Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera podle oponent "KAUPOVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 20 z 37
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Adéla Velová - bakalářský koncertVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Analýza fenoménu úspěchu korejských zpěváků na mezinárodních soutěžích.Kang, Hee(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-09Historie západní hudby v Koreji se za poslední století rychle vyvíjela, přičemž významné změny byly patrné zejména po korejské válce(1950- 1953), v období, které bylo poznamenáno značným hospodářským růstem. Tento hospodářský pokrok vedl od konce 50. let k nárůstu počtu studentů, kteří odcházeli studovat hudbu do zahraničí. Na začátku 21. století začali tito studenti, po ukončení svých studií a návratu do Koreje, vychovávat novou generaci hudebníků, což vedlo k jejich významným úspěchům na různých mezinárodních soutěžích. Korejští hudebníci vynikli v několika instrumentálních kategoriích a zejména ve vokální hudbě, kde je nezbytná znalost různých jazyků. Tato práce si klade za cíl zkoumat úspěch korejských hudebníků na soutěžích a analyzovat systémy hudebního vzdělávání v Koreji a České republice. Zaměřením na „fenomén úspěchu mezi korejskými zpěváky“ tato studie představuje charakteristiky korejského jazyka a porovnává je s jazyky jiných asijských zemí, jako je Japonsko a Čína, aby prozkoumala výhody, které korejština zpěvákům poskytuje. Závěry tohoto výzkumu přispějí k hlubšímu pochopení faktorů stojících za mezinárodním úspěchem korejských zpěváků a vzdělávacích a kulturních vlivů.
- Analýza inscenačních postupů se zaměřením na práci s operním sboremRůžičková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-05Tato práce se zaměřuje na inscenační práci operního sboru z pohledu interpreta. Pomocí analýzy tří konkrétních scén z inscenací Státní opery Praha se snaží porovnat různé projevy sboru a zjistit, jaká jsou jejich úskalí.
- Antonín Dvořák - RusalkaŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Diplomová práce popisuje život významného českého skladatele 19. století Antonína Dvořáka. Přibližuje a popisuje tento hudební odkaz, zaměřuje se zejména na operní tvorbu. Stručně též přibližuje život a dílo básníka a libretisty Jaroslava Kvapila a jeho pozdější spolupráci se skladatelem Antonínem Dvořákem na společné opeře " Rusalka". Poslední část práce popisuje okolnosti prvního uvedení opery ! Rusalka" v Národním divadle a proměny jejího zpracování v 21.století.
- Antonín Dvořák - Rusalka- Pohled na post avu RusalkyHořejšová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Práce se zabývá seznámením s dílem Antonína Dvořáka Rusalka, pojednává o životě skladatele, jeho vokálních skladbách, především pak operách. Podrobně se zaměřuje na Rusalku, Kvapilovo libreto a první provedení opery vůbec. Hlavní součástí práce je subjektivní posouzení pěti světových pěvkyň v árii Měsíčku na nebi hlubokém.
- Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodieZávodná, Martina(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-07Bakalářská práce pojednává o hudebním skladateli Antonínovi Dvořákovi a jeho písňovém cyklu Cigánské melodie. Hlavním cílem a posláním práce je přiblížit čtenáři významnou romantickou osobnost, která je spjata s českou hudbou 19. století. V bakalářské práci se autorka více zaměřuje na písňový cyklus Cigánské melodie. Zde se blíže zabývá jeho historií, vznikem a detailním rozborem. Za vlastní přínos v bakalářské práci se považuje rozhovor s vybranými studenty Akademie múzických umění v Praze, kteří studují operní zpěv na Hudební a taneční fakultě na Katedře zpěvu a operní režie. Bakalářská práce by měla sloužit všem čtenářům, které zajímá český hudební skladatel Antonín Dvořák a jeho písňový cyklus Cigánské melodie.
- Belkantové centrum Mirelly FreniVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Diplomová práca prezentuje osobnosť Mirelly Freni v pozícii pedagóga. Zameriava sa na jej didaktické projekty - od krátkodobých pedagogických aktivít až po zriadenie inštitútu CUBEC, medzinárodného belcantového centra v talianskej Modene. Práca podrobne zachytáva priebeh vzniku CUBEC, analyzuje systém prijatia ako aj vyučovací systém na CUBEC. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogických kvalitách Mirelly Freni s osobnou skúsenosťou autora práce. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Mirelly Freni. Zachytáva najdôležitejšie momenty - počnúc detstvom až po ukončenie profesionálnej kariéry. Záver diplomovej práce prezentuje osobný pedagogický prínos Mirelly Freni pre autora práce.
- Benefiční koncerty GrabštejnVelová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Toto téma jsem si vybrala proto, že jsem byla u toho, když Benefiční koncerty začaly vznikat a pomalu se rozrůstat. Mohu nahlížet pod pokličku a sledovat organizační oříšky i úspěch a ohlas lidí , kteří koncerty chodí navštěvovat. V naší rodině koncerty doopravdy žijeme a jsme moc hrdá na to, že i já mohu být alepoň malou částí této skvělé akce.
- České lyrické sopranistky doma a v zahraničíMilotová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Moje bakalářská práce obsahuje několik českých nejslavnějších a nejznámějších pěvkyní narozených na konci 19. století a v prvních dvou desetiletích 20. století ve střední Evropě. Všechny z nich měly úžasný mezinárodní úspěch po celém světě, zejména v Evropě a USA. Práce popisuje druhy hlasů těchto pěvkyň - a jejich vlastní vývoj. Pěvkyně, které jsem vybrala v této práci, byly i členkami Národního divadla v Praze. Tato instituce měla významný vliv na jejich profesní kariéru. Národní divadlo bylo a je i v současné době důležitou institucí v české kultuře.
