Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "KOLÁŘ, Viktor"
Nyní se zobrazuje 1 - 13 z 13
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Danish contemporary photographyAligrudić, Alen(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Denmark is a country of 5 milion people with an unique "Scandivavian welfare model" and a place with a lot of space for artists as well. There are many young people who use photography at their means of expression.
- Family albumEstevez, Lazaro(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21The aim of my presented work is to emotionally reconstruct the story of a family of my wife, through a serie of triptychs composed with scan works of the family archive
- Fotografie architektury a fotografie v architektuře Jacquesa Herzoga & Pierra de MeuronaVopátková, Eva(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16Bakalářská práce se zaměřuje na vzájemné setkávání dvou oborů, fotografie a architektury. Zkoumá vztah mezi realitou a její interpretací, způsob prostorové reprezentace a zpětný vliv těchto kategorií na architekturu. Konkrétně se věnuje autorům, kteří svou pozornost zaměřili na špičku současné světové architektury - švýcarský architektonický ateliér Herzog & de Meuron. Jedná se o autory doku-mentární i volné fotografie, součástí je i téma integrace fotografie přímo do archi-tektury samotné. Práce je rozdělena na několik částí. Nejprve jsou představeni architekti, jejichž dílo je tématem všech zmiňovaných fotografií. Následuje kapi-tola obecněji pojednávající o vztahu architektury a fotografie (podkapitoly per-spektiva, trend, umělý obraz, digitální obraz). Druhá polovina práce je věnována konkrétním fotografiím a je členěna dle Erica de Maré, který fotografii architektu-ry dělí na: ?Dokument?(I), ?Ilustraci?(II) a ?Obraz?(III). Jednotlivým kapitolám jsou přiřazeni autoři Margherita Spiluttini, Hisao Suzuki (I), Jeff Wall, Thomas Ruff (II), Hiroshi Sugimoto a Luisa Lambri (III).
- Jiří VíšekPříhodová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-15Fotografická tvorba brněnského fotografa Jiřího Víška. Rozhovory s autorem. Soustředění návaznosti tvorby na pražské FAMU s pozdější tvorbou specifických fotografických portrétů významných osobností české inteligence.
- Media in the conflictJarlbro, Olof(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-16The medias existences in war differ from conflict to conflict. In the Vietnam War the media had the biggest influence and broadcasting so far in photographic history. Creating the first TV war. The wide media flow and the changed public opinion lead the US army to blame the free press for the outcome and loss in Vietnam. When the US invaded Grenada with memory of media failure in Vietnam the US army practically closed down the hole Island. The press raged and created problems for the US government in power. When US army later invaded Panama the army had learned from their mistakes and created press pool leading the media in a favorable way for the US army. This technique was later modified during the Gulf war. The Gulf War is considered being the first Live TV War. Letting people around the globe watching it as football or hockey game. The public was deceived along with the enormous amount of meaningless footage and photographs leaving the viewers with the feeling of a war without casualty. The third Balkan war created a new type of media covering "Journalism with attachment" the press becomes subjective and decides rights and wrongs, good and bad. The Rwanda genocide, the press was on the spot but the story was neglected by the media agencies. The aftermath of Rwanda created a large Cholera epidemic in Zaire, the media failed again to actually point out the genocide putting their news interest in the humanitarian crises. The international community was fast to response, helping the actually perpetrator for the Genocide. The silent media covering in Congo, the I-countries few interest in the region, the complexity of the conflict and the high risk for journalist leaves the Congo conflict in the media shadow, the outcome are insufficient aid for a large humanitarian crises which caused more life than any war since World War II. The conflict in Iraq has a large news value but the high danger involved for journalist creates an imbedded press covering the photographs made by amateurs becomes the most important in the Iraq conflict so far.
- Photo TamperingEgenes, Rune(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-20How secretly manipulated images can affect our personal environment and challenge our history and knowledge.
- Photography and ColonialismKostecki, Oskar Emir(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09A study in the way that "ethnographic" photography has shaped our vision of people from cultures different from ours, ways we interpret such photographs, with regards to ideas of the "exotic", the "other", and what Edward Said termed as "orientalism."
- Photography in Global MediaElínardóttir, María(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-09By using traditional historical methodology and research, this text traces the history of photojournalism on a global scale and proposes a unifying theory that explores its changes over the past century. Contemplating everything from the beginning of photojournalism to the state it is today and where it is leading in its nearest future.
- Současné politické umění a fotografie v ČRMatějková, Daniela(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-09-18Práce se věnuje uměleckým projektům, které lze označit za politicky angažované a jejichž podkladem nebou součástí je midium fotografie.
- Soviet and postsoviet official portretIbrahimova, Sitara(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21Beginning from the 20-th years of last century, Soviet republics, in fact, were ruled not by officials of soviet authorities (i.e.state), but by leaders of Bolshevik party and later - Communist party of Soviet Union. Author selected them for research.
- The Misinterpretation of the Image of Middle East in the MediaPuc, Jurij(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-18Moje teoreticka prace analizuje soucasnu interpretace obrazu na stredo vychode. Staci rict ze nas dojem o sredo vychodu a jeji politice situace je docela negativny. Analiza vyvoju bechem dejin byla udelana abich sme lib pochopili proc takova interpretace Stredo vychodu. Je mozne ze slovo Islamicke nosi negativnu akonotace a proc? Analiza soucasne prezentace stredo vychodu ukaze ze zapad nekdy nema dostatecne informaci a kriticitzmu abich lib soudil obrazy ktere dostava ze stredo vychodu. Prehled photografickih medii ukaze na potencialny problemy v interpretace kvuli zapadnemu vztachu k obrazu.
- The work of Sebastiao Salgado - Humanism, Document and Art.Estevez, Lazaro(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-21The work of the Brazilian photographer Sebastiao Salgado is worldwide know. Exhibited all over the planet in photo galleries and street shows, published in book and magazines, his photographs have made their author a celebrity and a photographer who is not only labelled as a documentrary one, but the author of work that is certain times elevated to the category of art, dispayed in museums, and sought agter by art collectors.