Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
úvodní text komunity
Novinky
boční rám komunity
Procházet
Procházet Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre podle oponent "ETLÍK, Jaroslav"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Chceš mrkev, nic jinýho není...: Dramaturgie inscenace ČekáníJarkovský, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-09Tato bakalářská práce se zabývá genezí inscenace Čekání, vycházející ze hry Samuela Becketta Čekání na Godota. Popisuje celý proces jejího vzniku od přečtení hry, přes vznik dramaturgicko - režijní koncepce k její realizaci a dalšímu provozování. Všechny tyto kroky nahlíží především z dramaturgického úhlu pohledu.
- Giesslers Hofcomoedianten - principy barokního divadla a možnosti jejich využití v divadle současnémHašek, Petr(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-09-12Práce, snažící se vystihnout principy barokního divadla, je rozdělena do čtyř oddílů. První se zabývá barokním obdobím obecně - politicko-společenskou situací, barokním myšlením a zejména základními prvky barokního umění a divadla. Ve druhé části je kladen důraz na osobnost hraběte F. A. Šporka jako velkého podporovatele barokního umění, jehož mecenášství se nejvíce projevilo v jeho velkolepém plánu vybudování lázeňského komplexu v Kuksu ve východních Čechách. Třetí část je zaměřena na duchovní a umělecký přesah baroka do současnosti - festival Theatrum Kuks a působení kukského souboru Geisslers Hofcomoedianten, jehož dramaturgie je výhradně zaměřena a inspirována zapomenutými a nově objevenými barokními texty. Práce detailně popisuje inscenační tvorbu Geisslers Hofcomoedianten za jejich dosavadní sedmileté působení (2002-2008). V jejich repertoáru se pak objevily všechny zásadní formy a žánry barokního divadla (opera, hauptakce, školské drama, komedie dell´arte, komické intermezzo apod.) Čtvrtá (přílohová) část pak obsahuje texty (even. předlohy) ke všem zmiňovaným inscenacím Geisslers Hofcomoedianten.
- Herec ve svém těleLegierski, Tomáš(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2013)Datum obhajoby: 2013-09-19Legierski, Tomáš. Herec ve svém těle. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Fakulta divadelní, 2013. 74 str. V této diplomové práci se Tomáš Legierski pokouší nahlížet na hereckou práci jako na autonomní a kreativní uměleckou činnost, která nespočívá v pouhé reprodukci režijních představ. Hlavním východiskem je pro autora hercovo tělo, tělesnost. Každá role, charakter, postava, kterou se herec za pomoci režiséra snaží uchopit, podle něj vychází především z hercova "bytí" na jevišti, které implikuje určité jednání. Ať už je herec statický nebo se pohybuje po scéně, jedná. Legierski se následně ptá po zdrojích a způsobech tohoto jednání, aby zdůvodnil expresi celkového hereckého projevu. Jako prvopočátek celého divadelního jednání vnímá gesto, které představuje komunikaci sama se sebou, s kolegy na jevišti i s divákem. Gesto a pohyb vnímá autor jako synonymum. Jádro diplomové práce představují tři hlavní kapitoly. V kapitole Gesto v herci Legierski zkoumá gesto jako pohyb, tvar, jeho srozumitelnost, dělení a způsob jeho tréninku. V kapitole Herecké bytí nahlíží na herce jako na "totálního člověka", zkoumá energii, dynamiku a rytmus gesta, které jsou pro autora podstatou herecké existence na jevišti. V poslední ze tří kapitol Herec v kompozici pak zasazuje herce do konkrétních divadelních situací, v nichž herec využívá jednání, opakování a střihu pro tvorbu celé jevištní kompozice. Tyto tři části rámcují kapitoly Pantomima jako inspirační zdroj? a Pantomima jako inspirační zdroj. V nich autor hledá inspiraci ve svém vystudovaném oboru pantomima a snaží se popsat, jak tato technika a její protagonisti ovlivnili v jeho současné tvorbě nahlížení na téma gesto.
- Jan Fenomén TleskačBalzerová, Adéla(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2008)Datum obhajoby: 2008-07-01Bakalářská práce Jan Fenomén Tleskač popisuje vznik inscenace Jan Tleskač z pohledu dramaturga. Inscenace vznikla v rámci Pražského Quadrienale 2007 jako jeden z projektů s podtitulem Dotknout se nebe. Jednalo se tedy z velké části o výtvarný projekt.Příběh Jana Tleskače, chlapce, který vynalezl létající kolo, je známý z populární knihy Jaroslava Foglara Záhada hlavolamu. V naší inscenaci jsme se však soustředili pouze na linii Jana Tleskače a vytvořili jsme tak svébytný příběh. Připsali jsme do příběhu nové postavy- tři učně ze zámečnické dílny, postavu jeptišky z kostela sv. Jakuba a zachovali jsme důležitou postavu Tleskačova mistra Ema. Základní linii známého příběhu jsme tak obohatili o nové postavy, které Tleskačův příběh posouvají do jiného světla, než jak ho známe z foglarovek.
- Životopis v autorském divadle.Holiček, Branislav(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-09-14Bakalářská práce, která se zabývá využitím životopisu ve všech jeho možných formách a variantách v návaznosti na divadelní práci. Především z pohledu autora textu a režiséra. Hlavním úkolem práce je reflexe praktického režijního úklou - inscenace Tamovomodrý svět (naruby).