Bakalářské práce / Bachelor's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Bakalářské práce / Bachelor's theses podle oponent "JEŽEK, Vlastimil"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Cafe teatr Černá labuť a vývoj kavárenského divadla v ČecháchNesvadbová, Nora(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-06-09Tato práce se věnuje uměleckému prostoru Cafe teatr Černá labuť, který funguje již dvanáctým rokem , jako galerie a kavárna s programem. Dále práce rozebírá vývoj kavárenského divadla v Čechách, aby byly vznik a dosavadní činnost uměleckého prostoru Černé labutě, zasazeny do historického kontextu. Mým hlavním cílem bylo analyzovat provoz kavárenského divadla v Černé labuti, kde již čtvrtým rokem pracuji a navrhnout možná vylepšení jeho budoucího fungování. V rámci této práce se zabývám i problematikou, která je specifická pro všechny kavárenské podniky s programem obecně ? fungování kavárenského a uměleckého provozu spolu, v těsném soužití, v jednom prostoru. Práce by měla čtenářům přiblížit provozování kavárenského divadla na modelu fungování uměleckého prostoru Cafe teatr Černá labuť. Upozornit na úskalí i pozitivní aspekty provozu divadla v kavárně a to na pozadí vývoje této specifické umělecké formy, která má v Čechách pozoruhodnou tradici.
- Divadelní pokladny v PrazePiliarik, Kateřina(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-08Práce se zabývá divadelními pokladnami v Praze. Představuje oblasti, které jsou v uvažování o významu divadelní pokladny klíčové - distribuce informací, vzhled a umístění pokladny, cenová politika a podpora prodeje. Zabývá se také segmentací publika a možnostmi jeho rozvoje. Práce je strukturovaná od obecně platných marketingových poznatků po praktické analýzy pokladen pěti vybraných pražských divadel. V teoretické části přináší několik konkrétních vysvětlení, proč je důležité vnímat pokladnu jako efektivní marketingový nástroj. Praktická část představuje vybrané pokladny a zkoumá tato kritéria: vzhled pokladny, podoba vstupenky, distribuce informací a úroveň prodeje upomínkových předmětů divadla.
- Městská kulturní politika z pohledu nezávislé umělecké scényVrecion, Jáchym(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-10Bakalářská práce zpracovává jednotlivé přístupy k podpoře živého umění ve veřejném i neveřejném prostředí. Práce se zaměřuje na specifické přístupy v regionálních městech České republice, konkrétně v příkladech Ostravy, Plzně, Olomouce a Litomyšli. Důraz je především kladen na pohled nezávislé umělecké scény na tuto problematiku. Analyzovány jsou dostupné a aktuální dokumenty, které mají charakteristiku kulturní politiky.
- Motivace novodobého českého donátora uměníRoušalová, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-11Bakalářská práce se zabývá motivacemi novodobých donátorů umění v České republice. Vymezení nejčastěji používaných pojmů v první části napomáhá k jejich utřídění a definování pro potřeby této práce. Následuje historický přehled, který přináší pohled na vývoj některých druhů motivací v dějinném a společenském kontextu dané doby a jejich vyústění v současnosti. Motivace v historickém prostředí jsou deklarovány na konkrétních případech na našem území a v zahraničí. Třetí část práce pak kategorizuje a popisuje nejčastější druhy motivací dnešních donátorů a uvádí reprezentativní příklady. Cílem práce je nalézt a uspořádat nejběžnější důvody, které donátoři mají k darování finančních prostředků, majetku, know-how nebo času do oblasti umění a kultury a vytvořit tak ucelený přehled, který může být nápomocen uměleckým organizacím v získávání a udržování donátorů.
- Nástroje posilování divácké loajalityBouša, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2016)Datum obhajoby: 2016-06-06Tato práce zkoumá problematiku zákaznické loajality jakožto marketingové disciplíny napříč obory a aplikuje získané znalosti v divadelním prostředí. Zobrazuje reálné zkušenosti firem a statistická data prokazující důležitost loajálních zákazníků. Zkoumá postoj českých divadel k této problematice pomocí vlastní ankety a odkazuje také na zahraniční průzkum. V práci je zmíněno téma shromažďování osobních údajů a CRM. Ve své praktické a zároveň nejrozsáhlejší části se dokument věnuje moderním nástrojům sloužícím k udržování každodenního kontaktu s divákem i příležitostným aktivitám na podporu vzájemného vztahu (sociální sítě, e-mail marketing, klub přátel / věrnostní program, SMS marketing, telemarketing, listovní direct mail, web chat, speciální eventy, crowdfunding) a navrhuje způsoby jejich správného a efektivního používání. Zdůrazňuje potenciál jednotlivých nástrojů ve vztahu k tématu. Kapitoly o nástrojích na posilování divácké loajality jsou doplněny úspěšnými příklady z kulturní a neziskové sféry.
- Repertoárové a seriálové provozování divadelních scénŘepová, Kristýna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-06-13Tématem bakalářské práce je repertoárové a seriálové provozování divadelních scén. Cílem práce je zjistit, zda domněnka, že seriálový provoz je výhodnější a finančně méně náročný než repertoárový provoz, je pravdivá. 1. kapitola na základě stagiony jako základního, nejjednoduššího způsobu fungování divadla představuje seriálový a repertoárový provoz. 2. kapitola pomocí schémat ukazuje různé možnosti sestavení repertoáru divadla, a jak se mezi sebou liší a zároveň prolínají uvedené typy divadelních provozů. Ve 3. kapitole je podrobně rozebráno fungování stagionového, seriálového a repertoárového divadla, a jakým způsobem tato divadla fungují v České republice. Další kapitola se pak zabývá otázkou, proč v českých divadlech tak silně přetrvává repertoárový model fungování. V poslední kapitole, která je zároveň praktickou částí bakalářské práce, autorka demonstruje, jak by vypadaly náklady Divadla pod Palmovkou, kdyby hrálo seriálově.
- Řešení krize v českém dabinguBattěk, Jan(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-08Český dabing je v krizi. Současný stav vyvolala Herecká asociace ocenitelnou snahou o sjednocení finančních podmínek honorářů a jejich navýšení po vzoru sousedního Německa. Souvisí ale kvalita dabingu s výší odměn výkonných umělců? Lze sjednotit honoráře v soukromém sektoru? Stojí zadavatelé dabingu o vyšší kvalitu za cenu vyšších výrobních nákladů?