Katedra scénografie / Department of Stage Design
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénografie / Department of Stage Design podle oponent "KORČÁK, Jakub"
Nyní se zobrazuje 1 - 15 z 15
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- AfterlifeÖzsel, Kadriye Töre(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2010-01-14The subject of this thesis is the visual interpretation for Michael Frayn?s latest play ?Afterlife?. The aim is to find an effective visual language and a different but striking creative perspective for the play.
- G. Puccini TurandotLituhayu, Cahaya(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-18Celý proces Giacoma Pucciniho opery Turandot v rámci záverečné práce na DAMU které zahrnuje analýzu hry , studie postav, výkonnostní odkazy , proces návrhu a výsledek modelářství a fotografií . Osobní názor studentky na to, jak příběh ovlivnil prostor.
- J.P.Sartre MouchySoulioti, Maria - Ioanna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-17Diplomová práce shrnuje celý proces zpracování scenografického návrhu a analýzu postupu práce a závěry plynoucí ze hry Mouchy od J.P.Satra. Zpracování vychází z mnohostranného pozorování současné společnosti ve vztahu k Satrovým teoriím o existencionalismu. Obsahuje vlastní analýzu hry a klíčových dramatických situací doplněnou grafickými návrhy a fotografiemi poskytující detaily o mém finálním zpracování.
- K.J.Erben - Kytice:Comprehensive Scenographic ProjectJain, Nitish(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-06This thesis is a scenographic research and artistic process. It focuses on K.J. Erben’s Kytice as a specific case. The author develops scenarios for a production of the work as a storytelling performance in the format of ‘walking theatre’. The purpose of this study is to explore the creation of metaphors through spatial and material-based installations. The idea of metaphor is central to the project because the artistic aim is to detach the poetic word from simply becoming an illustration or a “setting”. The author delves into the symbolic tendencies of metaphors to exploit comparisons between (seemingly unlikely) ideas and emphasize imagery shifts to create the installations. The first part of the research positions the ideas, themes, plots and motifs of the ballads in Kytice with respect to the Czech National Revival of the 19th Century. It further extends to a comparison between Kytice and folklore, legends from other cultures especially India. It concludes with questioning the relevance of folklore in the present day and age. The second part of the research analyses previous interpretations of Kytice – graphic illustrations by Alén Diviš and Jan Konůpek, deconstructing the aesthetic of the visual elements and their impact on the viewer. This is followed by an analysis of a stage performance based on the text. The third part of the research cultivates a scenographic discourse. It focuses on the ideas, practices and theories from within and outside the discipline (of scenography) to define a framework for the artistic approach. Ideas pertaining to phenomenology’s relevance in scenography; space and perception; material and sensorial systems; and physical engagement of the spectator are elaborated. The artistic output is a detailed description of an immersive storytelling performance that was created in Prague based on four ballads from the collection. This is followed by the conceptual artistic ideas for the potential staging of the remaining ballads. Audience feedback from the performance is taken into account leading to the conclusion, where merits and demerits of the process are remarked upon.
- Komplexní scénografické řešení opery A.Piazzoly Maria z Buenos AiresBastos Baldrich, Mónica Alejandra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07María de Buenos Aires is a work in which the music of Astor Piazzolla
- Komplexní scénografické řešení opery Bély Bartóka Modrovousův hradVilslev, Sara(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07
- Komplexní scénografické řešení tragedie BakchantkySarafianou, Konstantsia(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-07The subject of this thesis is the visual interpretation of Euripides tragedy, Bacchae.
- MacbethPodara, Eleni(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-06-17This thesis documents the stage and costume design process for the production of W. Shakespeare?s Macbeth as produced by the Prague Shakespeare Company. The Production was performed in Divadlo Kolowrat, from November 7th 2013 until the 22nd of November 2013. In addition, the production traveled to Houston, Texas at Main Street Theater Company?s Rice Village theatre. It played there from 27th of February until the 9th of March 2014. This thesis includes an analysis of the play and the characters and outlines in detail the design process and the execution of the design. Conclusions about all aspects of this process are provided.
- OdcházeníYilmaz, Tiber(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-04Moje diplomová práce je založena na reflexi českého absurdního divadla a mé osobní turecké interpretaci scénografie tohoto žánru. Ve své práci se konkrétně zabývám hrou Václava Havla Odcházení a vysvětluji a blíže zkoumám vybrané prvky absurdního dramatu, které inspirovaly Havla a tuto hru zejména, a které také určovaly směr mého myšlení. Mým cílem je najít inspiraci a procesy, které ovlivnily má studia na DAMU a kulminují v mé diplomové práci. Hlavním záměrem je porozumět dramaturgické kompozici vizuálních prvků, které musí být prezentovány na scéně prostřednictvím navrhované scénografie a kostýmů.
