Katedra tance / Department of Dance
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra tance / Department of Dance podle oponent "DERCSÉNYIOVÁ, Lucie"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Brjancev, Ejfman, Jlizarjev: cesty sovětské choreografie 80. a 90. let 20. stoletíIvanou, Uladzimir(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-06-05Tato práce pojednává o třech významných osobnostech sovětského baletu druhé poloviny 20. století, Valentinu Jelizarjevovi, Dmitriji Brjancevovi a Borisu Eifmanovi. Prostřednictvím jejich tvorbu můžeme sledovat vliv sociokulturních a politických událostí na vývoj baletního umění v zemích bývalého Sovětského svazu. První část práce se soustředí na uměleckou tvorbu choreografů od sedmdesatých let 20. století do dnešní doby. Druhá část je zaměřená na jejich díla vzniklá v polovině devadesátých let. Závěr práce poukazuje, v jaké míře byla umělecká tvorba ovlivněna politickými změnami.
- Role Julie v Prokofjevově baletu (MacMillan-Vamos-Zuska)Helander Kramešová, Andrea(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-06-24Bakalářská práce na téma „Postava Julie v Prokofjevově baletu (srovnání MacMillan-Vàmos-Zuska) zachycuje detailní rozbor postavy Julie ve třech různých choreografických zpracováních Prokofjevova baletu Romeo a Julie. Práce nabízí stručný chronologický přehled historie zpracování Shakespearova slavného dramatu v tanečním pojetí. Dále sleduje genezi Prokofjevovy slavné partitury, která se stala inspirací nespočetnému množství choreografů. Tato práce se však soustřeďuje na tři z nich: Kennetha MacMillana, Youriho Vàmose a Petra Zusku. U těchto choreografií odkrývá způsob jejich vzniku, sleduje vzájemné podobnosti i rozdíly, a předně se zaměřuje na postavu Julie v jejích individuálních výstupech. Zároveň tato práce nabízí rovněž detailní srovnání dílčích hudebních zpracování a přístupu zmiňovaných tvůrců k původní Prokofjevově partituře
- Taneční publicistika v Čechách 1925-1939Durczaková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Hudební a taneční fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-05Tato bakalářská práce se zabývá českou taneční publicistikou mezi lety 1925-1939. V tomto období se rozvíjela odborná teoretická reflexe tance, a to především díky dvěma osobnostem - Emanuelu Siblíkovi a Janu Reimoserovi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány dobovým periodikám, konkrétně časopisům Divadlo, Rozpravy Aventina, Útok a Klíč. Zde jsou blíže popsány a porovnávány výskyt a četnost textů, týkajících se tance, jejich obsah, zaměření a styl jednotlivých autorů, píšících o tanci. Samostatná kapitola je věnována specializovaným tanečním časopisům (Živý tanec, Taneční listy a Taneční revue). Práce tak podává obraz teoretické reflexe tance v Čechách v rámci různých periodik.
- Tanečný odbor konzervatoria J.L.B. Banská BystricaHomola, Lukáš(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Bakalárska práca Tanečný odbor Konzervatória J. L. Bellu v Banskej Bystrici predkladá stručný pohľad do histórie a vzniku tanečného odboru a jeho fungovanie až po súčasnosť. Práca približuje osobitý prístup jednotlivých pedagógov, úspechy bývalích študentov a rôzne okolnosti ,ktoré prispievali k vzniku a formovaniu tanečného odboru. V silnom Bystrickom regióne tvorí tento odbor dôležitú úlohu pri formovaní profesionálnych tanečníkov. Bystrický región si vybudoval stabilné miesto pre tvorbu súčasného tanca na Slovensku. Kľúčové slová: Konzervatórium, tanečný odbor, pedagóg, študent, úspechy.
- Vliv dechu na výkon v klasickém tanciČechová, Jana(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-06-04Vliv dechu na výkon v klasickém tanci. Cíl práce: Cílem magisterské práce je představení možností využití vědomého dechu nejen k snazšímu provedení technicky obtížnějších prvků, ale také v přípravě tanečníka na umělecký výkon. Metoda: Srovnávání tematické literatury, dotazník mezi tanečníky a studenty tance a měření dechu tanečnice během variace.
- Využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M. Graham (Center Work)Táborová, Dita(Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-09-04V magisterské práci jsem se rozhodla navázat na téma, které jsem zpracovávala v bakalářské práci. Jde o využití přípravných a kompenzačních cvičení v technice M.Grahamové v části hodiny "Center Work". Hlavním cílem mé práce je na základě těchto cvičení připravit studenty k lepšímu provedení jednotlivých cvičení, s ohledem na správné anatomické a kineziologické poznatky. Ráda bych také, aby se tato technika mohla přiblížit nejen studentům konzervatoří, ale také široké taneční veřejnosti.