Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre podle oponent "HLAVICA, Lukáš"
Nyní se zobrazuje 1 - 11 z 11
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Etika herecké práceHeřmánek, Karel(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-01-14Ve své práci zkoumám přístup herce ke své profesi. A to ve více rovinách: tvorba postavy při vzniku inscenace, individuální a kolektivní odpovědnost, pohled na vnímání herecké práce společností. K tomu slouží mé dosavadní zkušenosti - studium na DAMU a na The Lee Strasberg Theatre & Film Institute in New York, práce v DISKu a profesionálním divadle.
- Herec a díloŠmíd, Petr(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20Tato práce předkládá nejprve zevrubnou definici herce i jeho díla a vzájemného vztahu mezi nimi. Následně se snažím popsat aspekty, které mají přímý vliv na hereckou práci. Nejvýraznějšími jsou pak režisér a herečtí kolegové a následně text a prostor. V práci se věnuje prostor i sebepoznání, které je nedílnou součástí herecké práce. Následně se snažím rozebrat, jak se lišil způsob práce, když jsme pracovali s textem, při práci s nedramatickým textem a bez textu. Z čeho jsme vycházeli, když text neexistoval a jaký to mělo dopad na můj vztah k postavě. Dále práce rozebírá krajní podoby hereckého díla v imerzivním divadle a při performance. Poslední dvě kapitoly se věnují herectví před kamerou a tomu, jaká byla má zkušenost s hraním v cizím jazyce.
- Herec a vědomíKönig, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-01-12Tato práce je pokusem o zachycení hercova vědomí při představení. Snaží se také o následné zamyšlení nad hereckým výkonem vůbec. Práce má tři hlavní části: První popisuje příčiny výběru tématu, směr, jakým se práce bude ubírat a samotnou přípravu na představení, které je materiálem pro zkoumání hereckého vědomí. Druhá část je potom ono prozkoumávání. Jedná se o text hry Experimentu, kterou zinscenovala režisérka Hana Burešová v Divadle v Dlouhé, a ve které účinkuji v roli Azora. Do replik jednoho z výstupů hry jsem se snažil vepsat průběh svých vnitřních (duševních) pochodů během představení. Třetí část by měla být reflexí, komentářem části předešlé a zamyšlením se nad možnostmi vědomé tvorby.
- Herecká interpretace a spolupráce s režisérem při vytváření dramatické postavySuchý, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Diplomová práce se zabývá životem posluchače DAMU, který po tříletém studiu vchází do poslední etapy, a tou je praxe. Sleduje vývoj hereckého chápání mladého adepta herectví od jeho prvních krůčků v Divadle Disk. Reflektuje, jak se nabyté informace a teoretické dovednosti implantují v praxi při práci na postavě. Práce se zaobírá především interpretací divadelních postav a vlivu psychiky herce na práci, tedy hledání duševní pohody a vyrovnání se s tlakem okolí. A v neposlední řadě dává práce souhrnný pohled na spolupráci s různými režiséry, odtajňuje jejich pracovní postupy a snaží se je subjektivně nehodnotit, ale objektivně a racionálně pojmenovávat.
- Od Holana ke komerci ( srovnání tvůrčích postupů při práci na třech inscenacích-klauzurní práce,divadlo Disk, divadlo Ta Fantastika )Dyk, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-13V této práci jsem se snažil zachytit vývoj přemýšlení mladého herce a hudebníka v závislosti na vlivu různých divadelních forem a postupů. Dále zde srovnávám práci jednotlivých režisérů, se kterými jsem se mohl při své práci setkat a pokouším se popsat jejich práci na inscenacích, které jsem s nimi absolvoval. Snažil jsem se také pojmenovat si některé myšlenky a odpovědět si na otázky, kterými se poslední dobou zabývám. Zároveň i sám v sobě probudit dítě, které si hraje na to, že píše diplomovou práci.