- Richard Wagner, ParsifalLundius, Janna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-01-16Účelem této práce je představit kontext a pozadí praktického aspektu mé práce. Tento projekt byl pro mne zajímavým experimentálnímdobrodružstvím, kdy jsem hledala způsob, jak pojmout Wágnerova Parsifalaa ztvárnit ho tak, aby byl relevantní a zajímavý vzhledem k mému životu aosobním postřehům. Můj cíl byl použít hudbu jako vodítko a doufala jsem vdosažení scénografického řešení následováním své intuice. Tento projekt byldůležitým krokem v mém rozvoji jako umělce a designéra a cítím, že upevnilspojení mezi mým vědomím a podvědomím, dodal mi sebevědomí a víru vmé pocity a možnost přetvořit je v inovativní interpretace a vynalézavénávrhy
- The Intoxication of the GroundFoletti, Lisa Giulia(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-06This is the first time I choose the play for my project of stage design and costumes and with this thesis there is a question I would like to answer to: which is my porsonal stagn ´s language? That´s why I need a play which helps me to solve this knot.
- The Land of Many Names by Josef ČapekPorta Sarries, Enric(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-16This thesis contains my artistic process and visual interpretation of the dramatic text The Land of Many Names by Josef Čapek”. It includes an artistic and historical approach of the author and the theater world in the beginning of XXth century and especially in the first Republic of Czechoslovakia; a declaration of my artistic principles, references and an analysis through this filter of the play and characters
- Vévodkyně z Amalfi autora J. WebsterBailey, Jennifer Margaret(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-18Má závěrečná práce mezinárodního magisterského programu DAMU pojednává o vizuální interpretaci jakobínské hry Vévodkyně z Amalfi autora Johna Webstera. Práce popisuje politický a společenský kontext 16. století, mé myšlenkové postupy zahrnující inspirace, scénář a psychologický význam mého využití minimalistické scény a závěrem můj osobní rozvoj na DAMU.
- WoyzeckGalluzzo, Elisa(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-04Tato diplomová práce v oboru scénografie rozebírá hru Vojcek, která byla napsána v roce 1836 německým autorem Georgem Büchnerem. Mým záměrem bylo prozkoumat, jak může být v naší dnešní společnosti interpretován poutavý příběh dramatického díla napsaného v 19. století, umístěného do vojenského prostředí. Cílem mého výzkumu bylo vypracování scénografie převedené do prostředí továrny a navržení ideálního scénáře pro vývoj dramatických situací ve hře Vojcek. Moje scénografická koncepce by byla využita v prostředí Nadace Prada v Miláně, což je bývalá továrna italské lihovarnické společnosti, která byla nyní přeměněna v jedno z hlavních uměleckých center města. Diplomovou práci začínám výzkumem historického pozadí hry prostřednictvím krátké biografie autora. V této části se snažím vysvětlit, jak Büchnera ovlivnila sociální situace a rodinné vztahy. Popisuji vliv několika skutečných událostí, které ho inspirovaly k napsání jeho největší práce. Dále analyzuji dramaturgické struktury textu, hlavní témata a situace ve hře a zabývám se hlavními postavami. Zdůrazňuji ta témata hry, která vnímám ve 21. století jako extrémně soudobá. Souběžně analyzuji, jak se postavy chovají v různých dramatických situacích a snažím se odhalit jejich skutečné pocity odlišné od toho, jak se projevují navenek. Kromě toho popisuji několik nejvýraznějších reinterpretací hry, které podporovaly má studia a výzkumy. Zde se soustřeďuji hlavně na režijní a dramaturgické aspekty každé inscenace, které obohatily mou vizi hry a pomohly mi rozvinout mé finální zpracování. Poslední část mé práce je o mé vlastní reinterpretaci inscenace Vojcka. Vysvětluji, jaké jsou aspekty a témata hry, která považuji za úzce propojené s naší společností. Píši o mém tvůrčím procesu a o tom, jak přesně můj výzkum vedl k závěrečnému návrhu srovnání mezi vojenským systémem před dvěma stoletími a dnešním továrním systémem. Poté zkoumám několik uměleckých děl, které inspirovaly mou osobní reinterpretaci především v režijním a dramaturgickém hledisku. Píši o tom, jak mě prvky z těchto uměleckých děl inspirovaly konkrétně pro realizaci mé závěrečné práce. Nakonec podrobně vysvětluji režijní a dramaturgické postupy, které jsem uplatnila v obrazovém scénáři, který je konečným výsledkem mého osobního výzkumu.
- Wozzeck opera by Alban BergGonzález Zamora, José Alejandro(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-16This thesis includes the complete process of my visual interpretation of Alban Berg opera named Wozzeck, based on the drama Woyzeck by George Buchner, for DAMU’s International Master Degree final task. It includes the political and social background in which it was written, my personal analysis of the play, a state of art, my creation of costumes, and my concept of stage design