Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra zpěvu a operní režie / Department of Voice and Opera podle oponent "NEKVASIL, Miloslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dominik Beneš: režie operyBeneš, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-09-06
- Don Giovanni - historie díla,jeho vznik a interpretace opery ve 20.stoletíLieberzeit, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-02Práce "Don Giovanni - historie díla, jeho vznik a interpretace ve 20. století", zpracovává kompletní vývoj opery a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery ve 20. Století. V magisterské práci čtenář najde stručný rozbor opery a její literární obsah. Dále informace o autorech a okolnostech vzniku opery. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér, obrazy a fotografie z prováděných představení na scéně Národního divadla v Praze a jiných světových operních scén.
- La serva padrona a zlom dramaturgického myšlení 18. stoletíBeneš, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-06Smyslem mé bakalářské práce je prezenzovat tři roky studia na Akademii múzických umění a obhájit činnost, kterou jsem se po dobu studia zabýval. Buffózní formu opery a komedii dell´arte, z které opera buffa čerpá, považuji jako operní režisér za základ divadelnosti opery a za stále živý divadelní tvar. Poznatky ze studia historie opery ústící do dramaturgického zlomu a poznatky ze studia divadelní formy komedie dell´arte jsem se snažil uplatnit ve školním nastudování opery buffy La serva padrona.
- Michael Keprt - Stařec a mořeSečanský, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-08Tato bakalářská práce pojednává o realizaci opery Michaela Keprta Stašec a moře, o festivalu Bratří Burianů v Rakovníku v rámci kterého byla roku 2007 uvedena , o historii předlohy a o samotném tvůrci předlohy. Na operu se dívám svým pohledem, pohledem režiséra. V závěru práce popisuji historii, která předcházela premiéře - jak kulturní historii města Rakovníka, tak i osobnostem , kterým byla premiéra zasvěcena - pěvcům Karlu a Emilu Burianovým.
- MIlan Sečanský - Režijní nastudování operního dílaSečanský, Milan(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-06-08
- Operní tvorba Jiřího Pauera a inscenační řešení opery "Žvanivej slimejš"Lieberzeit, Michal(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-06-04Práce "Operní tvorba Jiřího Pauera s inscenačním řešením opery Žvanivý slimejš", zpracovává kompletní operní tvorbu Jiřího Pauera a zamýšlí se nad inscenačním pojetím opery Žvanivej slimejš, která je v práci podrobně rozebrána a zpracována v originálním pojetí Michala Lieberzeita. V bakalářské práci čtenář najde stručný rozbor každé opery a její literární obsah. Dále v přílohách obsazení jednotlivých premiér a fotografie z prováděných oper na scéně Národního divadla v Praze.
- Romeo a Julie W.Shakespeara ve zpracování Jiřího Antonína Bendy a Charlese GounodaBeneš, Dominik(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2012)Datum obhajoby: 2012-09-03Smyslem mé diplomové práce je prezentace a obhájení absolventského výkonu na konci dvouletého magisterského studia na Akademii múzických umění a má tak završit celé pětileté studium oboru operní režie na vasoké umělecké škole. Polemizaci nad výběrem titulu pro svou absolventskou inscenaci, popisu realizace projektu, půvoního záměru a konečného vyznění celého projektu, předchází začlenění díla Jiřího Antonína Bendy do historických souvislostí. Ve své práci se podrobně věnuji rozboru právě Bendova singspielu. Hodnotím dílo z klasicisního a současného pohledu. Srovnávám Shakespearovu předlohu s Gotterovým zpracováním. V neposlední řadě odkazuji k mistrnému hudebnímu zpracování Antonína Bendy.