Katedra produkce - KP / Department of Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce - KP / Department of Production podle oponent "BOROVAN, Pavel"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Development z pohledu českého producenta celovečerních filmůVlach, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-07Magisterská práce se zaměřuje na vývoj (development) hraného filmu v prostředí nezávislých producentů. Práce definuje development v českém i evropském prostředí a zaměřením kapitol se snaží o reflexi vlivů, které na něj působí. Jednotlivé kapitoly prezentují různé části vývoje filmu ? od literární přípravy přes právní otázky, marketing vznikajícího projektu až po financování. V práci se zabývám i historickým vývojem developmentu na našem území se zaměřením na nedávnou historii (studiový systém). Kromě těchto kapitol se stručně věnuji i rozdílům mezi studiovým systémem s jeho způsoby vývoje a vývojem v prostředí nezávislých producentů. Práce rovněž obsahuje podkapitolu, která se věnuje developmentu televizních seriálů, jakožto příbuzného typu vývoje.
- Digitálna kinodistribúciaRichterová, Zuzana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-06Diplomová práca Digitálna kinodistribúcia pojednáva o prieniku digitálneho sposobu distribúcie filmov pro kiná pod´la zatiaĺ jediných platných štandardov pre digitálne kiná vydanými Hollywoodskou Digital Cinema Initiative zriadenou v roku 2002 (Digital Cinema System Specifications 2005 - povinná príloha práce) v spolupráci s European Digiotal Cinema Forum založeným v r. 2001. Práca načrtáva zmenu a vplyv digitálnej kinodistribúcie na formu výroby filmov, na ochranu distribučných práv k filmu, na fungovanie každého jedného subjektu súčasného reťazca národného filmového priemyslu, na samotných divákov a v konečnom dosledku na filmy - ich obsah. Práca tiež ponúka niekoľko konkrétnych príkladov a skúsenosti zo zavádzania digitálnej kinodistribúcie celosvetovo. V čase svojho vzniku, tj. 2006 pomenováva digitálnu kinodistribúciu ako alternativu k tradičnej distribúcii s vízio, že sa jedná o budúcnosť vo filmovom priemysle.
- Film a média /komunikační strategie celovečerního filmu v médiích/Lhoták, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Diplomová práce si klade za cíl zkoumat prostředí českých a světových médií a konfrontovat s ním potřeby propagace českého kinematografického díla. Snaží se popsat pravidla chování médií i jejich recipientů a možnosti využití těchto poznatků k efektivnější komunikaci celovečerních kinematografických filmů. Zabývá se východisky teorie marketingové komunikace, jejich aplikovatelností na celovečerní film. Snaží se definovat celovečerní film jako produkt na trhu, popsat problematiku atributů filmu jako ?uměleckého produktu? a prozkoumat takový produkt optikou marketingové komunikace. Pro stanovení efektivní komunikační strategie je nutné poznat prostředky, které jsou komunikaci k dispozici, a také jejich recipienty. Je podstatné popsat českou mediální krajinu, definovat jednotlivé komunikační kanály a pokusit se stanovit jejich relevanci a efektivitu. Ta je závislá na reakci jednotlivých cílových skupin, práce postihuje jejich definování a výzkum dopadu komunikace v jednotlivých skupinách. Podstatný pro efektivní komunikaci je kreativní koncept, který musí být vhodně zvolen vzhledem k typu filmu, jeho žánrů, cílové skupině a obchodním cílům. Práce se pokouší postihnout jakým způsobem využívat výrazových prostředků celovečerního filmu pro efektivní komunikační dopad. Práce se dále zabývá rozborem možností integrace komunikačních agentur v různých stádiích vzniku filmu a jeho marketingové komunikace. Zabývá se i problematikou filmu jako média samého a možnosti jeho využití při komunikačních kampaních (včetně v českém prostředí oblíbeném product-placementu). Následující část se věnuje praxi v mediální komunikaci v českém prostředí. Mapuje prostor, který média českému filmu poskytují a jakým způsobem jsou média ovlivňována. Dále se věnuje Public Relations a fenoménu českého mediálního prostředí, kde je PR jednoznačně nejvýznamnějším komunikačním kanálem pro propagaci celovečerního filmu. Práce postihuje i fenomén filmových festivalů a jejich vlastní publicity, která je využitelná jako samostatný prostředek komunikace. Dalším tématem je popis zahraničních médií, které mohou mít význam pro zvyšování potenciálu českých filmů na mezinárodním trhu. Práce by mohla pomoci producentovi českého kinematografického díla poznat, jaké prostředky ke zviditelnění filmu se na mediálním trhu nabízejí.
