Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "HOFFOVÁ, Michaela"
Nyní se zobrazuje 1 - 2 z 2
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Kýč v animované tvorbě pro dětiStehlíková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-24Tématem této magisterské práce je zmapování kýče v animované tvorbě pro malé děti. V úvodu seznamuji čtenáře stručně s historií a vývojem kýče ve výtvarném umění a ve společnosti. V hlavní části své práce jsem se soustředila na pohádky v televizním vysílání a na placených i bezplatných video kanálech na internetu. Hledám v nich společné znaky kýče a stereotypů ve výtvarném zpracování filmu, ve scénáři i filmové hudbě. Mapuji, jak velké je propojení dětských pohádek s reklamou a hračkářským průmyslem. Ve své práci se také zabývám tím, jak se animovaná tvorba vyrovnává s možnostmi moderních technologií, které vytvářejí animovaný obsah velmi levně a snadno. Mimoto analyzuji kýč ve vybraných animovaných pořadech. Dále rozebírám populární animované pořady a rozdílné přístupy v jejich výtvarném a technickém zpracování.
- Rozbor vyprávění a stylu ve filmech Sébastiena LaudenbachaPodskalská, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2024)Datum obhajoby: 2024-09-24Ve své teoretické práci se zaměřuji na osobitý filmový jazyk současného francouzského režiséra animovaných filmů - Sébastiena Laudenbacha (*1973). V první části práce se věnuji rozboru jeho zlomového experimentálního filmu XI. La Force (2012). V tomto filmu Laudenbach začal pracovat s metastylizovanou animací, kdy vynechává části animačních fází a je tak na divákově mozku, aby si pohyb při sledování filmu domyslel. Tento jev popisuji z pohledu neoformalistické metody. Druhá část této práce je věnována analýze pohádky Dívka bez rukou. Na původní námět této lidové pohádky v podání bratří Grimmů nahlížím z pohledu feministické teorie. Následně se věnuji rozboru stejnojmenného filmu, který na motivy této pohádky Laudenbach vytvořil v roce 2016. V tomto rozboru popisuji pozadí vzniku a technologie, kterými byl tento celovečerní film vytvořen. Mou tezí je, že Laudenbachova výrazná rukodělná stylizace má v celovečerním animovaném filmu velký potenciál a poptávka po ní v dnešní dokonalé digitální době sílí.