Katedra scénografie / Department of Stage Design
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénografie / Department of Stage Design podle oponent "IBLOVÁ, Radmila"
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 10
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Výtvarná koncepce filmu "Nikdynikde/Newerwhere" podle knihy Neila Gaimana, moderní fantasy v české a světové kinematografiiKyjáková, Iveta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-14Diplomová práce se zabývá žánrem moderního fantasy ve filmu ve světové a české kinematografii. Blíže se zaměřuje na žánr městské fantasy. V teoretické části rozebírá vybraná filmová díla odpovídající žánrem městské fantasy. Nabízí přístupy a možnosti použití výtvarných prostředků a vizuálních efektů ve filmové tvorbě. Hlavní výtvarná část představuje výtvarnou koncepci knihy Neila Gaimana Nikdykde pro filmové ztvárnění. Vybrané scény z knihy jsou výtvarně navrženy do atmosférických vizualizací. Kniha Nikdykde, je tak jako filmy z teoretické části ukázkou moderní fantasy na pozadí města.
- Výtvarná koncepce filmu "Normal". Město jako dramatický prostor filmu.Jeníčková, Eliška(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07Teoretická část práce se zabývá prostředím města a jeho zpracováním ve filmu. Předmětem zájmu je především současné město a výskyt rozdílných typů městské struktury ve filmu. Metodou práce je rozbor konkrétních snímků, který se zaměřuje na scénografické řešení snímku jako celku a zároveň na souvislost mezi interiérem a exteriérem ve filmu. Hlavní část magisterské práce řeší návrh výtvarné podoby filmu Normál podle scénáře Julia Ševčíka. Scénář je zpracováním příběhu sériového vraha Petra Kurtena, odehrává se v Německu v roce 1930. Práce se skládá ze stručného shrnutí historických okolností, popisu návrhu, samotného výtvarného zpracování obrazů a dobových referencí. Výtvarná část obsahuje zobrazení nejdůležitějších scén, vybraných tak, aby byla vyřešena většina prostředí, která se ve scénáři vyskytují. Základní část návrhu je prezentována v černobílém provedení, pro doplnění slouží řada barevných perspektiv, které navozují barevné ladění a atmosféru snímku. Cílem celé práce je vytvoření dramatického prostředí v souladu se scénářem a reáliemi příslušné doby.
- Výtvarná koncepce filmu "Obydlený ostrov" podle knihy Arkadije a Borise Strugackých. Žánr sci-fi v ruské kinematografii.Astakhova, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-07Cílem této diplomové práce je výtvarné a teoretické zpracování filmu žánru sci-fi podle knižní předlohy Arkadije a Borise Strugackých Obydlený ostrov. Práce se skládá ze dvou hlavních částí, teoretické a vlastního návrhu výtvarného konceptu. Teoretická část se zabývá definicí žánru sci-fi, jeho historickým vývojem a také analýzou tvůrčích přístupů v zobrazení cizí planety anebo světa budoucnosti v ruské kinematografii. Rozmanitost přístupů jsem se rozhodla analyzovat na několika vybraných snímcích, kde jsem se zaměřila na jejich výtvarnou stránku, využití atmosféry a filmových prostředí. Výtvarná část práce obsahuje vlastní výtvarnou koncepci filmu.
- Výtvarná koncepce filmu "Osudná vejce" podle povídky Michaila Bulgakova Osudná vejce (Rokovyje jajca, 1942). Adaptace ruské literatury ve světové kinematografii.Vocelová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-01-16Náplní mé diplomové práce je výtvarné koncepce dobové povídky. Zahrnuje část teoretickou a část praktickou. Teoretická se zamýšlí nad zpracováním dvou filmů a jednoho seriálu ze světové kinematografie a příkladu filmu českého. Hodnotí jejich výtvarnou stránku. V praktické části předkládám vlastní výtvarný návrh na koncepci k povídce Osudná vejce. Návrh komentuji slovně, prezentuji obrazové zpracování a nejdůležitější reference. Popisuji děj a předkládám scénosled vypracovaný na základě textu povídky.
- Výtvarná koncepce filmu "Ronnie Rocket or The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence" podle scénáře Davida Lynche, vizuální svět filmů režiséra Davida Lynche.Mayerová, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-01-14Abstrakt Náplní mé diplomové práce je výtvarná koncepce filmu na motivy nerealizovaného scénáře Davida Lynche. Diplomová práce sestává z části teoretické a praktické. Teoretická část, s podtitulem Vizuální svět filmů Davida Lynche, popisuje vliv kulturního prostředí, inspiračních zdrojů a volné tvorby na vizuální svět jeho filmů. Poukazuje na základní estetické symboly vycházející z kulturního prostředí a podvědomí umělce a demonstruje jejich užití na vybraných filmech. Ve filmovém rozboru následně sleduje vývoj dalších vizuálních prostředků charakteristických pro vizuální styl filmů Davida Lynche. Praktická část prezentuje vlastní výtvarný návrh filmu RONNIE ROCKET OR The Absurd Mystery of The Strange Forces of Existence na motivy scénáře Davida Lynche. Popisuje základní dějovou linii příběhu a jeho výtvarnou koncepci. Zahrnuje obrazovou část včetně komentářů k jednotlivým obrazům, scénosled a reference.
