Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy
Permanentní URI pro tuto komunitu
Procházet
Procházet Katedra scénáristiky a dramaturgie - KSD / Department of Scriptwriting and Dramaturgy podle oponent "DUTKA, Edgar"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Bakalářský filmový scénář: Hádés TourKocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-19Hádés Tour, s.r.o. je tragikomedie o postoji člověka ke smrti. Hlavní postava, studentka medicíny Veronika, dostane po smrti příležitost se vrátit do života a něco změnit. Neví, že její dědeček, kvůli kterému se rozhodne vrátit, si v jisté reklamní akci zakoupil dva hroby, aby k nim získal pohřeb zdarma. A neví, že mrtvý muž, na jehož pitvě byla v den své smrti, je dědečkův soused ? kněz, který se patologicky děsí své vlastní smrti.
- Kdo se bojí Edwarda AlbeehoToul, Martin(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-22
- Srdce EvropyŠkultéty, Vladimír(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Heart of Europe je současným příběhem Bělorusky Světlany (27), která emigruje do České republiky ve snaze žít svobodný a nezávislý život. To se jí ve službách Viktora (55), českého manažera, který ale není tím, za koho se vydává, zpočátku daří. Světlana se přitom nechtěně dostane do prostředí politické hry o snižování energetické závislosti Evropy na ruské ropě a plynu, respektive ruské snaze těmto aktivitám zabránit, jíž Světlana, jak postupně zjišťuje, nevědomky napomáhá a musí proto znovu a daleko srdnatěji bojovat o svou svobodu a nezávislost. Její boj je navíc komplikovaný milostným vztahem s Viktorem a porodem jeho dcery. Světlana se snaží udržet si důstojnost a možnost volby, je připravena za svůj život nést zodpovědnost.
- Vynález zkázyKazda, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Vynález zkázy je scénářem o emocích.
- Význam postav v moderní filmové pohádce Oty HofmanaPařízková, Tereza(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-10-09V předkládané práci se zabývám anylýzou významu nadpřirozených postav v díle Oty Hofmana. Hofman je zakladatelem moderní filmové pohádky v Československu a jeho práce filmová i literární je známá celosvětově. Mým cílem je jeho svět popsat a kategorizovat v jeho vlastních vývojových fázích a zvratech a ukázat na míru autorství v jeho dílech. Propojením dětské psychologie s chováním a motivací jeho hrdinů chci poukázat na dětský svět viděný očima Oty Hofmana.
- Znamení dobyHulík, Štěpán(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-22Scénář se vrací k jedné z nejvýznamnějších událostí novodobých československých dějin, protestnímu sebeupálení studenta Jana Palacha z ledna roku 1969. Není však Palachovou biografií. Zachycuje jeho čin přes autentický soudní proces, v němž Janova matka Libuše žalovala poslance tehdejšího Federálního shromáždění dr. Viléma Nového, který se před veřejností pokusil Palachův čin zdiskreditovat. Sledujeme tak především úsilí Libušiny advokátky Judr. Dagmar Burešové, která se snaží usvědčit Nového z cílené lži. Příběh, který by se dal žánrově nejlépe charakterizovat jako soudní drama, je tedy záznamem napínavého boje o pravdu, v němž se na pozadí konkrétních lidských osudů promítá obraz jedné z klíčových etap československých dějin dvacátého století.