Katedra tance / Department of Dance
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra tance / Department of Dance podle oponent "ARENBERGEROVÁ, Helena"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Funkčné nastavenie tela v pohybe medzipriestorovými úrovňamiTököly, Veronika(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-06-12Cieľom mojho výskumu je nájsť efektívne a v praxi fungujúce pohybové princípy, vytvoriť funkčný tréning pre tanečníkov, aby bolo možné jeho štruktúru aplikovať na študentov akejkoľvek úrovne a veku, ktorý ich pripraví nielen na výkon na javisku, ale taktiež zeefektívni vykonávanie činností v každodennom živote. Dôvodom je, že tanečník si svoj “pracovný nástroj”, tzn. svoje telo nosí a využíva ho všade a vo všetkých aktivitách. Základom je nájsť udržateľný prístup k telu a mysli tanečníka tvoriace neoddeliteľný celok, ktorý je schopný zlepšovať svoju techniku a posúvať svoje vlastné limity a hranice s rešpektom na individuálne dispozície, zdravou formou. Predmetom môjho skúmania je funkčné nastavenie tela v pohybe v každej z priestorových úrovní, v ktorých sa technika súčasného tanca praktizuje jednotlivo, ale predovšetkým pri prechodoch z jednej úrovne do druhej. Hľadám odpovede na tieto otázky: Ako prirodzene prechádzať z jednej úrovne do druhej s ľahkosťou a bez prebytočnej námahy a extra svalovej činnosti? Ako nájsť efektivitu v pohybe a v učení zo strany študentov a vo vyučovaní zo strany pedagóga? Čo všetko sa môžme naučiť od detí v rannom veku a preniesť do praxe tanečníkov? Zaujíma ma praktické zapojenie teórie do tréningu a neustále overovanie si informácií prostredníctvom vlastnej skúsenosti či skúseností mojich študentov a kolegov.
- Kreativita a její rozvoj ve výuce tanceVokal, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-06-13Bakalářská práce čtenáři přibližuje kreativitu jako schopnost vlastní každému jedinci. Toto téma je však málo prozkoumáno, a je velmi abstraktní na to, abychom mohli jakékoliv tvrzení považovat za správné a neměnné. Z tohoto důvodu se z jednoduchého úkonu, jako je definovat tento pojem, stává nadlidský úkol. Následující texty se tedy snaží popsat, jak se kreativita chová, jaké jsou její vlastnosti a jak na ni můžeme nahlížet. V práci je také popsána historie kreativity, konkrétně toho, jak na schopnost člověka tvořit bylo nahlíženo v dobách minulých. V dalších kapitolách, práce hledá paralely mezi osobností jedince, a tvořivostí. Popisuje, jaké charakterové vlastnosti jsou ku prospěchu kreativitě, a jaké naopak tuto schopnost potlačují. Při čtení bakalářské práce se čtenáři může stát, že namísto odpovědí bude nacházet otázky. Přesto může čtenáři nabídnout konkrétnější pohled na abstraktní pojem, kterým kreativita, nebo její český ekvivalent tvořivost bezpochyby je.