Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre
Permanentní URI pro tuto komunitu
úvodní text komunity
Novinky
boční rám komunity
Procházet
Procházet Katedra alternativního a loutkového divadla / Department of Alternative and Puppet Theatre podle oponent "KOČVAROVÁ, Markéta"
Nyní se zobrazuje 1 - 5 z 5
Výsledků na stránku
Možnosti řazení
- Analýza motivací tvůrců jednotlivých komponentů uměleckého díla na akademické půdě a v profesionálním divadleLážnovský, Ondřej(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-10Abstrakt (Souhrn) Bakalářská práce reflektuje proces vzniku studentské inscenace dramatizace Werichovy předlohy Lakomá Barka, kterou jsme připravili společně se scénografkami Lenkou Hubenou, Petrou Vykoukalovou a herci Bašou Humel, Kristinou Matějovou, Terezou Tausingerovou, Zdeňkem Pechou a Jakubem Gottwaldem ve třetím ročníku našeho studia na klauzurní zkoušku letního semestru akademického roku 2006/2007. Práci jsem rozdělil do šesti oddílů (nepočítaje v to úvod a závěr),ve kterých se věnuji nejprve tomu, zda jsem si vhodně zvolil téma a text pro svou semestrální práci s herci. V dalším oddílu se snažím popsat a zhodnotit, jaké cílem jsem si kladl před samotnou realizací inscenace, jak se proměňovaly v průběhu práce, a k čemu jsme nakonec při zkoušení s herci došli. Ve třetím oddílu reflektuji dramaturgickou fázi. Čtvrtý oddíl se věnuje práci s textem, jeho dopisování, zkracování, vymýšlení situací apod. V pátém oddíle se věnuji hledání výtvarné podoby inscenace a spolupráci se scénografkami. V dalším oddílu popisuji několik fází zkoušení od generálkové verze až po konečnou klauzurní a následné reprízy. Zamýšlím se nad vývojem zkoušení, nad problémy, které v průběhu zkoušek vznikaly, i nad tím, kam nás dovedlo jejich překonávání. V závěrečné části se snažím popsat a s několika měsíčním odstupem zhodnotit zkušenosti, které jsem získal během přípravy i v průběhu zkoušení s herci.
- Divadlo jednoho EdyVenclová, Miroslava(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2007)Datum obhajoby: 2007-09-13Tato práce se zabývá Divadlem jednoho Edy, historií této one-woman show, tvorbou inscenací a jednotlivými loutkovými představeními pro děti. Protože je v Čechách silná tradice loutkových divadel pro děti a loutkových divadel vůbec, v první části se autorka snaží odpovědět na otázku, co to vlastně je loutkové divadlo, zaměřuje se také na velmi stručný nástin historie loutkového divadla na našem území. Dále první část obsahuje charakteristiku pohádky, její funkce - to vše s přihlédnutím na dětského diváka. V druhé části se píše o historii Divadla jednoho Edy, o tvorbě představení, rozebírají se a porovnávají zde reakce různého publika. V závěru dochází ke srovnání - obecně platného -, uvedeného v první části, s poznatky získanými vlastní zkušeností herečky Divadla jednoho Edy.
- Rozdíly mezi amatéry a profesionályŠtíchová, Vendula(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2009)Datum obhajoby: 2009-09-17Tato práce se snaží vystihnout momenty rysů amatérských a profesionálních principů práce v divadle. Text je opřen o moji osobní zkušenost. Jsem totiž členkou amatérské divadelní skupiny Geisslers Hofcomoedianten, která navazuje na sporckovskou divadelní tradici v obci Kuks. Tato skupina vznikla z pouhého nadšení a zájmu o divadlo. Někteří členové souboru ovšem během času profesionalizovali svůj koníček na Divadelní fakultě Akademie múzických umění v Praze. Dostali se tak do rozporu s podmínkami účastí na přehlídkách amatérských. Jednotlivé kapitoly se snaží obsáhnout různá hlediska, díky kterým je možné v divadle posuzovat, zda se jedná o práci amatérskou či profesionální a snaží se přiblížit momentu principů obou světů jak amatérského, tak profesionálního .
- StudKrausová, Anita(Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU, 2010)Datum obhajoby: 2010-06-30Svou diplomovou práci zaměřuji na stud, protože si myslím, že je nedílnou součástí hercova života. A chce li herec naplňovat a stále zefektivňovat svou práci, musí se svým studem pracovat, musí jej kultivovat. zamýšlím se nad yvmezením kultivace studu v rámci metod herecké práce nejen z náhledu osvědčených autorit, ale hlavně z vlastní zkušenosti a potřeby.
- Zimnou cestouČonková, Anna(Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta, 2014)Datum obhajoby: 2014-01-31Práca sa zaoberá reflexiou skúšobného procesu hry Zimná cesta od Elfriede Jelinek v Mestskom divadle Žilina. V úvode popisuje základné východiskové body - život autorky a samotné dielo. Ďalej sa venuje jednotlivým fázam procesu - od prvých čítacích skúšok, cez prácu v priestore, aranžovanie scénických obrazov, preverovania funkčnosti jednotlivých prvkov a čistenie scén, až po výsledný tvar. Práca sa taktiež zaoberá pojmom performer a rôznymi pohľadmi na tento pojem.