Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy podle oponent "BERNARD, Jan"
Nyní se zobrazuje 1 - 4 z 4
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Chantal AkermanPařízková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21V předkládané práci se zabývám autorským stylem režisérky Chantal Akermanové v jejích dvou filmech Jeanne Dielman, 23 Quai du Commerce, 1080 Bruxelles a Là Bas. Tyto dva snímky jsou v obsáhlé filmografii Akermanové stěžejními z několika důvodů. Cílem této práce je najít společné jmenovatele těchto dvou naprosto odlišných filmových děl, která jsou rozdílná svou délkou, způsobem narace, dobou vzniku, velikostí štábu a tématem. V obou filmech se jedná o hlavní ženskou postavu, která je uzavřená v prostoru svého domova (u Down There jde o přechodný domov) a příliš nevychází ven. Obě hrdinky se plně noří do rutiny denních prací, která jim slouží jako určitá terapie, aniž by si to samy připouštěly. Zároveň chci vycházet z teorie posttraumatické stresové poruchy (PTSD), která je z chování hrdinek patrná a oba filmy jsou velmi dobrým příkladem vyrovnávání se s touto poruchou.
- Coppolova cesta ke "Kmotrovi"Kocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Diplomová práce ?Coppolova cesta ke Kmotrovi? pojednává o situaci, která předcházela natáčení, o tehdejším stavu filmového studia Paramount a o náročných přípravách produkce, která v mnohém ovlivnila finální pojetí filmu. Ve druhé části je analýza tématu a příběhu Michaela Corleoneho, která polemizuje s mýty a skutečností opravdové americké mafie.
- Film jako organismus a jako strojŠindelka, Marek(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-09-17Abstrakt Práce se zaměřuje na srovnání teoretických přístupů Sergeje Ejzenštejna, Dzigy Vertova a Andreje Tarkovského, coby tří zcela odlišných pozic na škále mezi organickým a mechanickým filmem. Každá tato pozice má svou specifickou temporalitu, vycházející především ze zvolené střihové metody tvůrců: Ejzenštejnova dialektická montáž pracující v modu "člověk-příroda", Vertovova dialektická montáž v modu "oko-hmota", Tarkovského antidialektická montáž samoorganizující se filmové struktury na základě časového tlaku uvnitř záběrů.
- Tvořivý proces Pavla JuráčkaBokšteflová, Lucie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-09-21Hlavním záměrem této práce je objasnit prostřednictvím analýzy tématických konstant Deníku Pavla Juráčka příčiny pevného sepětí Juráčkovy existence s uměleckou tvorbou. Pokouší se odhalit kořeny jeho potřeby tvořit a zkoumá způsoby jejího naplňování. Ohledává zdroje, z nichž Juráček ve své tvorbě čerpá, ukazuje některé tvůrčí motivace a postupy a osvětluje, proč hrál tvořivý proces v Juráčkově životě tak významnou roli.