Katedra scénografie / Department of Stage Design
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénografie / Department of Stage Design podle oponent "BORÁROS, Henrich"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Výtvarná koncepce filmu "1984" podle knihy George Orwella. Antiutopie a totalita v české a světové kinematografii.Othmanová, Sofie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Diplomová práce se zabývá tématem antiutopie a totality v české a světové kinematografii a dále zpracovává návrh výtvarné koncepce filmu Devatenáct set osmdesát čtyři podle knihy George Orwella. Teoretická část této práce se zabývá definicí vztahu mezi antiutopií a totalitou, jejich charakteristickými prvky a jak se projevují ve filmu. Tento fenomén je z hlediska výtvarného řešení podrobněji rozebírán v rozborech vybraných filmů. Druhá část této práce pak řeší samotný návrh výtvarné koncepce filmu. Koncepce je zpracována od urbánního celku po jednotlivé exteriérové a interiérové dekorace a návrhu jejich realizace.
- Výtvarná koncepce filmu "A uzřela oslice anděla" podle románu Nicka Cavea "And the Ass Saw the Angel"Hudečková, Kristína(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-01-14Diplomová práce zpracovává výtvarnou koncepci celovečerního filmu podle románu Nicka Cavea „And the ass saw the angel“. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá problematikou zobrazení subjektivních vizí v dílech světové kinematografie. Dále se zabývá rozborem několika filmů na základě subjektivních vizí v nich obsažených. Druhá část se zabývá výtvarným návrhem, kdy je nejprve výtvarná koncepce k filmu „A uzřela oslice anděla“ popsána a následně jsou předloženy konkrétní výtvarná řešení vybraných scén.