Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra dechových nástrojů / Department of Wind/Brass Instruments podle oponent "JUNEK, Václav"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Altový trombonČermák, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Tato diplomová práce se zabývá začátky trombonu a jeho vývoje od začátku do současnosti. Trombon, jak je známý dnes, se vlastně nezměnil co se týče jeho struktury od 16. století. Kromě jeho vývoje tato práce také porovnává metody učení na trombon (Franncie, Německo, Rusko) a některé hráče na trombon. Tento hudební nástroj musí být také považován za součást balíčku v jazzu. Kapitola popisuje objevení jazzu a jeho styly v Chicagu a New Orleansu do stylů šedesátých let minulého století.
- Bachtík Jiří : Magisterský koncertBachtík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Gregorovič Vít : Magisterský KoncertGregorovič, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25
- Historický vývoj trubkyMaroul, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Tato práce popisuje vývoj trubky od nejstarších pravěkých a starověkých
- Jan Slabák a jeho MoravankaGregorovič, Vít(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Tématem této diplomové práce je vynikající trumpetista Jan Slabák. Je zde představen nejen jako všestranný interpret, ale i jako kapelník svého orchestru, Moravanky. Jako její vedoucí, skladatel, aranžér a samozřejmě sólista vytvořil nový zvuk dechové hudby. Vznik Moravanky je mezníkem v historii kapel tohoto druhu. V textu je věnován prostor ještě jedné moravské dechovce a sice Mistříňance. Její členové byli, stejně jako Jan Slabák, žáky Josefa Frýborta. O něm a spolu s ním o Josefu Ištvánkovi, dalším významném učiteli mladých muzikantů, je v závěrečných kapitolách také zmínka.
- Petr Eben - Okna podle Marca ChagallaBachtík, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-05-25Cílem mojí magisterské práce "Petr Eben - Okna podle Marca Chagalla" bylo seznámit se s dílem Petra Ebena a jeho skladbou Okna pro trubku a varhany. Zjistit a popsat jejich možné interpretační problémy. Moje práce se skládá ze třech hlavních částí. První je životopis Petra Ebena, druhá soupis díla. V třetí části jsem se zabýval rozborem a interpretačními problémy skladby samotné. Doufám, že moje práce bude alespoň pro některé další interprety pomocí při seznamování se s dílem Petra Ebena a hlavně jeho Okny podle Marca Chagalla.
- Tuba a jazzRadová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Bakalářská práce ?Tuba a jazz? pojednává o historickém průřezu dějinami jazzu s ohledem na použití tuby v nich. Nastiňuje možnosti výuky tubisty v oblastech jazzového frázování, vedení basové linky a improvizace. Obsahuje jmenný seznam světových jazzových tubistů s jejich životopisy.
- W.A.Mozart - Rozbor Koncertu Es-dur pro lesní roh a orchestr (KV447)Matlasová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-15Ve své bakalářské práci jsem se zabývala rozborem koncertu W. A. Mozarta pro lesní roh a orchestr Es dur, přičemž první dvě kapitoly jsou věnovány životu a dílu tohoto autora.