Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "PAVLÁTOVÁ, Michaela"
Nyní se zobrazuje 1 - 9 z 9
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- DálKim, Eun Sue(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-08Semínek mají své malé mikrokosmos. Semínka čekají na vyrost dlouho v tom mikrokosmosu, pak konecně má změnu.
- Estetika animeLomov, Vladimir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Práce se věnuje specifickým znakům kultovního stylu japonského anime.
- Gender, identita a sexualita v japonském animeHoffová, Michaela(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-02Magisterská diplomová práce s názvem "Gender, identita a sexualita v japonském anime" se bude zabývat zobrazováním a uchopením genderu, sexuality a identity a přesahováním tradičních hranic těchto pojmů v japonském anime. Význam slova "gender" je v této práci pojímán zejména v jeho původním významu, odkazující spíše na tradiční sociální a kulturní uspořádání genderových rolí, nežli na biologické rozdíly mezi pohlavími, jak je často význam slova gender pojímán a vnímán. Primárně půjde o hloubkovou rešerši různorodého pojetí genderu a sexuality v japonském animovaném filmu z hlediska historie, tradic a sociálního uspořádání a vývoje Japonska od jeho mytologických prvopočátků až po jeho současnost. Japonský animovaný film se vyznačuje širokou škálou žánrů a velkou různorodostí, která čerpá jak z bohatství ojedinělé japonské kultury a jedinečného "japonského" způsobu uvažování, tak i z přejatých západních konceptů, které byly v japonském anime smíchány, zhněteny a spojeny v novou, originální formu. Tento způsob přejímání určitých aspektů z jiných kultur a jejich spojování s japonskou tradicí a kulturou vytvořil bohaté podhoubí pro vznik nových konceptů problamtiky genderu, sexuality a identity, které nemají jinde ve světě obdoby. I díky tomuto aspektu si japonský animovaný film získal ve světě obrovskou základnu věrných a nadšených fanoušků, kterých každým rokem více přibývá. Cílem této práce je osvětlit čtenáři pozadí vzniku rozdílných koncepcí genderu, sexuality a identity v japonském anime a poukázat na tyto aspekty při pohledu na jednotlivé filmové a seriálové produkce, které tyto rozdílné koncepce znázorňují.
- HomelandMarfil Atienza, Juan De Dios(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Příběh o samotě, lásce a statečnosti. Emoční dání si sbohem, které vedek porozumění sobě samému. Postavy jsou donuceny vyřešit tento problém. Díky němu nakonec k naleznou svůj osud a zároveň objeví i cestu k němu
- Hra a její roviny v animované tvorběJarošová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-10-04Diplomová práce "Hra a její roviny v animované tvorbě" se pokouší pojmenovat, kde se ve světě animace setkáme s hrou a jaké může mít podoby. Odpověď na tuto otázku se snaží vysledovat prostřednictvím rozboru prvního filmu z řady "Pojďme pane, budeme si hrát" režiséra Břetislava Pojara, "Potkali se u Kolína" a následně se ptá po její obecné platnosti.
- Michel GondryBubáková, Dana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-03Práca sa zaoberá analýzou a kontextom vzniku a vývinu vizuálneho a režijného charakteru jeho práce - najmä spôsobom vyžitia prvku animácie, ktorý je v jeho dielach veľmi inovatívny.
- O první domácí kočceMikušová, Stanislava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-10Jedná se o animované zpracování pohádky Rudyarda kiplinga - O kočce, která chodila všude sama - a nakonec sama přišla i k lidem. Na začátků, když si lidé vybírali, která zvířata si ochočí, kočka se jim příliš nezamlouvala. Byla sice přítulná a snažila se vlýsat, jak to kočky umí do dnes, ale dodnes se taky pořádně k ničemu nehodí. Kočka si však přesto dokázala, člověka získat svým kočičím způsobem.
- Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomikyKotlářová, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-09-20Cílem diplomové práce "Studium a profese českého animátora v podmínkách tržní ekonomiky" je zodpovědět všechny základní, praktické otázky, které si klade student animace či začínající tvůrce s ohledem na svou budoucí kariéru. Dále by měla sloužit jako informační pojítko mezi školou a praxí, informovat o současné situaci na české animované scéně a o praktických dovednostech, které je nutné pro úspěšný start v oboru animace budovat. Snahou autorky bylo předat nezkreslené, užitečné a realistické informace, a proto může text na některé čtenáře působit překvapivě, upřímně až skepticky. Čtenářovou reakcí by mělo být vytvoření vlastních, na faktech postavených východisek pro práci v oboru animace, a proto je pochopení celé, nepřikrášlené situace fundamentální. Široce pojaté téma obsahuje informace jak o filmové či umělecké animaci, tak o reklamní, zakázkové nebo internetové tvorbě, o fungování animačního studia, animačního průmyslu a ekonomických aspektech tvorby. Dále shrnuje poslání a účel škol a studia včetně "desatera studenta", zaměřeného na praktické zkušenosti, které by měl student na škole získat. Obsah práce byl z většiny vytvořen metodou dotazů a rozhovorů s předními tvůrci, producenty a pedagogy, fungujícími na české (i zahraniční) scéně. Přestože studie nepřináší hloubkovou analýzu a jasná řešení konkrétních, specifických problémů, představuje velice praktický úvod do animované tvorby v praxi, díky které by studenti měli získat základní přehled a témata dále individuálně rozvíjet.
- Využití digitální technologie v kresleném filmuMikušová, Stanislava(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2009-10-10Tato práce se zabývá využitím, přínosem a vlivem digitálních technologií na zpracování tradičních metod kreslené animace. Na začátku uvádím shrnutí vývoje animačního procesu z hlediska hledání optimálních cest. Hlavní náplní práce je teoretické zhodnocení aspektů tvorby kresleného filmu elektronickou cestou. A cílem je začínající animátory motivovat k hledání optimálních řešení při tvorbě kresleného filmu.