Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "DĚCKÁ, Eliška"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animovaný dokumentární film jako prostředek osobní zpovědiNguyen, Cam Van(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2017)Datum obhajoby: 2017-09-14Animovaný dokumentární film je poměrně nový žánr, který se v současnosti stále rozrůstá a stává se více populárnějším. Jednoduchou definicí tohoto žánru je animovaný film se standartními prvky přejatými z dokumentární tvorby. Je v tom pravdivost výpovědí, emocionální síla a neomezené hranice, které animace poskytuje. Tento rozrůstající subžánr animovaného filmu pokládá síť vyzývajících, existenčních otázek kladených na formu zpracování. Jak obvykle takový animovaný dokument vypadá? Skoro pokaždé jsou tématem příběhy ze skutečného života, např. témata lidských práv, témata nevšední i univerzální, se kterými se mohou lidé identifikovat. Tato práce se konkrétně zaměřuje na téma osobních zpovědí. Tímto tématem jsem se také zabývala při tvorbě svého bakalářského animovaného dokumentárního filmu a v závěru tuto zkušenost shrnuji osobním zhodnocením.
- Monomýtus a Rick and MortySvěrák, Matouš(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-15V rámci své bakalářské práce zkoumám animovaný televizní seriál Rick and Morty v jeho vztahu ke konceptu monomýtu komparativního religionisty Josepha Campbella. Monomýtus byl původně čistě deskriptivním modelem struktury mytického vyprávění, postupem času se ale především ve filmovém prostředí stal důležitým inspiračním zdrojem mnoha tvůrců. Vycházím především z knihy Tisíc tváří hrdiny a dále z poznatků psychoanalytiků Carla Gustava Junga a Sigmunda Freuda, kteří měli na výsledné chápání konceptu monomýtu výrazný vliv. Zkoumám především tvůrčí metody scénáristy Dana Harmona, narativní stavbu seriálu, fikční svět a postavy a sleduji, jakým způsobem se v něm projevuje hrdinský archetyp. Nedržím se striktně analytického přístupu, ale pouštím se i do interpretačních rovin. Dílo vkládám do dobového a distribučního kontextu.
- Sexualita ako vyjadrovací prostriedok v ženskom animovanom filmeMihalyiová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2020)Datum obhajoby: 2020-09-10Táto bakalárska práca sa zaoberá spracovaním sexuality v animovaných filmoch ženských režisériek. Práca definuje historický kontext a genézu výrazného výskytu témy ženskej sexuality v súčasnej animovanej tvorbe. Sústredí sa prevažne na obdobie posledných 50-tich rokov a popisuje významné historické udalosti ktoré napomohli súčasnému priaznivému stavu a početnému výskytu témy v tvorbe. Autorka vyberá konkrétne filmy a na ich príklade definuje rôzne spôsoby tématického spracovania.
- Siluetová animaceKovandová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-14Tato práce se v první části věnuje definici siluety a historickým okolnostem, které postupně vedly ke vzniku siluetového animovaného filmu. Pohyblivou formu siluety pak více charakterizuje mimo jiné vytyčením jejích výhod a limitů. Dále poskytuje stručný přehled o současných možnostech siluetové animace, přičemž teoretické poznatky propojuje s praxí nabytou při výrobě konkrétního filmu.
- Výtvarná estetika v animovaných filmech pro dětiMačáková Mišejková, Alžbeta(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-21V této bakalářské práci se zabývám významem a důležitostí výtvarné estetiky v animovaných filmech pro děti, specifiky a potřebami výtvarné složky filmu a rozdílama v této oblasti mezi animovaným filmem určeným pro dospělého diváka a dítě. Rovněž se v práci věnuji estetické funkci uměleckého díla, odpovědnosti umělce a vlivem výtvarna působícího na dětského diváka skrze animovaný film.