Katedra strunných nástrojů / Department of String Instruments
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra strunných nástrojů / Department of String Instruments podle oponent "BRATELJEVIĆ, Ana"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Česká soudobá tvorba pro harfuHrachovinová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-01Tato práce se zabývá českou soudobou tvorbou pro harfu, konkrétně sólovými, komorními a koncertantními skladbami českých skladatelů. Shrnuje současný stav bádání, t.j. popisuje čtyři diplomové práce, které se zabývají tématem českého soudobého repertoŕu. Představuje vybrané tvůrce skladeb pro harfu, jmenovitě P.Ebena, J.F.Fischera, I. Loudovou, Z. Matějů, L. Matouška, K. Slavického a P. Zemka pomocí stručných životopisů, soupisu jejich skladeb s použitím harfy a zejména rozhovorů na téma jejich vztahu k tvorbě pro harfu a metódě práce s harfovými specifiky. U vybranných skladeb nastiňuje okolnosti vzniku skladby nebo přináší rozbor. Analytickou kapitolou je Srovnání skladatelských přístupů vybranných skladatelů, které vychází zejména z rozhovorů a z vlastní znalosti skladeb. V príloze je rozsáhlá tabulka soudobých českých autorů a jejich skladeb pro harfu.
- Harfa a její využití v operní tvorběJouzová, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Bakalářská práce se zaměřuje na využití harfy v operní tvorbě. Na začátku je stručný nástin historie tohoto hudebního nástroje a jeho vývoj od raných harf po dnešní pedálové, které se už běžně využívají v orchestrech. Dále následuje výběr dvanácti významných českých i světových operních skladatelů a u každého z nich je uvedena opera podle významu doma či v zahraničí nebo kvůli netradičnímu využití harfy. V rozboru jednotlivých děl jsou zahrnuty základní informace o každém autorovi, děj opery a ukázky z harfových partů s vysvětlivkami.
- Libuše Váchalová - harfistka a pedagožkaŤuková, Dominika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-09Abstrakt Předmětem této práce je přiblížit čtenáři osobnost Libuše Váchalové a její profesní působení na české hudební scéně. Především se pak zaměřuji na její dlouholeté pedagogické působení na Pražské konzervatoři a nejen tam. Práce obsahuje rovněž seznam všech jejích studentů z Pražské konzervatoře. Další, z podrobně rozebíraného tématu, je její nepopiratelný vliv na nově vznikající kompozice pro sólovou harfu, ale i pro mnoho netradičních komorních obsazení s partem harfy. V závěru práce je uveden seznam všech skladeb, které Libuše Váchalová nahrála pro Český rozhlas. Také přikládám několik ukázek programu koncertů harfové třídy Pražské konzervatoře.