- Filmový debut z pohledu producenta po roce 1989Strejc, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-14Ve své bakalářské práci se chci věnovat filmovému debutu nejen jako samostatnému útvaru, ale chci ho vnímat také jako přirozený článek ve vývoji autora, jako článek, který již symbolizuje jeho samostatnost a připravenost realizovat svoje témata. Jednou z rovin má být statistický přehled debutů za období 20.let v novodobé české kinematografie a jejich pozice k ostatním filmům. Další rovinou by měla být reflexe v časovém kontextu předrevolučního období a vztah k jiním podobným oborům. Jako subjektivní se pak může jevit snaha o vytvoření jakési typologie debutů a odhadu do budoucna, což beru jako pomocný prostředek pro nejšiřší možný přístup k danému tématu.
- Problematika vzniku druhého hraného filmu po roce 2000Pavlíčková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-24Ve své práci se zabývám problematikou vzniku druhého hraného českého flmu po roce 2000. Snažím se popsat a zanalyzovat různé cesty vzniku druhého filmy, upozorňuji na hrozby a specifika, které s sebou vznik druhého filmu nese. V Neposlední řadě se snažím zmapovat mladou českou scénu po roce 2000, kde poukazuji na fakt, že mladý český film je momentálně v nejlepší kondici.
- Produkce virtuální tvorbyKopecký, Lubor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-10Posláním této práce je popsat kategorie virtuální tvorby, platformy pro její realizaci, potřebné tvůrčí profese a v několika kapitolách přiblížit proces vzniku virtuálního díla. Pozornost je tak věnována jednotlivým aspektům přípravných prací a konkrétním specifickým oblastem produkce virtuálního díla a není opomenuta ani problematika postprodukce. Celá práce je koncipována tak, aby filmovým producentům umožnila vstoupit do oboru virtuální tvorby a přiblížila jim dosavadní zkušenosti z praxe. Součástí práce je i první ucelený slovník, definující dosud používané oborové pojmy, zkratky a odborné výrazy.
- SitcomSlunčík, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-07Práce shrnuje žánrová pravidla sitcomu a popisuje z hlediska producenta dvě základní fáze: vývoj a realizaci. Práce čerpá ze zvyklostí a zavedených postupů anglo-amerických produkcí a konfrontuje je s českým prostředím. Primární důraz je kladen na žánrovou čistotu a producentský dohled, se kterým je třeba k formátu přistupovat. Práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá definicí žánru a jeho historií. Popisuje vznik sitcomu, příčiny úspěchu a transformaci do jeho dnešní podoby. Navíc nastiňuje současné trendy a cesty, kterými se bude sitcom ubírat. Druhá část analyzuje české prostředí a možnosti uplatnění sitcomu u nás. Všímá si již uvedených českých sitcomů a podmínek pro vytvoření dalších projektů. Třetí část se věnuje vývoji konceptu a pilotního scénáře. Popisuje postupy užívané v Británii a USA, které aplikuje na domácí podmínky. Zároveň upozorňuje na problémy českého trhu a nabízí řešení. Čtvrtá část popisuje jednotlivé aspekty realizace. Zabývá se vhodným složením výrobního štábu, správným hereckým obsazením a výrobními požadavky. Tato kapitola vychází jak z nastudovaných pramenů, tak z vlastní praxe. Součástí práce je vzorový rozpočet na výrobu jedné série tradičního sitcomu v domácích podmínkách.
- Specifika, strategie a tvůrčí přístupy v PR u současných českých debutůMelichar, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-16Specifika, strategie a tvůrčí přístupy v PR u současných českých debutů? si klade za cíl prostudovat oblast mediálních kampaní v oboru kinematografie v České republice. Čtenář by měl dostat ucelený přehled o tom, jak se v ČR vytváří tento druh kampaně. Vzhledem k množství celoročně natočených filmů na našem území jsem se zaměřil na dva české debuty, které měly premiéru na konci roku 2009. Jedná se film Zoufalci režisérky Jitky Rudolfové a film Dvojka režiséra Jaroslava Fuita. Každý z nich pracoval s odlišným rozpočtem a pojetím kampaně. Práce se rovněž snaží o stručný náhled do budoucnosti mediálních kampaní.
- Televizní eventy v České republiceBorovička, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-11Diplomová práce nabízí v obecné rovině ucelený pohled na Televizní Eventy v České republice. Počínaje definicí Televizního Eventu, přes základní aspekty, odlišnosti a specifika takových televizních pořadů, až po vyjmenování některých dramaturgických a technologických úskalí. Práce je rozdělena na tři stěžejní části. První část se zabývá rozdělením Eventů podle typu, způsobu realizace a způsobu vysílání. V této části je také vzájemné porovnání dvou Eventů stejného typu. Druhá část je zaměřena na praktické záležitosti při přípravě a realizaci Televizních Eventů. A třetí část se věnuje v českých podmínkách zcela mimořádnému projektu mezi Televizními Eventy, Mejdanu roku z Václaváku (konkrétně z roku 2008).