Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "KUBÍČEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 8 z 8
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský film: ExperimentDuda, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-06-06Hlavním tématem filmu je jestli dokáže robot nahradit herce v divadle.Film se odehrává v nedaleké budoucnosti v Praze. Je to hrany sci-fi film plný 3D animace a filmových triků, 35mm cinemascope, Dolby digital.
- Caroline Leaf a její neobyčejné filmyDufková, Kristina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Caroline Leaf patří mezi jednu z nejpozoruhodnějších žen animovaného filmu. Její filmy mají silný emocionální nádech, bravurní, často totální, animaci a jedinečnou výtvarnou podobu. Pracovala nejrůznějšími technikami animace, od animace píslu svíceného zespodu, přes animaci barvy na skle, po vyškrabávání přímo do filmové suroviny. Za své filmy získala mnoho cen. V roce 1996 dostala cenu za celoživotní dílo na festivalu v Záhřebu, v roce 2004 ve Valencii a v roce 2006 v Bratislavě.
- Lekce ŠvankmajerKim, Eun Sue(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Jan Švankmajer si opakovaně q různými způsoby do svých filmů přenáší y literárných děl a studií předobrazy lidí, kteří potlačují svobodu jednice nebo lidí, jejichž svoboda je potlačována. Film Šílení je také jedním z těchto typických příkladů. Hlavní cíl této práce sopčivá v rozboru pohledu Jana Švankmajera na otázku svobody, zejména skrze film Šílení, který je naplněn symboly a motivy svobody a útlaku, šílenství a trestání. Možná, že i my sami, ač žijící v současnosti nalezeme něco společného a utlačovanými hrdiny ze starých literárných děl. Ve snaze nalézt odpověď na abstraktní otázku, co je to svoboda si vypůjčím osobní pohled Jana Švankmajera a pokusíme se jej sdílet.
- Malý pánMáj, Martin(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Tato práce je analýzou filmu "Malý Pán" režiséra Radka Berana. Analýza probíhá především z hlediska použité technologie divadelní loutky ve filmu. Postupně se zabývá literární předlohou Jiřího Stacha a Lenky Uhlířové "Velká cesta Malého pána", její adaptací do filmového scénáře, samotným scénářem, hereckými prvky loutek, viditelnými vodícími mechanismy a nakonec výtvarným zpracováním loutek, animací a celkovou mizanscénou. Zároveň se na příkladech užití loutek v "Malém Pánovi" definuje několik obecných pravidel pro užití divadelní loutky ve filmu.
- Pro lásku k PrazeKukal, Adrian(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Dokumentární film s dokumentárními pasážemi o životě a díle režiséra Gene Deithe
- Rádio KebrleDurdil, Zdeněk(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-12Než Fred Brunold, slavný estrádní umělec a bavič, založil svůj legendární Monstrkabaret, protloukal se všelijak. Například jako zaměstnanec jisté parazitní rozhlasové stanice. Fredovy bohaté zkušenosti z práce reportéra ilustruje poučná historka o malém Janíkovi a nebezpečné výpravě za jeho dědečkem Jaroslavem Kebrle.
- Skutečnější než životNáprstek, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-17Tato diplomová práce se zabývá konceptem virtuálních celebrit, jejich genezí a charakteristikou v kontextu populární kultury. Autor se věnuje současným a minulým příkladům virtuálních celebrit s důrazem na fenomén Hatsune Miku, jakožto nový model tvorby mediálního obsahu. Hledáním paralel a rozdílů mezi systémy tradičních a virtuálních celebrit se autor snaží odpovědět na otázku, jestli mají virtuální celebrity potenciál tradiční systém nahradit, nebo jestli představují nezávislý fenomén, který existuje paralelně.
- Vztahy a struktura záběrů v multimediálním díleKupšovský, Daniel(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-13V této práci bych rád popsal strukturu skladby multimediálního díla. Multimédia považuji za další rozměr, který byl v umění objeven, a tak jako tomu bylo při vzniku filmu, budou se jeho možnsosti dále objevovat a vyvíjet a tvůrci je budou využívat k vytváření dalších druhů uměleckých děl, které dnes možná ještě ani neznáme.