- Diagnostika hlasuHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Moje bakalářská práce se zabývá problematikou diagnostiky lidského hlasu. Zaměřila jsem se především na jednotlivé metody vyšetření lidského hlasu, se kterými se může setkat každý z nás, a to bez ohledu na to, zda je nebo není hlasový profesionál. Nedílnou součástí práce je rovněž i popis jednotlivých poruch hlasu a jejich diagnostických znaků.
- Dvořákova VysokáGattringerová, Eliška(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Práce se zabývá vztahem světově uznávaného skladatele Antonína Dvořáka k vesnici Vysoká u Příbrami, kde na svém letním sídle velmi často pobýval a kde vznikla celá řada jeho významných děl, včetně opery Rusalka. Autorka se pokouší objasnit, v čem spočívá význam tohoto místa pro život a tvorbu skladatele. Využívá k tomu také skladatelovu korespondenci. Mapuje rovněž historii a současnost Památníku Antonína Dvořáka na Vysoké.
- Hana Žárová - magisterský koncertŽárová, Hana(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Juraj Nociar: Magisterský koncertNociar, Juraj(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-05-24
- Kouzelná flétna , W.A.MozartŠvingr, Pavel(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06Tato bakalářská práce je zaměřena na Kouzelnou flétnu W. A.Mozarta a Emanuela Schikanedra jako umělecky svébytné dílo, vycházející z žánru německé lidové zpěvohry konce 18.století. Příběh Kouzelné flétny, k jejímuž premiérovému uvedení došlo ve Vídni dne 30.září 1791, je zde představen z hlediska obsahového a dramaticko-symbolického.
- Kux Martin : Bakalářský koncertKux, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-06
- Livia Obručník-Vénosová: Bakalářský koncertObručník-Vénosová, Livia(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Luciano Pavarotti a jeho pedagogický přínosVrábĺová, Agneša(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-03Práca prezentuje osobnosť Luciana Pavarottiho v pozícií pedagóga. Objektom skúmania je jeho pedagogický prínos pre mladú generáciu spevákov. Analyzuje majstrovské kurzy a didaktické projekty iniciované Lucianom Pavarottim. Zameriava sa na jeho prácu s mladými spevákmi, zachytáva prvé impulzy smerom k mladej generácii spevákov. Práca zároveň obsahuje kapitoly zo života Pavarottiho ? počnúc detstvom až po ukončenie jeho medzinárodnej kariéry. Záverečnú časť práce tvorí konfrontácia poznatkov o pedagogickej činnosti Luciana Pavarottiho s osobnou skúsenosťou autora práce. Vypracováva štruktúru vyučovacieho procesu so zameraním na osobnú angažovanosť v oblasti vokálnej techniky, výberu repertoáru a ďalšieho smerovania. Záver prezentuje osobný pedagogický prínos Pavarottiho pre autora práce.
- Mesiáš Georga Friedricha Händela se zaměřením na tenorový partŠťovíček, Filip(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-03Bakalářská práce se zabývá vrcholným dílem německého skladatele Georga Friedricha Händela – oratoriem Mesiáš HWV 56. První část práce obsahuje základní biografické údaje o skladateli a údaje o jeho tvorbě. Druhá část práce se zabývá přímo oratoriem Mesiáš, ve stručnosti popisuje okolnosti vzniku a dále popisuje jednotlivá hudební čísla. V rámci tohoto popisu zároveň uvádí kompletní libreto s překladem. Třetí část práce tvoří podrobný rozbor dvou tenorových árií s recitativy a následně komparaci dvou nahrávek prvního tenorového accompagnata, na jejichž základě zkoumá posun interpretace tohoto díla v průběhu dekád. Klade si za cíl zkoumat dílo pomocí poznatků vzešlých z barokní afektové teorie.
- Osobnost Milady ŠubrtovéPashayeva Škopková, Adéla(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Magisterská práce „Osobnost Milady Šubrtové“ pojednává o uměleckém i rodinném životě české operní pěvkyně. Nejprve se zabývá jejími začátky a jejím zázemím. Poté popisuje její dospívání a školy, které Milada Šubrtová vystudovala. Profesory, kteří paní Šubrtovou velice ovlivnili. Práce se zaměřuje na počátky její kariéry, na první role, ve kterých hrála. Na první angažmá, které dostala. Na úspěchy a pády. Práce popisuje její lásku k milovanému muži a k jejíma dvěma nejbližším přátelům panu profesoru J. Mrázkovi a paní profesorce Christině Kluge-Mrázkové. Dočtete se zde o jejích angažmá a hostování v českých divadlech. V této práci se také můžete dočíst, jakých úspěchů dosáhla, kolik velkých rolí má v repertoáru a jakým byla člověkem. Práce obsahuje dva rozhovory. Prvním z nich je rozhovor s paní PhDr. Christinou Kluge-Mrázkovou, která osobně znala paní Miladu Šubrtovou a byla její blízkou přítelkyní. Druhým z nich je rozhovor s panem starostou obce Chříče Ing. Petrlíkem. Na jeho popud bylo založeno po její smrti muzeum Milady Šubrtové ve stejnojmenné vesnici. Na závěr mé práce dělám rozbor dotazníku ohledně "Osobnosti Milady Šubrtové", který jsem vytvořila za účelem poznání, kolik respondentů zná tuto skvělou operní pěvkyni.
- Pavla Hamerníková - bakalářský koncertHamerníková, Pavla(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08