hledám mezi nimi určité spojnice. Jednou z nich je i používaná technika soustružení dřeva, kterou využívali výtvarníci stolních divadélek stejně jako tvůrci hraček. Závěrečná část práce je pak věnována popisu tvůrčího procesu při vzniku autorské pohádky O Panence a Panáčkovi a prototypu Nového rodinného loutkového divadélka.
- Loutka ve filmu.Czech, Karel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-19V této práci se zabývám použitím loutek ve filmu, jejich opodstatněním a vymezením v něm a částečně se dotýkám stejného tématu i v jejich použití na divadle, a to jak v historickém kontextu, tak na základě vlastních zkušeností. Na uvedených příkladech vlastní tvorby reflektuji své vlastní rozdílné přístupy k loutce, měnící se na základě nabytých zkušeností.
- Porovnání role a úlohy scénografa na jevištích ochotnických scén a nezávislých projektů v době ekonomické krizeKratochvíl, Jindřich(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-19Diplomová práce se zamýšlí nad současným postavením jevištního výtvarníka a jeho rolí v rámci ochotnického a profesionálního divadla. Porovnává odlišný vztah ke scénografii (potažmo divadelní činnosti) ze strany amatérů a profesionálů. Podrobněji se věnuje historii vzniku Dobřichovické divadelní společnosti. V praktické části přibližuje mé konkrétní scénografické realizace pro ochotnické inscenace a profesionální nezávislou skupinu Lachende Bestien.
- Sakralita a teatralita na pouti a v poutiŠtolcpartová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-07-01Téma diplomové práce se zaměřuje na podoby vlastního putování za divadlem ve výtvarně-divadelně-sociální sféře autorské tvorby. V úvodní kapitole ozřejmuje problematiku pouti: její charakter náboženský, lidový, výtvarný či divadelně-sociální. Pouť jako potřeba individuální i kolektivní, projev sakrality a teatrality. Následně pojednává o vlastním projektu Římovská křížovka v konkrétním sakrálním prostoru. Periodická skupinová setkávání v sobě slučují na základě hlubšího poznávání krajiny a dějinných souvislostí současné site-specific a environmentální tendence i osobní hledání. Projekt zkoumá možnosti vztahu: křížová cesta - krajina - kořeny - země - tělo - výtvarno. Popisuje způsoby a prostředky kreativního vyjádření v krajině, míru komunikace, participace na lokálním dění i počátek spolupráce s básnickou skupinou. Druhým projektem je autorská loutková inscenace Dojemná píseň O jednom poustewnikovi, zasvěcená životu a dílu českého umělce, solitéra a poutníka Josefa Váchala. Věnuje se komplexnímu dramaturgickému a scénografickému zpracování tématu, rovněž úloze režírujícího výtvarníka. Závěr potom nastiňuje výhledy do budoucna v nastolené poetice.
- Skrz tenkou tětivu snůNováková Hilská, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-03Anotace Diplomová práce se vztahuje k projektu Divadlo jako socializační prostředek, který je zaměřen na práci s lidmi s mentální retardací. Konkrétně se týká dvou fází představení Skrz tenkou tětivu snů, které byly v rámci tohoto projektu zrealizovány. Práce je rozdělena do několika kapitol. Seznamuje s projektem a jeho cíli, zabývá se jednotlivými postiženími a pojednává o přístupu k této problematice v průběhu historie. Popisuje skupinu, se kterou se pracovalo, koncepci představení a workshopy, které byly hlavním materiálem pro vznik představení. Obsáhlá kapitola práce je věnovaná zpracování materiálu , scénografii, jejímu vytváření, formování a technologii. Část práce se zabývá i srovnání s Art Brutem, interview s herci a popisem zkoušek. Závěr obsahuje zhodnocení projektu a zamyšlení nad divadlem obecně.