Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "MAREK, Petr"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: RestartŠevčík, Julius(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11Restart je naléhavá a nevyhnutelná operace, kterou musíme provést ve chvíli, kdy se systém zhroutí. Film vypráví příběh o cestě mladé městské dívky k "restartu", o jejím životě, který se během 24 hodin zhroutí jako domek z karet. Natočen v současné Praze, Restart zobrazuje osamění jednotlivce v agresivním světě velkoměsta, v jeho klubech, ulicích, kancelářích a bytech. Ve světě, ve kterém se všichni zdají být sebevědomí, silní a neporazitelní. Restart je osobité, experimentální a zároveň všeobecně srozumitelné drama ze současnosti.
- Krzysztof Kieslowski - Hledání skutečnostiFilipec, Radim(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-11V této práci se pokouším analyzovat vztah dokumentárního filmu a filmu hraného v tvorbě Krzysztofa Kieślowského. Jejich vzájemnou vazbu a spojení, ke kterému intenzivně dochází v ranném období jeho tvorby. Cestu režiséra dokumentaristy vedoucí k režii hraného filmu. Cestu od záznamu a hledání skutečnosti k pozdější snaze o její co nejvěrnější rekonstrukci ve fabulovaném příběhu. Skutečnost, která se pro režiséra stane důležitou myšlenkovou a inspirační matérií, ale také svazujícím a zavazujícím břemenem. Jeho citlivé vnímání úlohy autora - režiséra ve vztahu k vlastní tvorbě a především k morální a etické stránce profesního a také soukromého života. Tyto aspekty Kieślowského tvorby se tak snažím dokázat na jeho konkrétních filmech.
- Praktická režie druhého plánuHecht, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-06-16Tato diplomová práce se zaměřuje na režijní pojetí tzv. “druhého plánu”. Nejprve je rozebrán teoretický rámec vymezující dosavadní popsání problematiky a následně se autor věnuje upřesnění terminologie a zařazení režie tzv. druhého plánu do kontextu dosud známých náležitostí režijní tvorby. Následně jsou rozebrány praktické prvky režie druhého plánu a uplatnitelné postupy. V závěru autor zhodnocuje vlastní zkušenosti s tématem a shrnuje obsah a přínos této teoretické práce.
- Směřujeme k utopiiI, bratře!Bušta, Jan(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-12Filmový režisér je už z podstaty své práce i svého vnitřního založení permanentně konfrontován se ?světy, které nejsou?, s ?utopiemi?, které musí pro své publikum důvěryhodně (?žitelně?) zkonstruovat. To je ústřední teze, z níž vychází trojce esejů, které se pokoušejí implikovaného ?bratra režiséra? ? pojímaného coby všeobjímajícího autora, jak audio-vizuální, tak myšlenkové koncepce filmového díla ? konfrontovat s nutností vypořádat se se zpracováním tématu ?utopického společenství?, utopie jako takové. Technokratický snílek, bratr režisér, je v pěti obmýšlených filmech Ztracený obzor (Lost Horizont; Frank Capra), Muž z prvního století (Oldřich Lipský), Avatar (James Cameron), Vesnice (The Village; M. Night Shyamalan) a Pobřeží moskytů (The Mosquito Coast) postaven před úkol ?zobrazit nezobrazitelné?. Zhmotnit pomocí celé škály možností kinematografického vyjadřování ?realizovaný utopický svět?. Široký rozptyl esejistického stylu pak autorovi práce, který se rovněž považuje za filmového režiséra, umožňuje, aby se nechal volně unášet svým tématem a mohl se skokově zabývat tu ?světlem?, tu ?časem?, tu konstruováním ?prostoru? či ?postavy?... To vše při vědomí možného profesního zobecnění jím nastolených tezí a metafor.
- Vnitřní krajina?Mielnik, Tomasz(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-08Diplomová práce s názvem Vnitřní krajina ? prostor a čas na příkladu Sanatoria na věčnosti W.J.Hase? se zabývá pojetím prostoru a času ve filmu Sanatorium na věčnosti v kontextu stejnojmenné literární předlohy Bruna Schulze. Komparatisticky se zabývá porovnáním pojetí času a prostoru v literární předloze a ve filmu. Na konkrétních příkladech zkoumá archetypální a mytologický charakter prostoru a času tohoto filmu, jež tvoří dohromady autonomní svět.
- Vztah elektronické hudby s filmemŠvarcová, Johana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-10-04V této práci je předmětem diskuze vztah filmu a elektronické hudby se zaměřením na rannou tvorbu v žánru science fiction. Tato práce vychází z fenoménu se kterým se potkáváme takřka výhradně jen tomto žánru, ve velkém množství sci-fi filmů je těžké rozlišit hudbu od ambientních zvuků. Tato problematika je zajímavá právě svým interdisciplinárním přesahem avšak je často opomíjená ať už v rámci diskuze filmové nebo hudební historie.
- Vztah režijních a dramaturgických postupů v současném artovém filmuJanáček, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-16Diplomová práce se zabývá vztahem tradičního kánonu dramatické narace a neobvykle vyprávěných artových filmů. Mapuje diskurz literatury určené scénáristům a zkoumá teze, ze kterých vychází. Výsledky zkoumání pak využívá při narativní analýze radikálně vyprávěných filmů. Interpretuje odchylky i styčné body mezi těmito výrazně odlišnými přístupy k filmové naraci. Zároveň se prostřednictvím stylistické analýzy pokouší najít vztah mezi nestandardními narativními postupy a formálními rozhodnutími. Diplomová práce zároveň zkoumá souvislost mezi způsobem narace a tématy či obsahy, které mohou být ve formě vyprávění implicitně přítomné.