Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "LJUBKOVÁ, Marta"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Aktivizace divákaJedinák, Boris(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-06-27Bakalářská práce se zabývá tendencí aktivizace diváka ve vybraných inscenacích vzniklých ve Spojených státech amerických v šedesátých letech (skupin Performance Group, Living Theatre), v inscenaci Augusta Boala, v níž uplatňuje metodu divadla fórum, a v inscenacích ze současné české divadelní scény (Petra Tejnorová – YOU ARE HERE, Linda Straub – Busking un/limited, Lukáš Brychta - Pomezí). Skrz jejich analýzy autor reflektuje vlastní projekty vzniklé během bakalářského studia na KALD DAMU, v nichž divák zaujímal i jinou roli než jen úlohu recipienta divadelního díla.
- Diváctví textu a čtení divadlaMíka, Matyáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-13Tato práce tematizuje rozpínání principů komunikace literárního textu směrem ke komunikaci divadelní, a to skrze možnosti aktivizace čtenáře. V hranicích textu autor experimentálně ohledává způsoby, skrze které napsaný text zdůrazňuje fakt vždy konkrétní časoprostorové realizace čtení a rozmanitým způsobem bere do hry čtenáře jako psychofyzickou bytost. Opírá se přitom jednak o literární díla vědomě pracující se situovaností čtenáře a v druhé řadě o autorem sestavenou antologii Poezie situace. Své závěry dává do kontextu divadelní komunikace, v jejímž rámci je divák vybízen k opuštění role pouhého pozorovatele a stává se aktivním spolutvůrcem.
- Jste našimi protihráči.Caldová, Radka(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-17Touto bakalářskou prací se snažím reflektovat tři konkrétní klauzurní inscenace, na jejichž vzniku, jsem se v průběhu tří let studia na DAMU spolupodílela. Popisuji zde sběr materiálů a průběh tvorby. Následně pak, jak se tyto konkrétní klauzurní inscenace zaměřují na různé způsoby zapojení diváka, na práci s ním a na jeho provokaci. V druhé části pak porovnávám autorskou a hereckou zkušenost se zkušeností diváckou na konkrétních inscenacích, které jsem během studia měla možnost zhlédnout a následně se pokusím tyto zkušenosti zařadit do skupin. V závěru se snažím o shrnutí myšlenek a témat, která se objevila nejen během práce ale v průběhu celého studia.
- Regionální kultura jako inspirace pro divadelní a hereckou tvorbuKozinová, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-17V práci se zabývám regionální kulturou a jejím vlivem na mé divadelní a herecké myšlení. Dále v ní nacházím nové inspirační zdroje pro budoucí, představení, performance. Shrnuji celou chodskou kulturu (etnografické vymezení, nářečí, lidové zvyky, kroje) Zabývám se průběhem starodávné chodské svatby a rituály s ní spojené. Uvádím dotazník, kde se zajímám o odpovědi jiných divadelníků. Do jaké míry propojují svou kulturu s divadelní tvorbou.