- Problematika fixace v herecké tvorběVejdělek, Matěj(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-01-08V první kapitole své magisterské práce uvažuji o herectví, resp. o problematice fixace v herecké tvorbě jako o zakotvenosti v daných okolnostech jevištního aktu, v dialogu s mými představami o herectví a filozofickým pojetím člověka v příklonu k myšlenkám Martina Heideggera a nástinu jeho „Dasein”. V druhé kapitole se zaměřuji na své osobní poznatky ze studií i profesionální praxe v kontextu úvah kapitoly první.
- Prostor k tvorběGoldschmid, Michael(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-18Tato diplomová práce se zabývá hledáním ideálního tvůrčího prostředí pro herce. Tvůrčí prostor je zkoumán z významového hlediska konkrétního. i „abstraktního” - a to z pozice herce v jevištním prostoru v scénografických podmínkách, i z pozice nalezení volnosti ve vztahu k sobě samému, hereckým partnerům, režisérovi i ostatním divadelním složkám. Podrobnosti následně zkoumá na základě rozborů zahraničních inscenací, vlastních zkušeností z dosavadní vlastní inscenační tvorby i zkoumáním ansámblových divadel.
- Rozdílné přístupy ke ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaickáPádivá, Nikola(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-14Tématem této diplomové práce jsou rozdílné přístupy při ztvárnění rolí, jejichž základem je textová předloha veršovaná nebo prozaická. Její náplní bylo zabývat se možnými hereckými přístupy k roli a možnou prací s textem skrze osobní zkušenost. V průběhu studia se posluchači herectví setkají s dramaty veršovanými i prozaickými. Obsahem práce je osobní zamyšlení nad zkoušením jednotlivých her a nad důležitostí studijních poznatků pro další profesní vývoj autorky. Na základě jejích tří nejvýraznějších rolí (Hippodamie, Zuzana v inscenaci Kříž u potoka a Alexandra v inscenaci Markéta, dcera Lazarova) autorka vygenerovala podtitul práce ?Setkání s Hippodamií, Zuzanou a Alexandrou aneb všechno je věčně v procesu aneb jde o pravdu.? Druhá část podtitulu byla stanovena z důvodu velkého výskytu těchto dvou uvedených motivů ? věčný proces a hledání pravdy.
- Vědomé zvládnutí expresivního projevuShvachko, Elizaveta(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-01-08Diplomová práce se zabývá vědomým zvládáním vlastní expresivity na jevišti. Autor nejdříve vytyčuje základní problémy související s psychickýma fyzických přepětím při hereckém výkonu, následně definuje základní pojmy týkající se přepětí a trémy. Jádrem práce je aplikování poznatků nabytých při studiu na DAMU, uvedení prvních zkušeností s publikem během studia i prvních zkušeností v profesionálním prostředí v divadle a filmu. Autor dále analyzuje osobní témata týkající se konkrétně jeho osoby, coby možné překážky při vykonávání herecké profese.
- Verš a jevištní stylizace herecké postavyHornáčková, Henrieta(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18A b s t r a k t Tato magisterská práce popisuje mé názory a zkušenosti s jednotlivými druhy verše. Zabývám se otázkou, do jaké míry je herec schopen být na jevišti přirozeným i přes značnou a složitou textovou stylizaci postavy. Jak vytvořit živou, pravdivou postavu, tak aby byla zachována forma verše a slovní jednání postavy působilo na diváky autenticky.
- Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizaceTrnková, Kamila(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-21Vnější a vnitřní prostředky herecké charakterizace Diplomová práce se zabývá rozdíly mezi vnějšími a vnitřními prostředky, které herec využívá při vytváření role a vhodností jejich využití. Autorka nejdříve definuje základní termíny, se kterými během své práce následně pracuje, a jejich vzájemné vztahy. Poté se zabývá autostylizací jakožto činitelem, který herce ovlivňuje v reálném životě a tedy následně i během vykonávání jeho profese. Jádrem práce je pak autorčino zamyšlení nad svým vlastním hereckým vývojem v kontextu prvotního odmítání vnějších hereckých prostředků, až po jejich následné přijetí. Poznatky, které autorka používá k analýze možných výhod a nevýhod daného zvoleného prostředku, získala ze zkušeností načerpaných během studia na DAMU, z prvních zkušeností s filmovým herectvím a profesionální divadelní scénou.