Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "BLAŽEVIČ, Jasmina"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: Druhý život dřevaKadrnka, Václav(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-12-11Film Druhý život dřeva je elegií, inspirovanou životem a tvorbou Jana Šimka, valašského lidového řezbáře, a krajem, ve kterém žil. Hra obrazů, jimiž by se dalo vyjádřit, co inspirovalo duši tohoto lidového řezbáře k tvorbě.
- Celovečerní debut jako absolventská práceMartinec, Adam(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Tato diplomová práce, zabývající se celovečerními debuty, které vznikly na půdě katedry režie FAMU se sestává ze dvou částí, které na sebe logicky navazují vzhledem k tomu že je autor jedním z těch, kteří se rozhodli pro celovečerní formát svého absolventského filmu. První část se sestává především z popisu peripetií, se kterými se minulý absolventi při přípravě, realizaci a postprodukci svého filmu potkali. Tato část vychází z rozhovorů, které jsem pro účel sepsání této práce provedl. Kromě vzpomínání na svůj debut jsme se ale bavili také o jejich další práci ve filmovém průmyslu a evaluaci jejich kariérních kroků. Druhá část práce je introspektivním popisem přípravy celovečerního filmu Mord.
- Cesty k celovečerním hraným debutůmNovotný, Vojtěch(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11Cílem této diplomové práce je detailněji přiblížit rozdílné způsoby, jakými se lze z pozice začínajícího režiséra dostat k natočení debutu (tedy prvního celovečerního filmu) v profesionálních, mimoškolních podmínkách. Autor zpracovává obsáhlé rozhovory se čtyřmi mladými tvůrci Tomášem Kleinem, Natálií Císařovskou, Matějem Chlupáčkem a Šimonem Holým, kteří debutovali v nedávné době, a na základě jejich odpovědí vyvozuje zobecňující stanoviska. Vše doplňuje dvěma neoformalistickými analýzami snímků Corpus Christi (2019) Jana Komasy a Křížová cesta (2014) Dietricha Brüggemanna, jež vztahuje k problematice referencí v rámci vývoje. Tím předkládá soubor podnětů, jimiž se mohou jiní začínající tvůrci potenciálně sami inspirovat při práci na svých celovečerních debutech.
- PuritptýzWimmerová, Lenka(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-08Je léto a všechno je špatně. Umírající otec, umírající vztah, umírající odvaha o čemkoli mluvit.
- Styl filmů Davida FIincheraTěšitel, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Diplomová práce navazuje na mou bakalářskou práci, která se věnovala tvorbě režiséra Davida Finchera v období rámovaném jednak existencí produkční společnosti Propaganda Films, a jednak běžným standardem natáčení celovečerních snímků na filmový materiál. Nové milénium přineslo pak konec této produkční společnosti a rovněž, alespoň pro Finchera, konec práce s filmovou surovinou. Na základě analýzy jedné signifikantní scény z každého snímku, které Fincher natočil v digitální éře se pokusím determinovat, jakými filmovými postupy je scéna vyprávěna, co jí předchází a co následuje, jakou úlohu hrají v jejím zpracování herci a scénář, v čem je stylisticky zajímavá práce kamery a střihu, co tvoří stylistickou specifičnost Fincherova vyprávění.
- Transformace pohádky "O Červené karkulceKunst, Jiří(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-02Práce se zabývá historickým vývojem literární předlohy a vzájemnými rozdíly mezi jejími filmovými adaptacemi.