- Výtvarná koncepce filmu "The Amazing Adventures of Kavalier and Clay ppodle scénáře Michaela Chabona, hraný film a komiks, příklady z české a světové kinematografieŠívrová, Jitka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-16Cílem této diplomové práce je výtvarné zpracování filmu podle scénáře Michaela Chabona, The Amazing Adventures of Kavalier and Clay. Práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické, tedy vlastního návrhu. Teoretická část se zabývá historií zlaté ery komiksu a filmovými adaptacemi komiksu. Podrobněji jsem se zaměřila na různé způsoby využití komiksových prvků ve filmu a výtvarné řešení filmových prostředí. Druhá část obsahuje rozvahu nad celkovým konceptem filmu The Amazing Adventures of Kavalier and Clay a konkrétní výtvarné řešení vybraných scén.
- Výtvarná koncepce filmu "Vlci a psi" podle scénáře Marka Epsteina - filmové zpracování historické situace po skončení druhé světové války v Evropě na příkladech české a světové kinematografie.Dubenský, David(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04Praktická část diplomové práce se zabývá výtvarným zpracováním scénáře Marka Epsteina Vlci a psi. Scénář tématizuje historickou situaci po skončení druhé světové války v Evropě, konkrétně odsun sudetských Němců z bývalého Československa v roce 1945. Praktická část diplomové práce přináší vizuální koncept a strukturu, která je prezentována návrhy dekorací a scén. Dekorace jsou vizualizovány barevnými perspektivními pohledy, návrhy jednotlivých staveb a schématickými výkresy. Teoretická část diplomové práce se zabývá rozbory a charakteristikami uvedených filmových děl, která s danou problematikou úzce souvisí a tématizují podobnou historickou situaci filmovou řečí. V jednotlivých rozborech je představena jejich vizuální stránka a struktura. Výsledky teoretické práce byly jedním z podkladů pro definici a vizualizaci praktické části diplomové práce. Dalším důležitým teoretickým zdrojem bylo studium dobových referencí, dokumentů a internetových portálů zabývajících se daným tématem. Výsledky diplomové práce mohou sloužit jako zdroj zajímavých informací pro veřejnost, jako inspirace pro filmové produkce, nebo jako studijní materiál studentům vysokých škol s podobným zaměřením.
- Výtvarná koncepce filmu dle scénáře "Leopold III. musí zmizet", příklady výtvarného řešení žánru filmové parodie a crazy komedie v českém a světovém filmuKukla, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-10Tato diplomová práce se zabývá fenoménem českých, potažmo i francouzských filmových crazy komedií 60. a 70. let, zejména pak těmi, které vykazují parodický charakter. Se zvláštním důrazem se pak tato práce věnuje výtvarnému pojetí těch filmových komedií, které vytvářejí svůj vlastní fiktivní svět v podobě neexistujících států a vymyšlených reálií. Součástí této diplomové práce je návrh výtvarného řešení filmu dle scénáře vycházejícího z estetiky a charakteru výše zmíněné filmové produkce.
- Výtvarné zpracování scénáře Mia Frank, Harry Winer: "The seer"Rašková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-18Předkládaná diplomová práce se zabývá konceptem výtvarného návrhu nezrealizovaného scénáře s názvem „The Seer“ autorů Miy Frank a Harryho Winera, který pojednává o životě řeckého filosofa Pythagora. Cílem práce je vytvořit prostředí pro výše uvedený film tak, aby byl na plátně představen antický svět, který bude jednak autentický, a zároveň dokáže zaujmout co nejširší okruh diváků. Toho by mělo být dosaženo především využitím historických pramenů a srovnáním s jinými, již realizovanými filmy, které se odehrávají ve stejném historickém období. Práce je tak rozdělena na dvě části. Teoretická práce nastiňuje vývoj žánru historického filmu od počátků kinematografie po současnost, standardy i technické inovace, které nabízejí současné technologie. Tato část práce dále analyzuje pět filmových adaptací, které podrobněji ilustrují tento rozvoj. Praktickou část tvoří vlastní výtvarná koncepce k vybranému scénáři. Jsou zde vyjmenovaná historická fakta a údaje, z nichž jsem při zpracování návrhů vycházela. Následuje samotný grafický scénosled scénáře.
- Zpracování výtvarné koncepce sci-fi románu Underground revoluce od Františka KotletyBognárová, Theodora(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-19Diplomová práce zpracovává výtvarný koncept podle knihy Underground revoluce od současného autora českého Science fiction Františka Kotlety. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se nejdříve zabývá historií, charakteristickými rysy a definicí žánru Science fiction a podžánrem Cyberpunku. Dále zpracovává rozbor čtyř vybraných filmů, které jsou natočené v žánru Science fiction a Cyberpunk ve světové kinematografii. Praktická část se zabývá nejdříve popisem děje a jeho rozborem. Dále pak zpracovává výtvarné řešení vybraných prostředí v příběhu knihy Underground revoluce. Nakonec jsou přidány reference a výtvarné návrhy pro filmové řešení této knihy.