Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre podle oponent "CÍSAŘ, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Mýtus, řecké tragédie a jejich současná interpretaceMikeska, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-17Tato práce se zabývá antickým divadlem, resp. řeckou tragédií, starořeckou mythologií, mýty, mystérii. Snažil jsem se vystihnout a pojmenovat fungování a postavení divadla a náboženství v životě občana starořecké polis. Především ale chci na konkrétním příkladu své absolventské inscenace Euripidova Oresta názorně demonstrovat obtížnosti a úskalí, se kterými se střetává současný inscenátor starořecké tragédie. Nezanedbatelnými zdroji mého bádání byly i mé praktické zkušenosti z cest po Řecku, především shlédnutá představení v originálním prostředí. Na závěr této práce, jako názornou ukázku, jakým způsobem ze starořeckých tragédií konkrétně vycházejí následující kulturní epochy Evropy, resp. jak zpracovávají jejich témata, jsem zařadil srovnání tří odlišných zpracování tragédie Médea (Médeia).
- ZÁNIK MASKULINNÍHO PATRIARCHÁLNÍHO SVĚTA A DRAMASlouková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-19Ve své práci Zánik maskulinního patriarchálního světa a drama se věnuji problematice dnešní krize patriarchátu a maskulinity. Na rozborech her Nora (Henrik Ibsen) a Co se stalo, když Nora opustila manžela (Elfriede Jelineková) se snažím ukázat genderové stereotypy i dobovou situaci. Problematiku aspektu otcovství rozebírám na hře Reto Fingera Kaltes Land, kterou jsem přeložila a uvedla v divadle Disk.