Katedra produkce - KP / Department of Production
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra produkce - KP / Department of Production podle oponent "FLÍGL, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Komparácia kín národných filmových archívov Slovenskej a Českej republikyLigas, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-02-03Moja záverečná bakalárska práca rieši problematiku tzv. "národných" kín. Teda kín, ktoré nie sú priamo spravované so zámerom zisku, ale za účelom duchovného obohatenia spoločnosti a pripomínania filmového bohatstva danej krajiny. Vzhľadom sa ich celkovú stúpajúcu návštevnosť je ich dosah čoraz vyšší. Pomocou literárnej rešerše je dohľadateľných viacero literárnych zdrojov týkajúcich sa minulosti kín, avšak žiadne zaoberajúce sa aktuálnou situáciou. K presnejším informáciam sa dostanem pomocou rozhorov s riaditeľmi kín Ponrepo a Lumiére.
- Soumrak veřejné projekcePecinovský, Jiří(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-20Soumrak veřejné projekce se zaměřuje na současný trend přesunu filmového obsahu do online prostředí streamovacích platforem. Nezměrný vliv na celou situaci měla celosvětová pandemická krize, která tento trend akcelerovala. V textu pracuji s dvěma způsoby sledování audiovizuálního obsahu. Veřejná projekce reprezentuje klasický zážitek z kin. Netflix a další nastupující streamovací platformy zastupuje pojem pro osobní užití. První část této diplomové práce tvoří panorama současné filmové distribuce, kterou postihla pandemie. Na to reaguje retrospektivní pohled do historie, který popisuje, jak se kinematografie dokázala v minulosti vypořádat s nástupem televizí a přenosných nosičů. Soumrak veřejné projekce se věnuje i specifickým vlastnostem, které definují kontrast mezi sledováním audiovizuálních příběhů v kinosálech či ve formě pro osobní užití. Tato diplomová práce se věnuje i modelům, které se snaží propojit veřejné projekce, se sledováním obsahu na VOD. Ty jsou samy o sobě pozoruhodné a nabízejí alternativu streamovacím gigantům, ale v současnosti nemůžeme říct, že by šlo o řešení pro zachování veřejných projekcí. Závěr práce se snaží nabídnout prognózu nejisté budoucnosti. V době, kdy byl Soumrak veřejné projekce psaný, stále nebylo jisté, jak dopadne situace s takzvanými okny, které reprezentují časovou mezeru mezi premiérou v kinech a umístěním na VOD. Zásadní roli však v budoucnosti veřejných projekcí bude hrát rozšíření služeb, které mohou kina nabídnout svým divákům.