Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KLIMT, Aurel"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Animovaný videoklipSmatana, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2018)Datum obhajoby: 2018-09-18Témou diplomovej práce je animovaný videoklip. Práca pozostáva zo štyroch hlavných kapitol - historický vývoj animovaného videoklipu, Animované hudobné videoklipy v súčasnosti a ich vplyv na adolescentov, Animovaný videoklip na Slovensku, Profily režisérov Mariána Vredíka a Erika Sikoru. V prvej kapitole chcem skúmať, aké podmienky museli byť splnené pre vznik animovaného videoklipu, analyzovať historický vývoj animovaného klipu od konca 19. storočia až po súčasnosť. Predstavím najvýznamnejšie kapely a interpretov, ktorých animované klipy sa stali historickými miľníkmi a neskôr formovali ďalšie generácie ich nasledovníkov. V druhej kapitole popíšem, ako prezentačné techniky použité v animovaných videoklipoch potenciálne podporujú konzumné správanie adolescentov a mladých dospievajúcich ľudí, ktorí majú oproti starším ľuďom vyššiu tendenciu konzumovať produkty zobrazené vo videoklipoch. Budem sa venovať zaujímavému fenoménu, kedy adolescenti využívajú animované videoklipy ako nástroj kontrolovania nálady a emocionálnych stavov. Tretiu kapitolu venujem slovenskému animovanému klipu, rozoberiem tvorbu najvýznamnejších režisérov animovaných klipov a pokúsim sa odhadnúť, aká by mohla byť budúcnosť animovaného klipu na Slovensku. V poslednej kapitole predstavím dvojicu mladých autorov Mariána Vredíka a Erika Sikoru, ktorí sa dlhodobo venujú tvorbe animovaných klipov.
- Archetyp Death Mother neboli "Mrtvé mateřství" ve filmuKashcheeva, Daria(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-19Hlavním tématem této diplomové práce je zkoumání archetypu Death Mother nebo archetypu Mrtvého mateřství, a analýza jeho objevovaní v současné západní kinematografii. První kapitoly této práce vysvětluji význam samotného pojmu archetyp, a jak může pochopení archetypů pomoct filmovým divákům v přečtení filmů a filmovým tvůrcům ve stavbě dramaturgie příběhu a celého audiovizuálního díla. Další kapitola prezentuje základní pojmy, spojené s archetypem Matky a konkrétně archetypem Death Mother, který poprvé pojmenovala jungianská analytička Marion Woodman. Podíváme se taky, jak tento archetyp je představený v antické mytologie na příkladech mýtů o Medúze a Médeji. V závěrečné kapitole aplikujeme pochopení archetypu Mrtvého mateřství k analýze filmů Dobrou mámo (2014), Musíme si promluvit o Kevinovi (2011) a Darjeeling s ručením omezeným (2007). Cílem této práce je nastíněni možnosti, jak se dá o filmové řeči přemýšlet pomoci použiti konceptů analytické psychologie a konkrétně pojmu archetyp na přikladu archetypu Death Mother. Není ale snahou vytvořit komplexní systém pro analýzu filmů, ale nabídnout jednu z možnosti, jak se dá o filmu uvažovat a číst filmovou řeč.
- Chihiro a cesta HrdinyMarfil Atienza, Juan De Dios(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Text analyzuje film ?Cesta do fantazie? režiséra Hayao Miyazakiho a vychází přitom z teorie o archetypech Carol Pearsonové. Definuje různé vztahy, které vznikají mezi lidmi v průběhu filmu, jež nás vedou k pochopení jednání dívky Chihiro v tomto prostředí. Předmětem této analýzy je také interpretace zkušenosti dívky Chihiro na její cestě Hrdiny.
- GraffitigerPixa, Libor(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Kombinovaný animovaný film o osamělém tygrovi.
- Plošková a loutková animaceRosová, Helena(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-10-03Diplomová práce se zabývá technologií ploškové a loutkové animace. Vztahem mezi námětem a zvolenou animační technologií, charakteristickými rysy loutkové a ploškové animace, jejich klady a úskalími. Hlavním tématem práce je tvorba animační loutky pro obě technologie, možnosti jejího konstrukčního řešení, mechanika kloubů, vlastnosti použitých materiálů, technologické postupy využívané při její tvorbě.
- Psychorealismus v animovaném dokumentárním filmuNguyen, Cam Van(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2021)Datum obhajoby: 2021-09-29Pojem psychorealismus v animovaném filmu vymyslel Chris Landreth, autor ceněného krátkometrážního snímku Ryan z roku 2004. Jednoduchou definicí tohoto pojmu je způsob zobrazení vnitřních pocitů postavy, převedených do viditelné obrazové formy. Animovaný dokument je audivizuální dílo, vytvořené animační technikou se standardními prvky přejatými z dokumentárních hraných filmů. Psychorealismus se objevuje v animovaných dokumentech, protože protagonisty jsou skuteční lidé a jejich příběhy se odehrávají ve skutečném světě. Jsou to právě vnitřní zážitky reálných lidí, které jazyk animovaného filmu dokáže přetransformovat do vizuální podoby. Tato práce se konkrétně zaměřuje na psychorealismus a realismus v animovaných dokumentech. Zkoumá, jak moc animovaný dokument může být realistický a odrážet tím skutečný svět. Animovaným dokumentem jako formou osobní zpovědi jsem se zabývala při bakalářské teoretické práci a tentokrát se mu věnuji konkrétněji a hlouběji. Tématem se zabývám i ve svých autorských filmech Spolu sami (2018) a Milý tati (2021) a v závěru tuto zkušenost shrnuju osobním zhodnocením.
- Téma hrůzy a děsu v českém animovaném filmuŽabková, Aneta(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-07Seznámení se s českými animovanými filmy, ve kterých lze rozpoznat hororovou tématiku. Stručná charakteristika žánru thrilleru a především hororu. Porovnání hraných a animovaných hororů.
- Usnula jsemDufková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Animovaný 20minutý film Usnula jsem vznikl na motivy staré mexické legendy. Kdo usne na hrobě, probudí se v zemi mrtvých. To se přihodilo i hlavní postavě filmu, Miroslavě. Snímek vypráví její strastiplnou cestu zpýtky na zem, mezi živé. Film je kombinací kreslené animace, 2D a malby olejem na sklo.