Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "ČUŘÍKOVÁ, Tamara"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Divadelní architektura a její nové společenské funkceTeuberová, Jolana(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-08Bakalářská práce ?Divadelní architektura a její nové společenské funkce? mapuje v první části historický vývoj divadelní architektury, na jehož podkladu definuje povahu divadelních prostorů a význam divadla jako takového v určitých obdobích. Druhá stěžejní část práce představuje tři projekty současné divadelní architektury - Stadspodium Rotterdam, The Dee & Charles Wyly Theatre v Dallasu a návrh nerealizovaného projektu pro nové lublaňské divadlo - podrobuje je analýze a nachází jejich společné prostorové charakteristiky. Zkoumá zda-li jsou tyto vlastnosti a principy nositeli nových společenských funkcí. Základní hypotézou pro výběr projektů současné divadelní architektury je otevřenost, prostupnost a návaznost na veřejný prostor.
- Kultura v armádě ČRSochová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-10Bakalářská práce si klade za cíl seznámit čtenáře se specifiky fungování kulturních organizací zřizovaných a spravovaných Armádou České republiky, jejich chodem a možností využití. Dále práce stručně mapuje přehlídky a festivaly pořádané AČR, i jinými pořadateli z civilní sféry, zaměřené na vojenskou uměleckou činnost. Práce je rozdělena na historii, popisující posledních padesát let kultury v armádě, a současnost, zaměřenou na vojenské hudby jako nejvýraznější prvek současné armádní kulturní politiky. Jako názornou ukázku takovéto organizace jsem zvolila Vojenskou hudbu Tábor, na jejímž příkladu bych ráda popsala konkrétní fungování uměleckého tělesa podléhajícího pravidlům AČR. Hlavním cílem práce je obhájit smysl vojenských kulturních organizací a poukázat na ně jako na nedílnou součást kultury České republiky s historickou tradicí i současným významem.
- Problematika daně z příjmu u O.P.S.Mysliveček, Adam(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-06-18Tato bakalářská práce popisuje hlavní problematické okruhy při zdanění příjmu nestátních neziskových organizací se zaměřením na právní formu obecně prospěšné společnosti. Nejproblematičtější části, jako např. metody klíčování nákladů, tvorba zakladatelských listin či nadměrná administrativní zátěž, jsou popsány na praktických příkladech divadla Činoherní klub o.p.s. a kulturního centra KC Zahrada o.p.s. Práce se dále věnuje rozboru významu a smysluplnosti zdaňování neziskových organizací.
- Problematika daní u divadelKolářová, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-11Tato bakalářská práce se zabývá problematikou daně z příjmu a DPH u neziskových organizací - divadel. V úvodní kapitole jsou představeny všechny přípustné právní formy pro provozování divadla. V této souvislosti jsou zohledněny i změny, které přinese nový občanský zákoník účinný s největší pravděpodobností od 1. 1. 2014. Další dvě kapitoly poukazují na zvýhodnění nevýdělečných subjektů v oblasti daně z příjmů a DPH, ale také na složitý administrativní postup, který souvisí se stanovením jejich daňové povinnosti. Výstupem této práce je návrh ideální právní formy z hlediska daně z příjmu a DPH pro provozovatele neziskového i komerčního divadla, a to i s přihlédnutím na velikost subjektu.
- Sponzorská strategie a vyhledávání sponzorůRappaport, Barbora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Abstrakt V této bakalářské práci se věnuji tématu sponzorských strategii a procesu vyhledávání sponzorů. Mým cílem je především podat jakýsi "modus operandi" nebo ještě lépe "uživatelskou příručku" žadatele o sponzorský příspěvek (dar), nebo žadatele o komplexní spolupráci se subjektem, který je schopen takovou spolupráci poskytnout. Ve své podstatě se tedy jedná o jakousi rukověť žadatele o sponzoring. Ačkoli se s úctou skláním před literaturou, která se podobnou problematikou zabývá, do velké míry je moje práce autorská, neboť v ní z velké části čerpám ze svých vlastních zkušeností osoby působící na "druhé straně barikády". Již osm let pracuji ve velké nadnárodní společnosti poskytující mimo jiné sponzoring a za tuto oblast činnosti v ní přes čtyři roky zodpovídám. Samozřejmě, že jsem zohlednila názory a zkušenosti kolegů z podobně velkých firem, s nimiž se při své práci potkávám, a pochopitelně také zkušenosti samotných žadatelů. V rámci, který mi účel této práce dovoluje, je mým cílem zároveň podat stručný a srozumitelný přehled strategií sponzoringu, jeho funkcí jak pro firmy, tak i pro sponzorované subjekty. Ráda bych též zjednodušila orientaci v této jinak složité problematice.
- Srovnání divadel zřizovaných městem a divadel fungujících jako s.r.o. na území hlavního města PrahyPoláková, Alexandra(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07
- ZLOMVAZ festival vysokých divadelních školBlachut, Dominik(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-06-07