Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "MAREŠOVÁ, Zuzana"
Nyní se zobrazuje 1 - 3 z 3
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Člověk zvířetem, zvíře člověkem:Kastner, Philippe(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-11V této práci se věnuji tématu antropomorfních zvířat v animovaném filmu. Snažím se obecněji popsat koncept antropomorfismu a vysvětlit, proč vzniká, a poté pomocí tohoto základu uchopit složitější podtémata, která se objevují při detailnějších analýzách konkrétních animovaných filmů. Na jednotlivých příkladech čtenáři vysvětluji koncepty hybridní humanimality (dle teoretika animace Paula Wellse) a tři fáze vnímání zvířat dle filozofů Gillese Deleuze a Felixe Guattariho a dávám je do souvislostí s jinými koncepty specifickými pouze pro animaci. Pokouším se také o svou vlastní klasifikaci animovaných filmů se zvířaty, resp. o vysvětlení několika pojmů pro často se vyskytující jevy, jichž jsem si při rešerši všímal.
- Kosmomolitan radí ženámHolásková, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Film je o obyčejné ženě s obyčejnou rodinou v obyčejném bytě s neobyčejným příběhem. Žena si zakoupí módní časopis, aby změnila svůj dosavadní styl života. Snaží se řídit podle jednotlivých článků z časopisu např. zavést zdravou snídani do rodiny, být ještě krásnější než krásná, být nejlepší v posteli...ale vždy narazí na skutečnost, která má s vysněnou realitou módních časopisů pramálo společného.
- Vliv animace na nejmladší generaciKokoliová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-14Tento text má za úkol obecněji popsat a přiblížit čtenáři principy a rozdíly v určení rozličných výstupů užívajících animaci coby nosný prvek vizuální komunikace, kategorizovat a určit kritéria pro různé etapy dětí především předškolního věku. Ráda bych nastínila jak pohled ze strany malých diváků, tak i problematiku, s kterou se potýkají tvůrci, pro které tvoří dětští diváci cílovou skupinu. Výstupy budu opírat o již zveřejněné průzkumy, o vlastní postřehy i o sondování svého okolí, jenž je blízké jak animaci, tak i dětskému vnímání světa.