Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra činoherního divadla / Department of Dramatic Theatre podle oponent "MRKVIČKA, Ladislav"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cesta k herecké pravděTichý, Miloslav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2011-01-13Herecká pravda nebo herecká pravdivost. Jak jí mohu dosáhnout? Co musím udělat, abych se vyvaroval falešných intonací? Co mám dělat, abych věděl co říkám, co hraji, co mám cítit, jak se mám hýbat, co chci, kdo jsem a kde jsem? Na všechny tyto otázky si snažím odpovědět, protože herecká pravda je to, co mě přitahuje, zajímá a naplňuje. Ve své magisterské práci popisuji svůj přístup k roli, který mě k herecké pravdivosti přibližuje. Vycházím z profesorů, kteří mě během čtyř let na divadelní škole učili a ovlivňovali a také vycházím z knihy Declana Donnellana ?Herec a jeho cíl?. (1) ?Nejsme tu proto, abychom věci dělali správně nebo špatně. Jsme tu proto, abychom je dělali co nejlíp.?
- Herecká postava na divadle a ve filmu/TV - prostředky a proces tvorbyJosefíková, Eva(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-15Studentka si v práci pokládá za cíl zrekapitulovat průběh studia na DAMU a reflektovat své pozdější zkušenosti z hostování v profesionálních divadlech či krátkého angažmá v kladenském divadle. Stejnou měrou se také zabývá účinkováním před kamerou. Ve své práci popisuje ty školní klauzury, inscenace či filmové a televizní projekty, které jí pomohly změnit dosavadní uvažování nad hereckou prací. Naučily ji nové postupy a umožnily jí posunout se profesně dál. Na základě těchto zkušeností se snaží nalézt a definovat převážně to, co je při herecké tvorbě pro obě disciplíny společné, z jakých zdrojů vycházejí a jakým způsobem se mohou vzájemně ovlivňovat. Vzhledem k tomu, že se na DAMU herectví před kamerou nevyučuje, popisuje své hledání metodou pokus-omyl, resp. sbíráním a tříbením zkušeností projekt od projektu. Své poznatky doplňuje mimo jiné citacemi zahraniční literatury, věnované filmovému herectví, v České republice nepublikované. Citace tedy uvádí ve vlastním překladu.
- Na hraně mezi odstupem a ztotožněnímKraus, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-01-08Titul magisterské práce ?Na hraně mezi odstupem a ztotožněním? vystihuje problematiku, kterou se Adam Kraus zabývá. Reflektuje své vlastní zkušenosti ze studia herectví, své zážitky na stáži v Londýně i svoji první režii. Na zmíněné hraně se nepohybuje hladce, ale složitě řeší konflikt mezi svým sklonem k analýze a kritickému odstupu a mezi potřebou ztotožnit se s hereckou postavou, kterou vytváří. Snaží se dobrat vlastním myšlením podstaty tohoto konfliktu a najít z něho takové východisko, které by rozvíjelo jeho tvůrčí potenciál.
- Odstup od postavy a splynutí s postavouRadová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-15Předmětem této práce je zkoumání způsobu tvorby divadelních postav studentky činoherního herectví Divadelní akademie skrze hlavní divadelní myšlenky a teorie Denise Diderota, Konstantina Sergejeviče Stanislavského a Bertolta Brechta. Téma odstup od postavy a splynutí s postavou zde chápu jako otázku rozumu a citu na divadle, konkrétně jako otázku vědomého herectví v protikladu k herectví, jež získává svou podobu působením podvědomí. Neustálé zkoušení nových postav a hledání hereckého já mě přivedly ke třem protichůdným divadelním teoriím a potřebě se s nimi konfrontovat. Herecký paradox Denise Diderota, Stanislavského Metodu a Brechtův přístup k divadlu porovnávám navzájem, a zároveň se ke všem vyjadřuji i srze optiku své vlastní herecké zkušenosti. Své divadelní zkušenosti dále rozvádím v kapitole Letovisko, druhé absolventské inscenaci v divadle Disk. Zde si také na otázky o mém hereckém projevu nejvíce odpovídám. Dalším popisovaným divadelním zážitkem je práce na inscenacích Bubnů v noci Bertolta Brechta. Zde porovnávám dvě podoby hry, kterou jsme s ročníkem činoherního herectví nazkoušeli v druhém semestru studia a o čtyři roky později se k ní vrátili a dali jí nový tvar.
- Osobnostní předpoklady herce a práce na jejich rozvíjeníĎurišová, Michala(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-26Diplomová práce má název Osobnostní předpoklady herce a práce na jejich rozvíjení. V úvodní části se zaměřuji na obecné vymezení pojmu osobnost a také na osobnost herce jako takovou. Popisuji, co všechno herec ke své profesi potřebuje a jak specifická jeho osobnost může být. V dalších částech se zaměřuji na své vlastní herecké předpoklady a jejich rozvíjení během zkoušení ve školním divadle Disk a také během repríz jednotlivých inscenací. Snažím se popsat problémy, na které jsem během práce narazila a které mě ovlivnily. Písemné zachycení mé školní praxe je protkané příslušnými teoretickými poznatky z dané problematiky. V další části se snažím popsat, jak se během čtyřletého studia herectví vyvíjel můj pohled na hereckou práci. V poslední části práce shrnuji a zhodnocuji dosažené výsledky a docházím k závěru, že herec se musí učit a pracovat na rozvíjení svých hereckých předpokladů celý život.