Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "DUFEK, Jiří"
Nyní se zobrazuje 1 - 7 z 7
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Dětský film, rodinný film a film o dětech v kontextu české kinematografie let 2014-2018Ansorge, Štěpánka(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2019)Datum obhajoby: 2019-09-26Diplomová práce je žánrovou studií týkající se rozlišení žánrů dětský film, rodinný film a film o dítěti s důrazem na odlišné způsoby oslovování cílového diváctva. V této souvislosti se práce opírá především o filmové teorie Noela Browna a Bruce Babingtona. Poznatky aplikuje na české filmy, které měly kinopremiéru v letech 2014-2018. V této souvislosti diplomová práce obsahuje případové studie filmů Pojedeme k moři (2014, Jiří Mádl), Lajka (2017, Aurel Klimt) a Po strništi bos (2017, Jan Svěrák).
- Krvavá pomlázkaBittnerová, Magdaléna(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-10Pohraničí. Válka. Němci. Zbraně. Werwolfové. Kamarádi. Dobrodružství. Eliška. Sex. Všechno by bylo absolutně skvělé, kdyby to špatně nedopadlo. Scénář na motivy skutečné události z roku 1946 vypráví o kraji, ve kterém válka neskončila. O předčasně ukončeném dětství. O neosudové souhře náhod. O zodpovědnosti a soucitu. O banalitě zla. Je volnou rekonstrukcí činu, který ve své době šokoval obyvatele malého horského městečka, i když měli spoustu důvodů na něj rychle zapomenout. Je to příběh Jirky Procházky a Ilse Jesenské.
- Malá mořská víla a její filmové adaptaceNeničková, Hana(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2023)Datum obhajoby: 2023-09-26Práce se zabývá Malou mořskou vílou a jejími filmovými adaptacemi. První část se věnuje mytologii mořských panen. Poté se blíže soustřeďuje na tento fenomén v současnosti. Další kapitoly se zaměřují na Hanse Christiana Andersena a především na jeho tvorbu. Analyzuje jeho pohádkový příběh Malá mořská víla především s přihlédnutím na motivy a poselství, které se v něm objevují. V praktické části se zaměříme na tři adaptace; Malou mořskou vílu (1976) Karla Kachyni, Ponyo z útesu nad mořem (2008) Hajaho Mijazakiho a Vábení Sirén (2015) Agnieszky Smoczynské. Zodpovíme si otázky, jak si tito tři tvůrci poradili s postavou hlavní hrdinky, jak ve filmech pracují s vizuální stránkou a jaké reference, ať už folklorní či popkulturní, v nich využívají. V neposlední řadě jak Andersenův původní příběh adaptovali na film. Karel Kachyňa vytvořil vizuálně podmanivou smutnou baladu o světě, kde neexistuje jednoznačný rozdíl mezi absolutním dobrem a absolutním zlem. Mijazaki vychází z mnoha motivů předlohy, ale nabízí nám svoji pozitivnější interpretaci, která vkládá více důvěry v lásku i lidství než Andersen či Kachyňa. Oproti Smoczynska ve Vábení Sirén ukazuje skoro až antitezi Malé mořské víly. Právě na této široké škále přístupů můžeme ale vidět univerzálnost Andersenova příběhu a také rozsah symbolů a motivů, jež postava mořské panny v sobě může nést.
- Oholit se a vyčistit si zuby jednou provždyFelcman, Jakub(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Svět tohoto příběhu je rozdělený na Západ a Východ. Stane se tu, že jistá západní univerzita se rozhodne udělit čestný doktorát významnému bojovníkovi za svobodu projevu, takřka disidentovi, ve východní zemi. Příprava je přitom svěřena jedinému člověku, mladému elévovi. Na druhé straně celý čin vhodně poslouží jako záminka pro zahájení denunciantské kampaně a zkomplikuje plány jednomu východnímu akademikovi. Ten se ovšem nechce svých plánů vzdát.
- Povolání scenáristaParkanová, Beata(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2015)Datum obhajoby: 2015-06-05Cílem mé magisterské diplomové práce Povolání scenárista je v základních bodech načrtnout témata, týkající se profese scenáristy a zjistit, co mohou studenti udělat pro to, chtějí - li se jako scenáristé živit, a co pro takto zaměřené studenty může udělat sama katedra scenáristiky a dramaturgie. Těžištěm mé práce jsou pro to rozhovory se scenáristy, kterým se psaní scénářů stalo profesí, dotazníky studentům KSD a v neposlední řadě mé osobní studijní a profesní zkušenosti.
- Špionážní letadlo nad územím KubyBoršková, Jana(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-10-10Víra je individuální prožitek každého z nás. Ale kdo rozhodne, čí víra je ta správná?
- Základní výrazové prostředky Charlieho KaufmanaMáčiková, Lucia(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2006)Datum obhajoby: 2006-10-12