Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre podle oponent "ČIČVÁK, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Současné české divadlo a česká současnostSatoranský, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-18Diplomová práce Současné české divadlo a česká současnost zkoumá vztah současné české divadelní tvorby k aktuálním společenským tématům. Zaměřuje se na původní dramatickou tvorbu a tzv. autorské divadlo. Zkoumá, zda autoři, režiséři a dramaturgové mají schopnost reflektovat témata rezonující ve společnosti a nakolik jsou divadelní tvůrci schopni komunikovat se svým publikem. Práce je strukturována do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá definicí základních pojmů a teoretickým vymezením autorského divadla prostřednictvím rešerše odborné literatury. Druhá kapitola analyzuje vývoj české tradice autorského přístupu k divadelní tvorbě ve 20. století. Třetí kapitola se zaměřuje na současného diváka, jeho očekávání a společenská témata, která považuje za důležitá. Čtvrtá kapitola představuje historii a současnou dramaturgii Studia Beseda a analyzuje inscenace Vyhubyt, Láska a Lovu zdar! (přes kosti mrtvých) včetně jejich recepce u diváků. V závěru pak práce hodnotí současný vztah mezi autorským divadlem a jinými tvůrčími přístupy a navrhuje způsoby, jakými mohou divadelní tvůrci efektivně komunikovat s publikem.
- Žena v díle Rainera Wernera FassbinderaVosecká, Klára(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-19Tato práce je rozdělena do dvou částí: v té první, teoreticky zaměřené, se v rámci pěti kapitol autorka zabývá ženami v životě i v díle Rainera Wernera Fassbindera. Tato část odkrývá osobní i umělecké inspirace, a politicko-společenské ideologie, a zkoumá, jakým způsobem se promítají do Fassbinderovy tvorby. Autorka si v této části dává za cíl zkoumat otázky feministických a misogynních interpretací Fassbinderových děl z pohledu tehdejší i dnešní doby. Zásadní jsou kapitoly věnované rozborům jeho konkrétních filmů s ženskou tematikou. Příkladem je trilogie BRD, která je jedním z nejdůležitějších pilířů jeho práce, a kde se právě ženské problematice věnoval nejintenzivněji. Praktická část diplomové práce se věnuje přípravě, koncepci a realizaci divadelního přestavení Krev na krku kočky v roce 2022, a následnou recepci tohoto díla, i vzhledem k objevům v teoretické části této práce.