Diplomové práce / Master's theses
Permanentní URI pro tuto kolekci
Procházet
Procházet Diplomové práce / Master's theses podle oponent "RYŠAVÝ, Martin"
Nyní se zobrazuje 1 - 6 z 6
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Absolventský scénář: Oj Vej ZmirBočanová, Sabina(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-10-10Celovečerní scénář "Oj vej zmir" posluchačky Katedry scenáristiky a dramaturgie FAMU Sabiny Bočanové nahlíží milostný labyrint devatenáctileté hrdinky Evy, která se přičiněním svého stárnoucího otce ocitne v prostředí pražské židovské komunity. Eva začíná pracovat jako servírka v košer jídelně, potkává nejen různé mužské charaktery, ale vnímá i obraz spletitých tajných i otevřených vztahů, konfliktů a střetů zájmů. Eva, pro kterou je ?exkurze? do komunity součástí hledání osobní identity, si najednou uvědomuje prázdnotu svých osobních vztahů a její vnitřní spor se postupně stává metaforou současného světa. ?Oj vej zmir? je v jidiš výrazem pro povzdech a stejnojmenný scénář je jemnou ironickou analogií osobních problémů a konfliktů v prostředí.
- Medijní inspirace a surrealitaKorkisch, Marie(Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta, 2022)Datum obhajoby: 2022-09-27Diplomová práce Medijní inspirace a surrealita – od spiritismu k automatické tvorbě se zabývá možnostmi automatické tvorby vycházejícími ze spiritismu a jejich následným rozvojem v rámci surrealismu Jana Švankmajera. Přesahuje do více uměleckých oborů propojených hledáním cest k autentickému projevu bez autocenzury, vyumělkovanosti a opakování zažitých postupů. V textu jsou rozebíráni autoři, kteří bez vědomé kontroly tvořili v literatuře, v malířství a ve filmu. Mezi jinými Gustav Meyrink, Josef Váchal, František Kupka, Jan Zrzavý, Bohumil Kubišta nebo Jaroslav Panuška. Výše uvedené obory zastřešuje osobnost Jana Švankmajera, kladoucí důraz na komplexitu filmového tvůrce (film musel být nejprve příběhem, hudbou i obrazem propojených v symfonii dílčích prvků). Práce se ptá po dílech za hranicemi racionality, toužících po zaznamenání a tryskajících z nitra autora bez jeho větší regulace. Nabízí scenáristům nové podněty k nalézání námětů i k samotnému psaní. Přináší inspiraci režisérům a dalším filmovým profesím v alternativnímu přístupu při procesu natáčení. Především ale tento text oslavuje svobodu tvorby a radost ze zkoumání jejích spletitých cest.
- Neukazuj bílé zubyKroupová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2011)Datum obhajoby: 2011-10-14Komedie o osmileté nynce, nutriích, drogách, Nině Hagen a cestě do Reichu
- PřítomnostSláma, David(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Patrik dívku zuřivě dobíhá, zvolňuje, vidí, že Julie jde najednou sotva krokem. Předbíhá ji, stoupne si jí do cesty. Julie se ho snaží obejít, ale Patrik ji nepustí. Julie rezignuje, zastavuje se. Zdá se, jako by měla problém se zhluboka nadechnout. Patrik: Co je ti? Dívka se sesune na zem. Opře se o strom. Patrik se sehne k ní. Patrik: Tak co je ti? Julie těžce oddychuje. Odtlačuje Patrika, dělá si kolem sebe prostor, zdá se, že jí to pomáhá. Pomalu se zklidňuje. Patrik jí znova nabídne ruku. Julie se jí chytne a s obtížemi vstane. Jdou dál po lesní cestě, Julii dělá dýchání velké obtíže, každou chvíli se musí zastavit. Patrik drží křečovitě její dlaň ve své. Dvojice mizí v dálce mezi stromy. V lese je ticho. Zatmívačka. Tma.
- Scénář - text, který neexistujeProvazník, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-10-16Subjektivně laděná práce se zabývá vztahem mezi scénářem a jeho realizací. Tělo textu tvoří především srovnávací analýzy scénářů a filmů - konkrétně u snímků Ryna, Děti noci a Děvčátko, a teoretická kapitola vycházející z eseje P.P. Pasoliniho Scénář jako struktura, jejímž cílem je stát se jinou strukturou. K práci je přiložený rozsáhlý rozhovor se scenáristou a režisérem Ivanem Passerem.
- TichoKocábová, Natálie(Akademie múzických umění v Praze. Filmová a televizní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-10-15Scénář ?Ticho? se zabývá posledními měsíci života Milady Horákové. Portrétuje výhradně její pobyt na dvou celách ? v Ruzyni, měsíc před soudem, a na Pankráci, po soudu a měsíc před popravou. Bojuje s frustrací, paranoiou i cynismem a jednou z jejích ?průvodkyní? je Věra Hložková, která je zavřená ze zcela jiných důvodů. Pomůže Horákové na její poslední cestu životem, nebo bude přihlížet hrozícímu rozpadu její osobnosti?